دکوراسیون داخلی

در کمتر از ۱ ساعت آشپزخانه خود را برق بیندازید

آشپزخانه ها به دلیل شلوغ بودن سریعتر از سایر مناطق کثیف می شوند. در این مقاله از دلتا نحوه تمیز کردن سریع آشپزخانه را به شما نشان می دهیم.

روش های تمیز کردن سریع آشپزخانه

فقط از چند راه حل ساده برای تغذیه آشپزخانه خود در کمترین زمان استفاده کنید. راه حل ها چیست؟ در آینده با ما بمانید.

مرحله اول: تمیزکاری سطحی

ابتدا چیزهایی که برای آشپزخانه در نظر گرفته نشده اند را داخل سبد قرار دهید و سبد را از آشپزخانه خارج کنید. سپس تمام ظروف و سطوح را بررسی و تمیز کنید. کاپوت را تمیز کنید و کثیفی را در زباله ها بیندازید.

مرحله دوم: رسیدگی به ظرف‌های کثیف

اگر ماشین ظرفشویی دارید ظروف کثیف را بردارید و در ماشین ظرفشویی بگذارید. اگر نه، سینک را با آب داغ پر کنید و مقداری صابون ظرفشویی به آن اضافه کنید. ظروف و وسایل کثیف را که قابل شستشو نیستند در ماشین قرار دهید.

مرحله سوم: تمیز کردن یخچال

یک یخچال کثیف و به هم ریخته شما را از آشپزی و غذا خوردن منصرف می کند. تمام قفسه‌های یخچال را بررسی کنید و اقلامی را که تاریخ انقضا آنها گذشته است یا در یخچال مانده‌اند را بردارید.

مرتبط  چگونه مبل کهنه را نو کنیم؟

مرحله چهارم: تمیزکاری وسایل کوچک

تنها چیزی که برای تمیز کردن این محصول نیاز دارید یک پارچه میکروفیبر و اسپری ضد عفونی کننده است. سطح دستگاه خود را کاملا تمیز کنید و تمام چربی ها، لکه های مواد غذایی و گرد و غبار را پاک کنید.

مرحله پنجم: تمیزکاری سطوح از روش های تمیز کردن سریع آشپزخانه

اکنون زمان حذف آلودگی و گرد و غبار است. برای تمیز کردن کابینت های چوبی یا فلزی و سایر سطوح، به یک پارچه میکروفیبر مرغوب و یک ضد عفونی کننده قوی نیاز دارید. انواع مختلف سطوح را می توان به روش های زیر تمیز کرد:

تمیز کردن کابینت چوبی

بهتر است سطوح کابینت را بعد از هر جلسه تغذیه خشک کنید. اما اگر فرش نیاز به تمیز کردن عمیق دارد، می توانید محلولی از سرکه سفید و آب درست کنید و فرش را با آن تمیز کنید. البته سرکه نمی تواند لکه های چربی را از سطوح شستشو پاک کند. بنابراین بهتر است برای لکه های روغنی از پاک کننده استفاده کنید.

تمیز کردن کابینت فلزی

بهترین راه برای تمیز کردن کابینت های فلزی با آب گرم و سرکه سفید یا محلول آب و صابون ظرفشویی است. همچنین اگر کابینت زنگ زده نیست، می توانید از الکل استفاده کنید. فراموش نکنید که پوست، بدن و صورت خود را بعد از تمیز کردن کاملا با حوله خشک کنید.

تمیز کردن یخچال و گاز

بهترین روش برای تهیه و تمیز کردن یخچال استفاده از پاک کننده همه منظوره یا مخلوط آب و سرکه یا آب و صابون ظرفشویی است.

مرتبط  پوشت چیست؟تاریخچه و روش‌های اصولی ست کردن

مرحله ششم: تمیزکاری سینک از روش های تمیز کردن سریع آشپزخانه

مهمترین بخش در فرآیند تمیز کردن آشپزخانه، تمیز کردن سینک و شیر آب است. اگر ظروف را در مرحله دوم قرار دادید، آنها را بشویید. سپس آن را با آب داغ پر کنید تا تمیز و ضدعفونی شود و در صورت لزوم مایع ظرفشویی و سفید کننده به آن اضافه کنید. برای تمیز کردن لوله ها می توانید از جوش شیرین روی پارچه استفاده کنید تا لوله ها را تمیز کرده و برق را روشن کنید.

مرحله هفتم: تمیزکاری سطوح

آخرین مرحله در تمیز کردن آشپزخانه، جارو کردن کف و شستن ظروف چینی است. ابتدا کف آشپزخانه را به خوبی پاک کنید و خرده های آن را جمع کنید. سرامیک را بپوشانید و براق کنید. اگر کف آشپزخانه فرش است، آن را جاروبرقی بکشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا