بهداشت و سلامت

سردی دست و پا، علت و درمان آن

شاید متوجه شده باشید که دمای پایین دست و پا شما را آزار می دهد و با مشکل سرماخوردگی شدید مواجه هستید. اگر بخواهیم در مورد علل سردی دست و پا صحبت کنیم، نمی توان آن را به یک دلیل محدود کرد، زیرا سردی دست و پا علل زیادی دارد. در این مقاله مجله اینترنتی بنوان به بررسی علل اصلی سردی دست و پا در هنگام کاهش دما می پردازیم و نحوه درمان هر یک از آنها را یاد می گیریم.

علت سردی دست و پا چیست؟

3 دلیل برای سردی دست و پا وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

۱. ضعف گردش خون

گاهی اوقات ممکن است فقط در دست ها و پاهای خود احساس سرما کنید و سایر قسمت های بدن شما دمای طبیعی داشته باشند. در این صورت می توان فرض کرد که گردش خون بدن ضعیف است و خون کافی به بازوها و پاها منتقل نمی شود. این مشکل می تواند به دلیل بیماری های قلبی رخ دهد. این زمانی است که قلب قادر به پمپاژ نیست و گردش خون ضعیف یا مسدود شدن رگ‌های خونی در نواحی مانند بازوها و پاها وجود دارد که از رسیدن خون به دست‌ها و پاها جلوگیری می‌کند.

درمان

اگر سردی دست و پا مرتبط با گردش خون و بیماری قلبی دارید، باید برای درمان با پزشک متخصص مشورت کنید، محلول ها و داروهای لازم را تهیه کنید. رها کردن این مشکل را کاهش دهد. استفاده منظم از داروهای مناسب در افزایش خون رسانی و کاهش سردی دست و پا موثر است.

مرتبط  درمان‌های خانگی واریس پا+ویدیو

۲. کمبود آهن در بدن

اگر میزان آهن بدن کم باشد، می توان تصور کرد که علت سردی دست و پا ناشی از کمبود آهن در بدن است. باید بدانید که گلبول های قرمز از طریق یکی از مهم ترین مواد معدنی بدن که آهن است، اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کنند، یعنی آهن وظیفه حمل اکسیژن و مواد مغذی و البته گرما را به تمام سلول ها و قسمت ها بر عهده دارد. br>درمان

علاوه بر مصرف داروهای مناسب و مکمل های آهن، خوردن غذاهای سالم غنی از آهن می تواند به جبران کمبود آهن کمک کند. به همین دلیل مصرف گوشت قرمز، ماهی و سایر غذاهای دریایی، سبزیجاتی مانند تخم مرغ و اسفناج و حبوباتی مانند نخود و عدس می تواند در افزایش سطح آهن در بدن بسیار موثر باشد و در نتیجه سرمای بدن را کاهش دهد.

>

۳. کمبود وزن

کمبود وزن رابطه مستقیمی با کمبود چربی در بدن دارد. از آنجایی که لایه های چربی انباشته شده در زیر پوست نفوذ سرما را بسیار محدود می کند، سرما با مقدار کمی بافت چربی در بدن به شدت احساس می شود. از سوی دیگر، زمانی که مقدار غذا و تغذیه مصرفی کمتر باشد، میزان کالری سوزانده شده در فرآیند متابولیسم در بدن کاهش می‌یابد و به دلیل گرمای تولید شده در داخل بدن، احساس سردی در دست‌ها و پاها افزایش می‌یابد. بدن بالا است . پایین می آید و دمای بدن کاهش می یابد.

درمان

علاوه بر افزایش سرعت متابولیسم و ​​تولید گرما، مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات و چربی به مقدار لازم برای تشکیل چربی مورد نیاز در بدن ضروری است. نفوذ دست و پاهای سرد و سرد را کاهش می دهد.

مرتبط  لاغری و تنظیم قندخون فقط با یک نوشیدنی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا