بهداشت و سلامت

ترفندهای کاهش کلسترول خون را بشناسید!

وقتی متوجه شدید که کلسترول شما بالاتر از حد طبیعی است، بهترین راه برای کاهش آن تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی است. حتی زمانی که از داروهای کاهش دهنده کلسترول استفاده می شود، به نظر می رسد ورزش و رژیم غذایی مناسب در پیشگیری از بیماری قلبی مهم هستند. مجله اینترنتی بنوان در این مقاله راه های کاهش سطح LDL، افزایش سطح HDL و محافظت از سلامت قلب را توضیح می دهد.

کنترل اندازه وعده غذایی

خوردن غذای بیشتر و مقوی منجر به افزایش وزن و افزایش کلسترول می شود. ساده ترین راه برای اندازه گیری مقدار غذا استفاده از “دست” به عنوان یک وسیله اندازه گیری است. “نخل” نشان دهنده مقدار مناسب غذا برای شما است.

کمک به قلب با مصرف غذای سالم

وقتی میوه و سبزیجات می خورید؛ به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک می کند. میوه های خاص خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

ماهی بخورید

ماهی برای سلامت قلب بسیار مفید است زیرا حاوی امگا 3 و اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه است. اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش سطح تری گلیسیرید در خون کمک می کند.

روزتان را با غلات آغاز کنید

از آنجایی که غلات کامل حاوی کربوهیدرات هستند، برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید. این صبحانه به کاهش LDL (کلسترول بد) و کاهش وزن کمک می کند.

مرتبط  کبودی چشم را با ۵ روش از بین ببرید!

برای سلامت قلب و عروق از آجیل کمک بگیرید

گردو حاوی چربی های منحصر به فردی است که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. این نوع چربی باعث کاهش کلسترول بد (LDL) و حفظ کلسترول خوب (HDL) می شود.

چربی‌های غیراشباع از قلب محافظت می‌کنند

چربی های غیر اشباع (روغن کانولا و روغن زیتون) سطح کلسترول LDL را کاهش می دهند، در حالی که چربی های اشباع شده (روغن و روغن پالم) و چربی های ترانس سطح کلسترول LDL را افزایش می دهند.

لوبیا بیشتر و سیب‌زمینی کمتر بخورید

مصرف کربوهیدرات برای تامین انرژی بدن ضروری است، اما کیفیت کربوهیدرات های مختلف متفاوت است. غلات کامل (لوبیا)، ماکارونی و برنج قهوه ای سرشار از فیبر هستند که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند.

افزایش تحرک بدنی با ورزش

ورزش منظم می تواند به کاهش سطح LDL و افزایش سطح HDL کمک کند. حفظ وزن مناسب از طریق ورزش در کاهش فشار خون و بیماری های قلبی موثر است.

کنترل قند خون

دیابت کنترل نشده منجر به افزایش سطح کلسترول خون می شود. بنابراین، کنترل سطح قند خون می تواند به کاهش سطح کلسترول خون شما کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا