بهداشت و سلامت

تکرر ادرار در شب نشانه ۳ قاتل خاموش است!

در بیشتر موارد، این امر به دلیل نوشیدن مایعات زیاد چند ساعت قبل از خواب است، اما اگر به طور مکرر در طول شب برای رفتن به دستشویی از خواب بیدار شوید، ممکن است شب ادراری داشته باشید. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان با 3 بیماری کشنده که باعث تکرر ادرار در شب می شوند آشنا می شوید.

دیابت از دلایل تکرر ادرار در شب

این وضعیت که در افراد مسن شایع است و اغلب با افزایش سن بدتر می شود، می تواند ناشی از طیف وسیعی از مشکلات پزشکی از جمله قاتل خاموش، دیابت باشد که علائم آن اغلب به شکل خستگی یا تشنگی افزایش یافته ظاهر می شود. ادرار کردن بیشتر از حد معمول، اغلب در شب. قند خون بالا تشنگی را افزایش می دهد، بنابراین ممکن است بیش از حد معمول آب بنوشید، که منجر به سفرهای مکرر به دستشویی می شود. قند خون بالا همچنین مثانه را تحریک می کند و باعث تکرر ادرار می شود.

هشدار قلبی

کمبود خواب می تواند ناشی از مشکلات قلبی باشد. اگر بیماری قلبی دارید، گردش خون و قلب شما تحت تاثیر قرار می گیرد و متوجه تورم در مچ پا خواهید شد. هنگامی که دراز می کشید یا پاهای خود را بالا می آورید، خون تخلیه می شود و کلیه ها برافروخته می شوند. این امر نیاز به ادرار کردن در شب را افزایش می دهد. علت اصلی نارسایی قلبی است.

مرتبط  آشنایی با مواد غذایی که سرشار از آهن هستند

علائم اصلی نارسایی قلبی:

  • تنگی نفس بعد از فعالیت یا استراحت
  • خستگی مداوم و خستگی مفرط در محل کار
  • سرگیجه یا غش
  • تورم مچ پا و پا
  • اگر هر یک از این مشکلات را تجربه کردید، باید با پزشک عمومی خود مشورت کنید.

پروستات و تکرر ادرار در شب

میل به ادرار کردن می تواند ناشی از مشکلات پروستات باشد. این غده که مجرای ادرار را احاطه کرده است (لوله ای که ادرار قبل از خروج از بدن از آن عبور می کند)، با افزایش سن شروع به بزرگ شدن می کند. پروستات می تواند فشار بر مجرای ادرار شما را افزایش دهد و از ادرار کردن شما جلوگیری کند. مثانه، بنابراین باید بیشتر ادرار کنید.

اگرچه این علائم علائم رایجی هستند، اما علائم سرطان پروستات نیز هستند. یکی از مهم ترین علائم سرطان پروستات رفتن به دستشویی به خصوص در شب است.

به سرطان پروستات قاتل خاموش نیز گفته می شود زیرا پروستات در عمق مثانه قرار دارد. سرطان می تواند در مثانه ایجاد شود. برای ماه ها یا ماه ها. می تواند سال ها در آنجا بی سر و صدا رشد کند.

مشکلات کمتر رایج دیگری که باعث می شود شب ها به دستشویی بروید مشکلات خواب، سرطان و کمبود ادرار است.

چنزو: بهترین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا