آشپزی و خانه داری

طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی به روش رستورانی درخانه + ویدئو

مرغ سوخاری یکی از پرطرفدارترین غذاهای دنیاست، این غذا نیز طبق دستور پخت های مختلفی تهیه می شود. طرز تهیه مرغ سوخاری ساده در خانه برای بسیاری از افراد دشوار است. در این گونه موارد برای تهیه مرغ خورش از آرد پانکو استفاده می شود و مرغ سوخاری را بیشتر شبیه کباب می کند. برای مرغ سوخاری به سبک رستورانی به جای آرد سوخاری به آرد سفید نیاز دارید. اگر می خواهید بدانید که چگونه مرغ سوخاری را در خانه به راحتی بپزید، بنوانمگ را تا پایان این مقاله تماشا کنید.

آموزش تصویری طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی در خانه


مواد لازم برای طرز تهیه مرغ سوخاری ایرانی

  • سینه مرغ
  • پودر سیر
  • پودر پیاز
  • پودر پاپریکا
  • فلفل سیاه و قرمز
  • نمک
  • آرد سفید
  • روغن

بهترین روش برای پخت مرغ سوخاری

اگر از مرغ سوخاری استفاده می کنید، نیازی نیست آن را خوب سرخ کنید. در غیر این صورت سینه مرغ را طبق ویدیو به قطعات کوچک برش دهید.

مرحله اول طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد سفید

ابتدا مرغ خرد شده را در ظرف مناسبی بچینید و خوب فلفل سیاه و نمک و آبلیمو بپاشید. اگر وقت کافی دارید بهتر است یک یا دو ساعت اجازه دهید مرغ با این مواد بخوابد. اگر به قارچ سرخ شده علاقه دارید، ادامه مطلب را بخوانید.

مرتبط  طریقه خوشرنگ شدن شربت آلبالو

مرحله دوم طرز تهیه مرغ پفکی

در این مرحله تمام ادویه هایی را که ریخته ایم داخل آرد می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. نکته کلیدی در تهیه مرغ سرخ شده این است که روغن را در تابه ای روی حرارت متوسط ​​گرم کنید تا داغ شود. چون مرغ را باید بلافاصله بعد از مخلوط شدن در روغن فرو کنید وگرنه آرد جدا می شود.

مرحله سوم

ابتدا فیله مرغ را در آرد آغشته کنید تا تکه های مرغ با آرد آغشته شوند. سپس آب بریزید و دوباره در ظرف آرد بریزید. این کار را سه بار انجام دهید.

مرحله پایانی طرز تهیه مرغ سوخاری

نکته مهم دیگر، بهترین روش پخت مرغ سوخاری استفاده از آرد زیاد است. توجه داشته باشید که خمیر را می توان در انتها خراش داد و دوباره استفاده کرد. در آخر مرغ را در آرد تفت دهید و با دست حرکت دهید تا مرغ پوست کنده شود. در آخر گوشت چرخ کرده را داخل روغن داغ بریزید و وقتی طلایی شد مرغ سرخ شده شما آماده است در فر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و نوش جان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا