بهداشت و سلامت

با این ۷ خوراکی، سالم پیر شوید!

با افزایش سن، بدن شما مانند گذشته خوب کار نمی کند. وقتی از 40 سالگی عبور می کنید، چین و چروک هایی روی صورت شما ظاهر می شود، هضم شما کندتر از قبل کار می کند و حتی ممکن است به بیماری هایی مانند بیماری قلبی یا پوکی استخوان و غیره مبتلا شوید. مجله اینترنتی بنوان را دنبال کنید تا در مورد فواید تغذیه برای سالمندان بیشتر بدانید.

دارچین

مطالعات نشان می دهد که دارچین سطح قند خون را کاهش می دهد. از آنجایی که خطر ابتلا به دیابت با افزایش سن افزایش می یابد، استفاده از دارچین می تواند موثر باشد. اگر بالای 40 سال دارید و نگران دیابت هستید، مقداری دارچین به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بادام

مطالعات نشان داده اند که بادام می تواند سطح کلسترول را در افراد بالای 40 سال کاهش دهد. سطح کلسترول از میانسالی افزایش می یابد و منجر به بیماری های جدی مانند بیماری قلبی می شود.

معجزه سیر

سیر بسیار مغذی است و فواید زیادی برای قلب دارد. سیر فشار خون را کاهش می دهد، سطح کلسترول خون را بهبود می بخشد که برای سلامت قلب نیز موثر است.

تخم مرغ

همه ما می دانیم که تخم مرغ سرشار از پروتئین است، به این معنی که حاوی 9 اسید آمینه ضروری است که بدن به آن نیاز دارد. این اتاق برای صبحانه انتخاب خوبی است.

چغندر

چغندر حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، به دلیل داشتن چربی کم و فیبر بالا، به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. این ماده به دلیل دارا بودن نیترات باعث کاهش فشار خون نیز می شود.

مرتبط  عوارض مصرف سیر را بشناسید و جدی بگیرید!

اسفناج

این سبزی کم کالری اما سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند یک انتخاب عالی برای سالاد شما باشد. کلم سرشار از فیبر است که سیستم گوارش را بهبود می بخشد. علاوه بر این، کلسیم موجود در آن به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند.

روغن زیتون

بسیاری از مردم از روغن زیتون به دلیل محتوای چربی آن اجتناب می کنند. با این حال، مصرف یک قاشق غذاخوری از غذاهای حاوی این چربی سالم می تواند به سلامت قلب شما کمک کند. چربی های سالم موجود در این ماده باعث کاهش سطح کلسترول و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا