بهداشت و سلامت

خواص چغاله بادام چیست؟

بادام نارس را بادام کوبیده می گویند و می توان آن را کامل خورد. به گفته برخی، پوست آن کمی تلخ است و طعم ناخوشایندی دارد. اگر آجیل ها روی درخت به رشد خود ادامه دهند، خشک می شوند، سفت می شوند و می ترکند و آجیل ها می ریزند. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی بنوان؛ ما در مورد فواید بادام صحبت خواهیم کرد.

خواص چغاله بادام برای سلامتی

آب پنیر بادام یک پروتئین قلیایی است که بدن را قلیایی نگه می دارد.

تأمین آنتی‌اکسیدان‌های موردنیاز بدن

آرد بادام سرشار از آنتی اکسیدان است که نقش مهمی در دفع سموم از بدن و تقویت سیستم ایمنی دارد. با خوردن آرد بادام می توانیم از انواع بیماری ها و عفونت ها پیشگیری کنیم.

کمک به کاهش وزن

مزیت خوردن بادام چربی های سالم است که به طور موثری از شر چربی های اضافی خلاص شده و به کاهش وزن کمک می کند. کالری موجود در بادام یکی از مهمترین انواع کالری مورد نیاز برای کاهش وزن است.

کمک به سلامت قلب

این میوه خوشمزه برای قلب بسیار مفید است. تفاله بادام (به خصوص پوست آن) حاوی فلاونوئیدها یا بیوفلاونوئیدهای زیادی است که نوعی متابولیت ثانویه است و قدرت آنتی اکسیدانی را در بدن افزایش می دهد. گروهی از محققان نشان دادند که فلاونوئیدها همراه با ویتامین E از دیواره رگ های خونی در برابر پیری احتمالی محافظت می کنند.

مرتبط  ۸ مورد از سبزیجات سرشار از پروتئین و نحوه مصرف بیشتر

فواید چغاله بادام، تقویت دندان و لثه

بادام حاوی فسفر است که برای دندان ها و استخوان ها مفید است. فسفر با تقویت دندان ها و لثه ها از سلامت دهان و دندان حمایت می کند. علاوه بر این، عملکرد سیستم اسکلت به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

حفظ تعادل pH بدن

خوردن آرد بادام یک راه طبیعی خوب برای حفظ سطح pH است. گاهی به دلیل ترشح شیره معده و روده، کل بدن اسیدی می شود. بدن ما همیشه دوست دارد قلیایی بماند. اسیدوز می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. (پوکی استخوان، از دست دادن انرژی، ضعف ایمنی و غیره)

کمک به گوارش بدن

فواید خوردن بادام این است که برای معده مفید است زیرا سرشار از فیبر است که هضم غذا را تسهیل می کند.

کنترل سطح کلسترول خون

مواد غذایی کمی هستند که می توانند مانند بادام با “لیپوپروتئین با چگالی کم” یا “کلسترول بد” مبارزه کنند. اگر به طور منظم بادام بخوریم، به راحتی می توانیم سطح کلسترول خون خود را کنترل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا