مد و زیبایی

شروع بدنسازی از چه سنی مناسب است؟

شروع بدنسازی و شروع این ورزش از چه سنی می تواند برای بسیاری از خانواده ها سوال باشد. بدنسازی و عضله سازی یکی از ورزش های پرطرفدار است که طرفداران زیادی در بین نوجوانان و جوانان دارد. برای اطلاع از این ورزش مهیج و سن مناسب برای این ورزش با بنوان همراه باشید.

تأثیر سن در عضله‌سازی

یک سوال این است که آیا سن بر رشد عضلات تاثیر می گذارد؟ پاسخ به این سوال این است که سن مانعی برای عضله سازی نیست. تا حد امکان بافت عضلانی را به چالش بکشید. در این راستا برای اینکه هورمون رشد کار کند باید غذاهای سالم بخورید و در این صورت می توانید عضلات را رشد دهید. در این سن باید راه هایی برای جلوگیری از ضعف عضلانی پیدا کنید.

مکمل های بدنسازی فواید زیادی دارند، به خصوص مکمل های پروتئینی. همچنین خوب است با افزودن غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت و مرغ به رژیم غذایی خود تحلیل عضلانی را به تعویق بیندازید.

سن مناسب شروع بدنسازی

در ادامه با موضوع سن مناسب برای شروع بدنسازی، بهتر است بدنسازی را از سنین پایین شروع کنید. سیزده تا نوزده سالگی زمان خوبی برای شروع ورزش است.
باید بدانید که نوجوانی و ورزش ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از آنجایی که رشد عضلانی در این دوران در سنین 17 تا 25 سالگی تسریع می شود، رشد ماهیچه ها به دلیل افزایش ترشح تستوسترون در بدن به اوج خود می رسد. با این حال، باید ورزش و شدت را متعادل کنید. بهتر است هر بار شدت ورزش خود را 10 برابر افزایش دهید تا به بدن انرژی لازم برای رشد بدهید. اما باید بدانید که عضله سازی کند می شود

مرتبط  آموزش آرایش اسموکی

آیا کودکان می‌توانند وزنه بزنند؟

در کشورهای توسعه یافته توصیه می شود که کودکان و جوانان حداقل یک ساعت در روز ورزش متوسط ​​تا شدید داشته باشند. همچنین بهتر است سه بار یا بیشتر در هفته فعالیت های تقویت عضلات را انجام دهید. ورزش های مرتبط با سلامت استخوان ها نیز بسیار مهم هستند و نباید از آنها غافل شد: وزنه برداری و وزنه برداری جزو فعالیت های متوسط ​​طبقه بندی می شوند. اما دوچرخه سواری، دویدن، آهسته دویدن و تمرینات دایره ای در رده ورزش های شدید قرار می گیرند. در واقع تمرینات قدرتی باعث بهبود عملکرد ورزشی و تقویت عضلات و استخوان ها می شود. وزنه برداری و انجام تمریناتی مانند اسکات برای کودکان و نوجوانان کاملا بی خطر است. تمرینات قدرتی به کودکان کمک می کند وزن متعادلی داشته باشند.

شروع بدنسازی برای نوجوانان

تستوسترون، هورمون مردانه، در حدود 19 سالگی به اوج خود می رسد. بهترین سن برای بدنسازی می تواند در این سن باشد. تستوسترون نقش کلیدی در رشد و قدرت عضلات و همچنین سلامت استخوان ها دارد. به همین دلیل است که نوجوانی زمان مناسبی برای بدنسازی است. اما این بدان معنا نیست که نوجوانان می توانند تمرینات مشابه بزرگسالان را انجام دهند. محققان توصیه می کنند که نوجوانان بدنسازی را با وزنه های سبک شروع کنند و به تدریج وزن را افزایش دهند.

هورمون جنسی مردانه تستوسترون در حدود سن 19 سالگی به اوج خود می رسد. بنابراین بهترین سن برای شروع بدنسازی در این سن است.

اما باید بدانید که این بدان معنا نیست که نوجوانان می توانند تمرینات بزرگسالان را انجام دهند. محققان توصیه می کنند که نوجوانان بدنسازی را با وزنه های سبک شروع کنند و به تدریج وزن را افزایش دهند.

مرتبط  جدیدترین مدل موهای زنانه در سال ۱۴۰۲

سخن پایانی

در نهایت باید گفت که تعیین سن مناسب برای شروع ورزش غیرممکن است. اما به طور کلی، برخی منابع می‌گویند که اگر بدنسازی را در سنین پایین‌تر شروع کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت. گفته می شود سن 20 تا 30 سالگی بهترین زمان برای تناسب اندام و عضله سازی است. آنها می دانند. از آنجایی که در این زمان سطح تستوسترون بدن افزایش می‌یابد و رشد ماهیچه‌ها آسان‌تر می‌شود، برای شروع بدنسازی بعد از 30 سال دیر نیست. حتی اگر متابولیسم کند شود. در واقع بدنسازی هر چه سن شما بالاتر می رود دشوارتر می شود. اما همچنان ممکن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا