بهداشت و سلامت

با ۲ حرکت دیابت را از خود دور کنید!

انسولین نقش مهمی در بدن دارد. مجله اینترنتی بنوان در این مقاله به بررسی دو عامل افزایش حساسیت به انسولین می پردازد. با انجام این دو مرحله می توانید تولید انسولین خود را کنترل کرده و گام های موثری برای پیشگیری از دیابت بردارید.

نقش انسولین در کاهش قند خون چیست؟

وقتی فردی کربوهیدرات یا قندهای ساده مصرف می کند، بدن این قندهای ساده را تجزیه کرده و سطح قند خون را افزایش می دهد. برای مبارزه با قند خون بالا، لوزالمعده انسولین ترشح می کند تا سطح قند خون را به سطح ایمن بازگرداند. دیابت بیماری است که در آن بدن در برابر انسولین مقاوم است یا پانکراس نمی تواند انسولین کافی تولید کند.

چگونه می‌توان حساسیت به انسولین را طبیعی افزایش داد؟

به گفته متخصصان، سطح انسولین را می توان با رژیم غذایی و ورزش بهبود بخشید. تحقیقات درمان دیابت نشان می دهد که راه های طبیعی برای افزایش حساسیت به انسولین و افزایش تولید انسولین در بدن وجود دارد. در ادامه با این دو روش آشنا می شوید.

خواب کافی

اولین راه حل این است که خواب کافی داشته باشید. برخی مطالعات نشان داده اند که تنها یک شب کم خوابی می تواند سطح انسولین را کاهش دهد و خبر خوب این است که جبران خواب از دست رفته می تواند این اثر را معکوس کند.

مرتبط  هشدار، مراقب سویه جدید کرونا ویروس باشید!

کاهش استرس

راه حل دوم کاهش استرس است. علاوه بر خواب کافی، کارشناسان نشان داده اند که مدیریت سطح استرس می تواند برای افزایش حساسیت به انسولین نیز مورد استفاده قرار گیرد. استرس باعث می شود بدن کورتیزول و گلوکاگون ترشح کند. این کورتیزول و گلوکاگون گلیکوژن، نوعی قند را به گلوکز تبدیل کرده و وارد جریان خون می‌شود و سطح قند خون را بالا می‌برد.

به مرور زمان، این فرآیند خطر تغییرات را افزایش می‌دهد. . اگر سطح قند خون شما به سرعت افزایش یابد، می تواند با آسیب رساندن به رگ های خونی به سلامت قلب شما آسیب برساند. ورزش نه تنها استرس را کاهش می دهد، بلکه به کاهش وزن و کنترل قند خون نیز کمک می کند. ویدیو را تماشا کنید و چربی های شکم خود را تنها با 4 حرکت آب کنید! + ویدیویی را از دست ندهید.

چرا مدیریت میزان انسولین موجود در بدن اهمیت دارد؟

انسولین هورمونی است که به بدن و سلول های آن در جذب گلوکز و به دست آوردن انرژی کمک می کند. وقتی قند یا کربوهیدرات ساده می خورید، گلوکز وارد جریان خون می شود و انسولین به جذب سلول ها کمک می کند. بیماران دیابتی نوع 2 که از مقاومت به انسولین رنج می برند یا بدن آنها این هورمون را تولید نمی کند، اغلب نیاز به مصرف داروهای انسولین دارند. هنگامی که سطح انسولین در بدن کاهش می یابد، علائم زیر ظاهر می شود:

  • تشنگی مکرر
  • معمولاً در شب بیشتر از حد معمول ادرار می کنید
  • کاهش وزن غیر منطقی
  • خستگی مکرر
  • زخم ها و زخم هایی که به راحتی خوب نمی شوند
  • خارش در اندام تناسلی
  • تاری دید
مرتبط  نگذارید این سم شما را بکشد!

موضوع پیشنهادی: مقاله درمان سرفه در منزل با 3 شربت خانگی آسان را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا