دانستنی

برای انقلاب تابستانی آماده هستید؟

انقلاب تابستانی یک رویداد نجومی است که هر سال در ماه ژوئن رخ می دهد. این طولانی ترین روز سال برای ساعات روشنایی روز و شروع رسمی تابستان در نیمکره شمالی است. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

زاویه تابش خورشید در بهار و پاییز با اصطلاحاتی مانند انقلاب تابستانی و اعتدال بهاری همراه است. در این حوادث دمای زمین در حداکثر یا حداقل خود قرار می گیرد و خورشید به بالاترین یا پایین ترین نقطه خود در آسمان می رسد.

مراسم ویژه انقلاب تابستانی در فرهنگ‌های مختلف

در زمان های قدیم، بسیاری از فرهنگ ها جشنواره ها و جشن هایی را برای جشن گذار از بهار به تابستان برگزار می کردند. این جشن در طولانی ترین روز سال و آغاز تابستان برگزار می شود و در بسیاری از فرهنگ ها در طول تاریخ اهمیت داشته است. روز اول اغلب با آیین ها، جشن ها و گردهمایی های خاص جشن گرفته می شود. این عید دارای اهمیت فرهنگی و معنوی است و نماد پیروزی نور بر تاریکی، فراوانی، باروری و حیات طبیعی است.

جشن سلت‌های باستان

سلت‌های باستان، نیمه تابستان را جشن می‌گرفتند که به آن لیتا نیز می‌گویند، تا به استقبال آمدن تابستان بپردازند. در این مراسم آنها آتش روشن کردند، رقصیدند، آواز خواندند و خورشید و نیروی حیات آن را جشن گرفتند.

یونان باستان

در یونان باستان، پایان بهار با جشن کرونیا که به خدای کرونوس تقدیم شده بود، جشن گرفته می شد. این تعطیلات شامل گردهمایی های عمومی، مسابقات ورزشی و جشنواره هایی برای جشن برداشت محصول و شروع تابستان است.

مرتبط  درباره کوچکترین دوربین جهان چه می‌دانید؟

استون‌هنج

یکی از معروف ترین جشن های تابستانی در استون هنج، یک بنای ماقبل تاریخ در انگلستان است. در این مراسم هزاران نفر جمع می شوند و طلوع خورشید را در کنار صخره ها تماشا می کنند. اعتقاد بر این است که این مکان باستانی برای نمایش رویدادهای نجومی، از جمله این مورد ساخته شده است.

ایران باستان

در ایران باستان خورشید گرفتگی بسیار مهم بوده و به عنوان یکی از مهم ترین جشن های سال جشن گرفته می شده است. ایرانیان باستان، به‌ویژه پیروان دین زرتشت، این را تغییری در تقویم شمسی می‌دانستند.
این زمان زیبا آغاز فصل تابستان و پیروزی نور بر تاریکی بود. این روز به جشن آب که در آیین زرتشتی به عنوان یک شی مقدس تلقی می شود اختصاص داشت.در جشن تیرگان مردم در کنار رودخانه ها، دریاچه ها یا دیگر منابع آبی گرد هم می آیند تا در مراسم مختلف شرکت کنند. آنها پیک نیک در فضای باز دارند، در ورزش های آبی شرکت می کنند و عاشق موسیقی، رقص و مهمانی هستند. اعتقاد بر این بود که آب خاصیت پاک کنندگی و شفابخشی دارد و مردم به عنوان راهی برای پاکسازی و تجدید قوا در آب فرو می روند.

یکی دیگر از رسوم رایج دوره تارزان، بستن نخ های قرمز یا رنگی به درختان نزدیک چشمه بود. اعتقاد بر این است که این فهرست ها حاوی دعاها و آرزوهایی برای سعادت، باروری و حفاظت است. مرسوم است که میوه ها، گل ها و سایر هدایا را به خدایان مرتبط با آب تقدیم می کنند. زمان شکرگزاری نعمت های طبیعت و طلب برکت برای فصل پربار پیش رو است.

مرتبط  ساختمان‌های هرمی تمدن مایا در اعماق جنگل‌های مکزیک

اگرچه آداب و رسوم یک فرد خاص در تیرانا ممکن است در طول زمان تغییر کرده باشد یا تحت تأثیر سنت های مختلف قرار گرفته باشد، ماهیت این تعطیلات انقلاب تابستانی بخش مهمی از فرهنگ طبیعی ایران و زمان شادی است. ، نوسازی و ارتباط با طبیعت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا