بهداشت و سلامت

خواص معجزه‌آسای گلاب که هرگز نشنیده‌اید

یکی از رایج ترین کاربردهای گل رز به عنوان عصاره روغنی معطر است. این روغن اغلب برای طعم دادن به چای، عطر و غیره استفاده می شود. یکی دیگر از روش های رایج استفاده از گلاب، تهیه گلاب است که محصول این گل است. با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید تا با فواید گلاب برای بدن بیشتر آشنا شوید.

رفع پف و تیرگی چشم

فقط از گلاب برای اسپری گلاب روی گلوله های پنبه ای استفاده کنید. پشم پنبه را به چشمان خود بمالید، به پشت دراز بکشید و 10 دقیقه استراحت کنید.

پاک‌کننده چربی

عوامل متعددی می توانند باعث بروز آکنه شوند. جدای از این، وجود باکتری در سطح پوست و سبوم پوست نیز باعث ایجاد آکنه می شود. تونر گلاب چربی اضافی پوست را از بین می برد و تعادل pH را باز می گرداند.

خواص گلاب به خاطر آنتی‌اکسیدان‌ها

آنتی اکسیدان ها از رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. رادیکال های آزاد موجود در محیط اولین نشانه های پیری را نشان می دهند. رنگ گلاب از پوست به عنوان سدی در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

خواص گلاب برای آفتاب‌سوختگی

آسیب آفتاب به پوست اثرات بلند مدت و کوتاه مدتی دارد. با بهبودی خورشید، درد و ناراحتی را تجربه خواهید کرد. حداکثر رشد با استفاده مناسب از تن گلاب حاصل می شود. این محصول نه تنها پوست را نرم می کند، بلکه از آسیب های طولانی مدت نیز جلوگیری می کند. تن های گلاب چروک ها و خطوط ریز ناشی از نور خورشید را از بین می برد.

مرتبط  درمان های خانگی برای سینوزیت

 خواص گلاب برای چشم‌ها

گلاب را می توان به عنوان بخشی از محلول اشک خانگی استفاده کرد و نشان داده شده است که برای افرادی که مشکلات چشمی دارند بسیار مفید است. مطمئن شوید که گلاب اصل و سالم است.

گلاب به درمان مشکلات چشمی زیر کمک می کند:

  •  ورم ملتحمه
  • خشکی چشم
  • داکروسیستیت حاد
  • مشکلات دژنراتیو مانند ناخنک و پینوکولا
  • آب مروارید

 عفونت‌ها

گلاب به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی و افزایش تولید هیستامین در سیستم ایمنی بدن در پیشگیری و درمان عفونت ها مفید است. از گلاب برای تهیه بسیاری از غذاها به عنوان مثال شیر برنج استفاده می شود. ویدیوی جالب درباره فواید شیر برنج + فیلم سلامتی را از دست ندهید.

خواص گلاب برای مغز

استنشاق بخار گلاب اغلب برای بهبود خلق و خو استفاده می شود. این مایع را می توان به صورت خوراکی استفاده کرد. تحقیقات نشان داده است که گلاب دارای خواص ضد افسردگی و ضد اضطراب است. همچنین باعث خواب آلودگی و اثر خواب آور مشابه دیازپام می شود.

این دارو برای درمان بسیاری از مشکلات سلامت روان از جمله:

  • افسردگی
  • غم و اندوه
  • استرس
  • تنش

خواص گلاب برای سردرد

اعتقاد بر این است که علاوه بر نوشیدن گلاب برای بهبود خلق و خو، اثرات ضد استرس آن نیز به درمان سردرد و میگرن کمک می کند.

گوارش

خواص فیزیکی گلاب اثرات مفید آن بر سیستم گوارشی است. به تسکین علائم رایج مانند نفخ و حالت تهوع کمک می کند. نوشیدن گلاب همچنین می تواند به عنوان یک محرک عمل کند. این ماده با افزایش میزان آب مدفوع و افزایش دفعات اجابت مزاج برای درمان یبوست مناسب است. اگر در هضم غذا مشکل دارید و احساس نفخ دارید، مقاله ما را از دست ندهید: کمبود این ویتامین می تواند باعث نفخ شود.

مرتبط  سویه جدید کرونا در ایران، سویه جدید XBB در زمستان ۱۴۰۱

منبع: مجله سلامت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا