بهداشت و سلامت

با ساده‌ترین خوراکی ها سیستم ایمنی خود را قوی کنید!

آیا غذا می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند؟ همه ما شنیده‌ایم که وقتی مریض هستید، سوپ مرغ و چای داغ کلید غلبه بر آن هستند. اما آیا واقعا غذا می تواند شما را بهتر کند؟ مهمتر از آن، آیا غذا می تواند از بیمار شدن شما جلوگیری کند؟ مجله اینترنتی دلتا به شما می گوید چه غذاهایی و چگونه می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کنند.

آیا مصرف برخی غذاها واقعاً برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما خوب است؟

در حالی که هیچ غذایی یک درمان جادویی برای بیماری نیست، خوردن یک رژیم غذایی سالم پر از ویتامین ها و مواد معدنی که از سیستم ایمنی شما حمایت می کند می تواند ایمنی شما را تقویت کند. بنابراین، از بیماری جلوگیری می کند و به شما کمک می کند تا زمانی که بیمار می شوید سریعتر به حالت عادی بازگردید.

شکی نیست که یک رژیم غذایی سالم می تواند ایمنی شما را در برابر بیماری ها تقویت کند. آنچه به بدن خود وارد می کنید برای سلامت کلی شما، از جمله سیستم ایمنی شما مهم است.

از آنجایی که سیستم ایمنی شما دفاع بدن شما در برابر مهاجمانی مانند آنفولانزا است، ناگفته نماند که تغذیه مناسب بسیار مهم است. چی. در اینجا یک نکته مثبت وجود دارد: بهترین غذاها برای تقویت سیستم ایمنی شما به راحتی در خواربارفروشی در دسترس هستند، و شما مجبور نیستید رژیم جدی بگیرید!

فهرست بهترین غذاها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

ماهی های روغنی: برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن، مقدار زیادی چربی امگا 3 مصرف کنید. روغن ماهی منبع خوبی از چربی های ضد التهابی است:

  • ماهی تن
  • شاه ماهی
  • ماهی خال مخالی
  • ماهی سالمون
  • ساردین
  • ماهی قزل آلا
مرتبط  لکه‌های شناور در چشم: مهمان‌های ناخوانده بینایی

برخی از ماهی ها حاوی جیوه و سایر آلاینده ها هستند که می تواند به جنین آسیب برساند. به همین دلیل زنان باردار یا شیرده و والدین کودکان خردسال باید در مورد مصرف ماهی با پزشک مشورت کنند.

مرکبات:

شاید زمانی که مریض بودید آب پرتقال می خوردید. امیدوارم ویتامین C روی تمام باکتری های بدن شما تاثیر بگذارد. ویتامین C که با تقویت سیستم ایمنی از بیماری جلوگیری می کند یا آن را کاهش می دهد، در بسیاری از مرکبات یافت می شود:

  • پرتقال
  • لیمو
  • لیموترش سبز
  • گریپ فروت

سیر: خوردن سیر فواید زیادی برای سلامتی مانند بهبود سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. سیر به دلیل داشتن آلیسین که با ویروس های سرماخوردگی یا آنفولانزا مبارزه می کند، عملکرد ایمنی شما را بهبود می بخشد. سعی کنید سیر را به سس سالاد خود اضافه کنید یا آن را با کدو سبز و گوجه فرنگی سرخ کنید.

زنجبیل:

این ادویه اصلی قرن ها در آشپزی آسیایی و هندی و همچنین در آشپزی مورد استفاده قرار گرفته است. شرق داروها، استفاده می شود. به دلایل خوب: زنجبیل حاوی ویتامین C، منیزیم و پتاسیم است. هنگامی که از زنجبیل برای پخت و پز و لاته یا چای زمستانی استفاده می کنید، این ماده نه تنها طعم را اضافه می کند، بلکه به کاهش التهاب و حالت تهوع و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این ادویه به دلیل توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی بدن و عمل به عنوان یک عامل ضد ویروسی شناخته شده است. این به دلیل محتوای بالای کورکومین ادویه است که به کاهش التهاب، مبارزه با رادیکال های آزاد و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. یادت هست کلم بروکلی خوردم؟ این سبزی سرشار از ویتامین های A، C و E است و منبع خوبی از فیبر است. اما به لطف ترکیبات گوگردی که به تولید گلوتاتیون کمک می کند، سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

مرتبط  سردی دست و پا، علت و درمان آن

مطالعات نشان می دهد که گلوتاتیون با خواص آنتی اکسیدانی خود، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از آسیب جلوگیری می کند. آنها سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب می کنند فلفل دلمه ای: علاوه بر مرکبات، فلفل دلمه ای (به دنبال انواع زرد یا قرمز باشید) ویتامین C بسیار بالایی دارد. تقریباً 3 برابر اندازه یک پرتقال. با افزودن فلفل دلمه ای به سالاد یا پختن آن با گوجه فرنگی و هویج، مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اسفناج:

سبزی های برگ دار منبع عالی ویتامین A (به ویژه بتاکاروتن) هستند که با عفونت مبارزه می کند. اسفناج همچنین سرشار از اسید فولیک است که تحقیقات نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

علاوه بر اینکه اسفناج را به سالاد خود اضافه می کنید، می توانید اسفناج را به فراپه اضافه کنید یا آن را با کنگر فرنگی مخلوط کنید. اسفناج را به یک غذای سالم و تقویت کننده سیستم ایمنی تبدیل کنید. ماست: وقتی به این فکر می کنید که چگونه ماست و پروبیوتیک های آن به حفظ سلامت روده (پر از باکتری) کمک می کند. منطقی است. خوردن این محصولات لبنی می تواند ایمنی شما را تقویت کند.

تحقیقات نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین سیستم ایمنی بدن و میکروبیوم روده شما وجود دارد: پاتوژن ها با هم کار می کنند تا عوامل کمکی خود را کاهش دهند. و پاسخ های ایمنی را تقویت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا