روانشناسی

بهترین راه‌های کنار آمدن با سوگ

مقابله با غم و اندوه و تمام عواقب آن برای سلامتی یکی از مهمترین اقدامات برای افراد داغدار است. شدت و مدت عزاداری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به عواملی مانند مکانیسم های مقابله ای افراد، مفاهیم فقدان و سیستم های حمایت روانی بستگی دارد. ما را در دلتاماگ دنبال کنید.

اثرات سوگ بر سلامتی

همه ما در مقطعی از زندگی، غم از دست دادن یکی از اعضای خانواده یا دوست را تجربه می کنیم. غم و اندوه این فقدان می تواند تا مدت ها ما را به دنبال داشته باشد، اما تاثیر بسزایی در سلامت جسمی و روحی ما دارد و مقابله با آن بسیار مهم است. بیایید برخی از اثرات را با هم در نظر بگیریم.

  1. تأثیر عاطفی

کنار آمدن عاطفی با سوگ می‌تواند منجر به احساسات مختلفی از جمله غم، عصبانیت، احساس گناه، اضطراب و تنهایی شود. این احساسات شدید می توانند برای مدت طولانی بر شما غلبه کنند و تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان شما داشته باشند. بی خوابی و بی خوابی نیز ناشی از این تأثیر عاطفی است.

  1. اثرات جسمانی

مرگ می تواند باعث علائم فیزیکی فوری مانند خستگی و بدن درد، سرگیجه و تاری دید، گرسنگی، سردرد یا حالت تهوع شود. علاوه بر این، استرس ناشی از غم و اندوه، ایمنی بدن را ضعیف می کند و فرد را مستعد بیماری می کند. کنار آمدن با غم و اندوه از افرادی که سوگوار هستند از این عواقب فیزیکی محافظت می کند.

  1. سلامت روان

سوگواری، اگر طولانی و مضر باشد، می تواند خطر افسردگی شدید، اضطراب، یا شرایط سلامت روانی مانند اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) را افزایش دهد. علاوه بر این، افراد پس از تجربه غم و اندوه عمیق، به احتمال بیشتری به یک بیماری روانی زمینه ای مبتلا می شوند. مواجهه با مرگ نه تنها برای افراد مبتلا به بیماری روانی ژنتیکی، بلکه برای افراد فاقد این زمینه ژنتیکی ضروری و ضروری است.

  1. سلامت قلب و عروق
مرتبط  خنده راز درونتان را افشا می‌کند

استرس ناشی از غم و اندوه و کمبود خواب و گرسنگی ناشی از آن می تواند باعث تغییر زندگی فرد متوفی شود که می تواند بر سیستم قلبی عروقی آنها نیز تأثیر بگذارد. کنار آمدن با غم و اندوه می تواند مشکلات مربوط به غم و اندوه مانند فشار خون بالا و ضربان قلب را کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری قلبی را در فرد متوفی کاهش دهد.

  1. اختلال عملکرد سیستم ایمنی

هورمون های استرس مرتبط با افسردگی سیستم ایمنی را سرکوب می کنند و توانایی بدن را برای مبارزه با عفونت و بیماری کاهش می دهند. ناهنجاری در سیستم ایمنی می تواند منجر به بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی شود و آسیب های جبران ناپذیری به سلامت قربانی وارد کند.

  1. روش های مقابله با آن

برخی از افراد ممکن است به مکانیسم های مقابله با غم و اندوه مانند سوء مصرف مواد مخدر یا استفاده بیش از حد از الکل و تنباکو روی بیاورند. این تغییر سبک زندگی برای افرادی که به راحتی سازگار نمی شوند نیز پیامدهایی دارد. برخورد صحیح با غم و اندوه به افراد سوگوار کمک می کند تا با آسیب کمتری از این دوران غم انگیز زندگی خود عبور کنند.

  1. تاثیر بر روابط

افراد سوگوار می توانند انتظار غم و اندوه خود را از اطرافیان خود داشته باشند و شکست این توقعات و شدت احساس غم و اندوه و تمایل به جدایی آنها را به سمت تغییر رابطه با دوستان و خانواده سوق می دهد. گوشه گیری که نه تنها به فرد سوگوار کمک می کند، بلکه باعث ناامیدی و اضطراب زیادی در فرد می شود. مقابله با غم و اندوه در یک محیط سالم با حمایت دوستان و خانواده می تواند کمک بزرگی به غم و اندوه باشد.

مرتبط  این مردان شما را فقط برای رابطه می‌خواهند

به یاد داشته باشید که غم یک روند درمانی طبیعی و ضروری است. ضرر. با این حال، اگر افسردگی شدید باشد یا به طور کامل در عملکرد روزانه اختلال ایجاد کند، ممکن است به حمایت دوستان، خانواده یا یک متخصص سلامت روان نیاز داشته باشید.

پیشنهادهایی برای کنار آمدن با سوگ

مشاوره یا درمان می تواند ابزارها و راهبردهای مقابله ای را فراهم کند. روش هر فردی برای مقابله با غم و اندوه منحصر به فرد است و هیچ برنامه ای برای آن وجود ندارد، بنابراین بسیار مهم به نظر می رسد که در این راه صبور باشید و با خودتان مهربان باشید. اگر افسرده هستید، برخی از پیشنهادات ممکن است کمک کند.

  1. به خودت اجازه غمگین بودن بده

بخشی از برخورد با غم این است که مردم غم خود را بپذیرند. اندوه یک واکنش طبیعی به از دست دادن است و تجربه بسیاری از احساسات مانند غم و اندوه، خشم، گناه یا شوک اجتناب ناپذیر است. مهم این است که کسانی که شکایت می کنند از خودشان خجالت می کشند.

  1. درخواست پشتیبانی

خود را در روند سوگواری منزوی نکنید. با دوستان، خانواده یا گروه‌های حمایتی که گوش می‌دهند تماس بگیرید و اجازه ندهید ناامیدی شما را تنها بگذارد. صحبت کردن در مورد احساسات به شما کمک می کند تا احساسات خود را پردازش و منطقی کنید و نقشی درمانی ایفا می کند.

  1. با احترام

سوگواری می تواند از نظر جسمی و روحی یک فرآیند سخت باشد. استراحت کافی داشته باشید، خوب غذا بخورید و کمی استراحت کنید.

مواجهه با یک بیماری می تواند شما را از آنچه در بدن و سلامتی شما می گذرد منحرف کند. اما سعی کنید خوب بخورید و بخوابید. .

  1. احساسات خود را به آنها بیان کنید
مرتبط  چگونه شخصیت قوی و محکمی داشته باشیم؟

راه‌های سالمی برای بیان احساسات خود، ارتباط با دیگران، یا ثبت روزانه مطالب منظم پیدا کنید. اگر هنر دوست دارید، می توانید هنر مورد علاقه خود را بسازید. موسیقی، نقاشی، سرامیک و غیره – احساسات خود را بیان کنید و یاد بگیرید که چگونه با غم و اندوه کنار بیایید.

  1. به دنبال کمک حرفه ای باشید

اگر احساس می کنید که نمی توانید به تنهایی از پس غم و اندوه خود برآیید، حتما از یک متخصص کمک بگیرید. همانطور که در بالا اشاره کردیم، این غم در دراز مدت شما را نابود می کند، به همین دلیل باید از افراد آگاه کمک بگیرید.

نتیجه‌گیری

مهمترین گام برای مقابله با غم و اندوه، انتخاب مکانیسم مقابله است. آنچه برای شما مفید است ممکن است برای شخص دیگری کارساز نباشد. ممکن است از یک مراسم عزاداری ویژه کمک بگیرید و مراسم یادبودی را برای متوفی در زمان دیگری در نظر بگیرید.

سوگواری فرآیندی است که زمان بر است و زمان مشخصی برای تکمیل آن وجود ندارد. هنگام گذراندن مراحل سوگواری صبور و مهربان باشید. به خاطرات خوب فکر کنید و تجربیات خود را با متوفی به اشتراک بگذارید.

احترام به این لحظات می تواند آرامش را به ارمغان بیاورد. مهم است که بپذیریم که مرگ مرگ ابدی و ابدی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا