بهداشت و سلامت

۸ روش خانگی برای زمانی که سرفه شما را کلافه می‌کند!

سرفه را می توان با گیاهان طبیعی و بی ضرر درمان کرد. شاید عجیب به نظر برسد، اما روش های توصیه شده توسط مجله اینترنتی دلتا می تواند سرفه های مکرر و بی پایان شما را از بین ببرد. اما اگر این روند ادامه پیدا کند، بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

علت سرفه خشک چیست؟

سرفه یکی از علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری های جدی است. Covid-19، Omicron و غیره می توانند باعث سرفه مزمن و مزمن شوند. این نوع سرفه می تواند ناشی از آلرژی، عفونت های ویروسی، عفونت های باکتریایی، آلرژی های فصلی، آنفولانزای معده و غیره باشد.

اگر هنگام شروع سرفه نیازی به مراجعه به پزشک ندارید، می توانید از داروی سرفه استفاده کنید.

بهترین روش‌ها برای درمان سرفه و رفع خلط گلو:

عسل:

عسل یک غذای عالی است که در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و در درمان سرفه بسیار موثر است. برای تسکین سرفه مداوم می توانید 2 قاشق چایخوری عسل را با آب گرم و لیمو بنوشید.

آناناس:

بروملین آنزیم خاصی است که در ساقه و میوه آناناس یافت می شود و درد را تسکین می دهد. دادن. سرفه. خواص آرامش بخش فوق العاده آناناس علاوه بر درمان سرفه، به درمان عفونت های سینوسی و آلرژی کمک می کند. برای این منظور می توانید روزی سه بار آب آناناس تازه بنوشید یا یک تکه آناناس بخورید.

نکته مهم در این زمینه این است که هنگام مصرف داروهای رقیق کننده خون، بروملین مصرف نکنید. از سوی دیگر، اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید، بروملین نباید مصرف شود. این گیاه با خواص ضد التهابی و تسکین دهنده، یک عامل خود ترمیم کننده منحصر به فرد برای سرفه های خشک و مداوم است. آویشن:

مرتبط  چی بخوریم فشارخون پایین بیاد؟

آویشن یکی از بهترین داروهای گیاهی برای سرفه است. این گیاه حاوی فلاونوئیدهایی است که عضلات را شل کرده و التهاب گلو را کاهش می دهد. از آویشن به عنوان چای استفاده کنید تا از فواید آن بهره مند شوید. زنجبیل: زنجبیل یک گیاه بسیار مفید برای درمان سرفه و پاکسازی خلط گلو است. فقط مراقب باشید که زنجبیل زیاد استفاده نکنید. زیرا مشکلاتی مانند گلودرد، معده درد و دل درد وجود دارد.

زردچوبه سالهاست که به عنوان یک گیاه دارویی در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه حاوی کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی قوی است. برای رفع سرفه در خانه زردچوبه را با شیر گرم و عسل بنوشید. | مایعات داغ

ساده ترین راه برای درمان سرفه در خانه نوشیدن مقدار زیادی مایعات گرم مانند چای و شیر است. مخاط گلو را نرم می کند و سرفه را کاهش می دهد.

کلمات پایانی در مورد درمان سرفه

به خاطر داشته باشید که اگر سرفه شما شدید است یا بیش از 2 هفته طول می کشد. اگر می کشد باید به پزشک مراجعه کنید. دکتر متخصص. برای جلوگیری از سرفه، به یاد داشته باشید که از گوجه فرنگی، نعناع، ​​کافئین، مرکبات، شکلات، غذاهای تند، نوشیدنی های گازدار، غذاهای چرب و غذاهای اسیدی خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا