بهداشت و سلامت

هل و فواید شگفت‌انگیز آن

از فواید هل برای سلامتی می توان به پیشگیری از بیماری های معده، کنترل سطح کلسترول، کنترل سرطان، کمک به مشکلات قلبی عروقی و بهبود خون در بدن اشاره کرد. هل همچنین به درمان عفونت های ادراری، دندانی و مجاری ادراری مانند سیستیت، نفریت و سوزاک کمک می کند. با ما در مجله اینترنتی بنوان ایر لاین همراه باشید.

خواص هل برای سلامتی

هل فواید زیادی برای سلامتی دارد که در زیر به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

۱. محافظت از سلامت قلب

استفاده از هل برای مشکلات قلبی عروقی منجر به کنترل ضربان قلب یا فشار خون می شود. مصرف کم مواد مغذی هل با تجمع لیپیدها در بدن مقابله می کند.

۲. تنظیم قند خون

بر اساس مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی، مصرف هل دارای خواص ضد دیابتی بوده و می تواند سطح قند خون را کنترل کند. مطالعات انسانی نشان داده است که هل می تواند برخی از اثرات منفی پیش دیابت را کاهش دهد و همچنین نشان داده است که مصرف هل می تواند عوارض دیابت را کاهش دهد.

۳. جلوگیری از سرطان روده بزرگ

سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ، یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است. افزایش هزینه درمان سرطان و عوارض جانبی مرتبط با آن، محققان را به جایگزینی درمان‌های طبیعی و پایدار سرطان سوق داده است.

مرتبط  خواص بلدرچین برای سلامتی چیست؟

۴. از خواص هل ضد افسردگی

اسانس هل به طور گسترده در رایحه درمانی استفاده می شود، جایی که از آن برای درمان افسردگی و سایر بیماری ها، از ناراحتی های معده گرفته تا بیماری های تنفسی استفاده می شود.

۵. جلوگیری از بیماری‌های معده و روده

هل در طب سنتی چینی و یونانی برای مشکلات گوارشی استفاده می شود. عصاره متانولی هل برای درمان مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل استفاده می شود و برای درد معده و قلب موثر است. تحقیقات نشان داده است که روغن استخراج شده از هل در درمان بیماری های روده و معده موثر است

۶.  از خواص هل خواص ضد میکروبی

علم مدرن ثابت کرده است که هل دارای خواص ضد میکروبی است. با توجه به مطالعات انجام شده، اشاره شده است که روغن به دست آمده از هل از رشد و انتشار میکروارگانیسم های خطرناکی که باعث مسمومیت غذایی می شوند، جلوگیری می کند.

۷. مراقبت از دندان یکی از خواص هل

هل در طب سنتی چینی قرن هاست که برای درمان مشکلات دندانی استفاده می شود. پس از معرفی آنتی بیوتیک ها مشخص شد که این داروها علاوه بر عوارض، اثرات متفاوتی نیز دارند. بر اساس مطالعات، اثرات ضد باکتریایی هل تایید شده است و می توان از هل برای گارم استفاده کرد.

۸. از بین بردن سموم بدن

هل سموم را دفع می کند. استخراج اثر مخربی دارد. مطالعات نشان داده اند که هل به طور موثر با سلول های سرطانی مبارزه می کند.

۹. خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم

هل برای درد مفاصل و عضلات موثر است. بر اساس نتایج تحقیقات، می توان از پرتقال برای جلوگیری از اسپاسم عضلانی استفاده کرد. مطالعات نشان داده است که فلفل دلمه ای دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی است.

مرتبط  انگیزه ورزش ندارید، شاید قندخونتان بالاست!

۱۰. ضد آسم بودن از خواص هل

هل می تواند برای درمان آسم و سایر بیماری های تنفسی استفاده شود. مطالعات نشان داده است که عصاره هل سبز نه تنها راه های هوایی حیوانات آزمایشگاهی را باز می کند، بلکه بافت ریه را نیز آرام می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا