بهداشت و سلامت

آیا می‌دانستید بومادران یک گیاه جنگجو است؟

خواص نردبان به طور قابل توجهی در درمان بسیاری از بیماری ها و بیماری های پوستی نقش دارد. این گیاه به دلیل فواید سلامتی فراوانی که در آب و هوای معتدل رشد می کند، جنگجو نامیده می شود. با مجله اینترنتی بنوان به روز باشید.

بومادران چیست ؟ 

گیاهی چند ساله با آب و هوای گرم و خشک، این گیاه دارای خواص دارویی و درمانی فراوانی است که با این گیاه می توانید با بیماری ها مبارزه کنید. نام علمی بومادران از نام قهرمان اساطیری یونان “آخیل” گرفته شده است. گفته می شود آشیل و سربازانش از بنفشه در نبردها برای التیام زخم ها و توقف خونریزی استفاده می کردند، مواد مغذی موجود در این گیاه شامل فلاونوئیدها، روتین، تانن ها، کومارین، ساپونین، سینئول، لاکتون، اوژنول و آنتی اکسیدان های دیگر است: در ایران رایج است که وجود دارد. بنفش دو نوع است: زرد و سفید

خواص گیاه بومادران

گیاه بومادران معجزه ای برای سلامتی بدن است. از بومادران می توان برای درمان بسیاری از عفونت های زنانه استفاده کرد. این گیاه خواص زیادی دارد که به 5 مورد از آنها اشاره می کنیم:

۱. خواص ضد التهابی

بومادران حاوی ترکیبات ضد التهابی است که ممکن است در کاهش التهاب و علائم آن از جمله التهاب پوست و التهاب موضعی موثر باشد.

مرتبط  برای لاغری چای سبز را این موقع بخورید!

۲. ضد عفونی کننده

این گیاه دارای خواص ضد عفونی کننده است که در برابر باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها موثر است.

۳. آرامبخش و ضد اضطراب

خواص بومادران آرام بخش است و به کنترل استرس و اضطراب کمک می کند. به طور موثر خواب را بهبود می بخشد و خواب آلودگی در طول روز را کاهش می دهد.

۴. تسکین درد

خواص ضد التهابی بومادران می تواند در تسکین دردهای مختلف مانند دردهای عضلانی، مفاصل و دردهای قاعدگی موثر باشد.

۵. بهبود عملکرد هاضمه

بومادران هضم غذا را بهبود می بخشد و مشکلات معده، سوء هاضمه و گاز روده را کاهش می دهد. عصاره بومادران مانند عصاره بومادران و نعناع فلفلی برای سلامت معده و گوارش بسیار مفید است.

یکی از خواص این گیاه دارویی تحریک ترشح آنزیم های گوارشی و صفرا است که باعث تسریع روند هضم و کاهش علائم یبوست، نفخ و اسهال می شود. به لطف این خواص، خار مریم به عنوان دوست معده و دستگاه گوارش شناخته شده است.

۶. درمان فشار خون بالا

اگر فشار خون بالا دارید؛ مصرف منظم My Greens و عصاره چای یا عصاره چای می تواند به کنترل فشار خون کمک کند. همچنین از خواص این گیاه می توان به کاهش خطر تصلب شرایین، حمله قلبی و سکته اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا