بهداشت و سلامت

کیسه آب گرم یا کمپرس یخ؛ کدام بهتر است؟

چگونه از کیسه آب گرم و کیسه یخ استفاده کنیم؟ استفاده از کیسه های آب گرم و کیسه های یخ دو روش رایج برای درمان هر نوع درد یا التهابی است. با این حال، تفاوت هایی از نظر استفاده و تأثیرات این دو روش وجود دارد. با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید.

کیسه آب گرم یا کمپرس یخ؟

جراحات، دردهای عضلانی و آسیب های ناشی از فعالیت بدنی نیاز به استراحت دارند.

مورد استفاده از کیسه آب گرم

استفاده از بسته آب گرم باعث گشاد شدن عروق خونی و جریان خون به ناحیه مورد نظر می شود. این پدیده به کاهش درد، کاهش التهاب و بهبود عملکرد عضلات کمک می کند. آب داغ برای دردهای عضلانی، آرتریت و سایر بیماری های مفصلی بسیار مفید است.

مورد استفاده از کمپرس یخ

استفاده از کیسه یخ باعث کاهش گردش خون و انقباض رگ های خونی در ناحیه مورد نظر می شود. این باعث کاهش التهاب و درد می شود. استفاده از کیسه یخ مخصوصاً برای درمان آسیب های ورزشی، تورم و دردهای عضلانی مفید است.

هر دو روش برای درد و التهاب به خوبی کار می کنند، اما در برخی موارد، از هر دو روش بهتر هستند. با کمپرس گرم و کیسه یخ استفاده کنید.

باید توجه داشت که استفاده از هر دو روش نباید بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد. استفاده بیش از حد از کمپرس یخ می‌‌تواند باعث آسیب دیدن بافت‌های نرم شود، در حالی که استفاده بیش از حد از کیسه آب گرم می‌‌تواند باعث سوختگی و آسیب دیدن پوست شود.

مرتبط  خواص شگفت‌انگیز هل را بشناسید+ویدیو

مدت زمان استفاده از گرما و یخ

یک قانون کلی برای استفاده از کیسه های یخ و آب گرم این است که آنها را به مدت 20 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بمالید و 20 دقیقه استراحت کنید. استثناهایی وجود دارد، مانند پدهای گرمایشی قابل حمل با دمای پایین که در طول روز استفاده می شود.

به طور کلی، این روش ها بهتر است بیش از 48 ساعت استفاده نشوند و اگر سوزش ادامه داشت، حتماً به پزشک مراجعه کنید< br>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا