بهداشت و سلامت

می‌دانستید خوابیدن با جوراب هم مفید است!

یکی از عادات بسیاری از افراد خوابیدن با جوراب است. در واقع برای بدن انسان بسیار مفید است، زیرا هرکسی یک سوم عمر خود را می خوابد و اگر بتوانید شرایط بهتری را برای این کار فراهم کنید، بسیار خوب است و می توانید کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید. فواید و عوارض استفاده از جوراب قبل از خواب را در دلتا بخوانید.

تنظیم دمای بدن با پوشیدن جوراب قبل از خواب

خوابیدن با جوراب باعث می شود افراد احساس بهتری نسبت به دیگران داشته باشند. به همین دلیل فرد سریعتر به خواب می رود. به گفته برخی افراد خوابیدن با جوراب باعث افزایش دمای بدن و جلوگیری از خوابیدن می شود. در غیر این صورت، یک مطالعه در سال 2007 نشان داد که پوشیدن جوراب های شب بی ضرر است و می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که وقتی پوست گرم است، بدن سریعتر به خواب می رود. اگر پوست شما خیلی سرد باشد، خوابیدن سخت می شود که خوب نیست. البته این تغییرات بر اساس ریتم شبانه روزی است و می تواند عواقب بسیار خطرناکی برای سلامت بدن داشته باشد، بنابراین توصیه می شود قبل از خواب جوراب بپوشید و دمای بدن را در آن لحظات متعادل کنید. هنگام خواب، بدن 1-2 درجه خنک می شود و اگر بتوانید دمای بدن خود را تنظیم کنید، می توانید خوب بخوابید.

مرتبط  عوارض مصرف زیاد روغن زیتون را جدی بگیرید!

مزیت های پوشیدن جوراب در خواب

کاهش نشانه های رینود

یکی از بیماری های مرتبط با سردی دست و پا بیماری رینود است. در واقع این بیماری پوست را درگیر می کند و اگر فردی در شرایط خاصی باشد دست و پایش سرد می شود. در واقع این بیماری نوعی تشنج محسوب می شود و فرد مبتلا به رینود است. افرادی که برای اولین بار با این مشکل مواجه می شوند باید برای آشنایی بیشتر با این بیماری به پزشک مراجعه کنند و گاهی پوشیدن جوراب می تواند کمک زیادی به آنها کند.

جلوگیری از گر گرفتگی

یکی دیگر از فواید خوابیدن با جوراب این است که از گرم شدن بیش از حد بدن جلوگیری می کند. در واقع، گرگرفتگی اغلب نتیجه تغییرات هورمونی در بدن است. پوشیدن جوراب قبل از خواب بدن را در دمای مناسب نگه می دارد و دمای داخلی بدن را پایین می آورد.

عوارض استفاده از جوراب در خواب

اولین مشکل پوشیدن جوراب هنگام خواب استفاده از جوراب نامناسب است. بسیاری از جوراب ها به دلیل مواد نایلونی می توانند باعث عفونت های جدی شوند. اگر می خواهید سعی کنید با جوراب بخوابید، حتما از جوراب نخی استفاده کنید.

جوراب های باریک برای خوابیدن مناسب نیستند و بهتر است در خواب نپوشید زیرا در گردش خون پاها اختلال ایجاد می کند و باعث ورم و تورم شدید می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا