دانستنی

اجداد ما چطور با اضطراب خود مواجه می‌شدند؟

امروزه مقابله با اضطراب یکی از دغدغه های اصلی مردم است. احساسی که مدت هاست انسان ها برایش مبارزه کرده اند. هم در دورانی دور که این ترس ناشی از موقعیت نامطمئن اجداد ما در مقابل دنیای اطرافشان بود و هم اکنون که بشریت به دنبال فناوری برای مقابله با آن است، این ناامنی عمیق. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا بیاموزید اجداد ما چگونه با این احساسات برخورد می کردند.

راهکارهای نیاکان انسان برای مقابله با اضطراب

در طول تاریخ، مردم از استراتژی های مختلفی برای غلبه بر ترس های خود استفاده کرده اند. سپس به چند روش برخورد اجدادمان با ترس نگاه می کنیم:

۱. داستان‌سرایی و اسطوره‌شناسی

تمدن های باستان اغلب از داستان ها و اسطوره ها برای درک جهان و مقابله با استرس خود استفاده می کردند. اسطوره ها و افسانه ها از نسلی به نسل دیگر منتقل شدند و درس ها، اخلاق و شخصیت های آرمان گرا را به ارمغان آوردند که با ترس های خود روبرو شدند و بر آنها غلبه کردند. داستان‌هایی درباره قهرمانان که بر سختی‌ها غلبه می‌کنند، مردم را برای رویارویی با ترس‌های خود تمایل بیشتری خواهند داشت.

مرتبط  قلقلک دادن کودکان ممنوع!

۲. باورهای معنوی

بسیاری از جوامع بدوی دارای باورهای معنوی قوی هستند که به مردم کمک می کند تا با ترس های خود مقابله کنند. اعتقاد به قدرت های برتر و زندگی پس از مرگ به انسان آرامش و امنیت می دهد. اعمال مذهبی مانند دعا، مراقبه یا زیارت به تقویت قوای درونی کمک می کند. آرامش پیدا کن و بر ترس غلبه کنید

۳. تکنیک غرقه‌سازی

اگرچه مفهوم سیل قابل توجیه ناشی از ترس امروزه در گذشته های دور توصیف نشده بود، مواجهه تدریجی با موقعیت های ترسناک یا اشیاء ترسناک در گذشته های دور رایج بود. با گذشت زمان، افراد تشویق شده اند که به تدریج با ترس های خود روبرو شوند، انعطاف پذیری ایجاد کنند و در مواجهه با استرس توانمند شوند. این فرآیند به آنها اجازه می دهد کمتر واکنش نشان دهند و ترس خود را بهتر کنترل کنند.

۴. حمایت اجتماعی

انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و در طول تاریخ جامعه نقش مهمی در غلبه بر ترس انسان از موانع مختلف در زندگی داشته است. شبکه های حمایتی و فعالیت های مشترک، احساس هویت و امنیت را تقویت می کند. به اشتراک گذاشتن ترس ها، صحبت کردن در مورد آنها و دریافت تشویق و نصیحت از دیگران در جامعه می تواند به افراد کمک کند تا با اعتماد به نفس با ترس های خود روبرو شوند.

۵. آیین‌ها و مراسم

بسیاری از فرهنگ های باستانی آیین های خاصی را در زندگی روزمره خود گنجانده اند تا ترس و اضطراب را از بین ببرند. این مراسم اغلب شامل دعاها، طلسمات، یا هدایایی برای دلجویی از خدایان یا محافظت از آنها در برابر نیروهای ماوراء طبیعی است. شرکت در این مراسم به طور منظم کنترل و اعتماد به نفس را به همراه دارد. روزهای افرادی که در موقعیت های نامشخص قرار دارند.

مرتبط  معجزه‌ای به نام تار عنکبوت

چند نمونه از آیین‌ها و مراسم از فرهنگ‌های مختلف باستانی برای مقابله با اضطراب

قبایل مختلف آیین های متفاوتی برای مقابله با ترس دارند و ما به چند نمونه محدود می شویم:

قربانی انسانی آزتک‌ها

آزتک ها به هدیه دادن به خدایان خود برای محافظت از آنها در برابر بلایا و حفظ تعادل و هماهنگی در جهان اعتقاد داشتند. قربانی کردن عمل قربانی کردن اسیران برای خدا برای بقای بشر است.

مناسک چشم بصیرت در میان بومیان آمریکا

قبایل بومی آمریکا، مانند لاکوتا و آپاچی، مراسم نورپردازی را انجام می دهند که در آن از دنیای زنده فراتر رفته و از دنیای ارواح راهنمایی می جویند. این یافته ها منجر به روزه داری برای ارتباط با نیروهای معنوی و ایجاد بینش در برخورد با دغدغه ها و مسائل شخصی می شود. شامل دعا و خلوت می شود.

مراسم چای ژاپنی

مراسم چای ژاپنی که چانویو نام دارد، یک آیین باستانی است که بر مراقبت، احترام و آرامش تمرکز دارد. با شرکت در مراسم چای، افراد احساس آرامش و هماهنگی می کنند و در نتیجه بر ترس و اضطراب غلبه می کنند.

پرچم‌های دعای بودایی تبت

پرچم های مانترا پرچم های مستطیلی رنگی هستند که روی آن دعا یا دعا نوشته شده است. در بودیسم تبتی، آویختن این پرچم، دعاها را در باد آزاد می کند و انرژی مثبت و محافظت را پخش می کند. آنها همچنین از این روش برای مدیریت اضطراب خود استفاده کردند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا