آشپزی و خانه داری

طرز تهیه برنج کته به ۳ روش رستورانی بدون شفته شدن!

همه ما می دانیم که برنج قهوه ای فواید بیشتری نسبت به خشک کردن آن دارد، اما برخی از افراد به دلیل عادت از تهیه وسایل برنج اجتناب می کنند، بنابراین در این مقاله بنوان طرز تهیه نودل را به سه روش ساده و خلاقانه به شما آموزش می دهیم. برنج به سبک کتو درست کنید و در مهمانی خود از آن لذت ببرید.

چگونه برنج کته درست کنیم؟

بر خلاف تصور عموم، گیاه گربه ای بسیار مفید است زیرا مقدار ویتامین ها را حفظ می کند. مهم ترین نکته ای که در پخت برنج کالواراکو باید به آن توجه کرد، میزان نمک موجود در برنج قطری است. چون کم یا زیاد پخت برنج را خراب می کند. دومین جنبه کاربردی برنج گربه این است که وقتی فهمیدید چقدر برنج پخته اید، دیگر نیازی به خیس کردن آن نیست. همچنین برای جلوگیری از خیس شدن برنج در حین پخت، از کمی نمک در آب برنج استفاده کنید. در زیر طرز پخت سریع برنج کاتی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای درست کردن برنج کته با آب و نمک

  • برنج ایرانی: 4 پیمانه با سیب زمینی سرخ شده
  • شامل: 6 لیوان فرانسوی
  • روغن خام: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1 قاشق غذاخوری (اما به اندازه کافی).

نحوه پخت برنج کته

مرحله اول

ابتدا برنج را با آب سرد خوب بشویید. در این مرحله مراقب باشید برنج را آسیاب نکنید، دست نزنید، دست نزنید. سپس برنج را در ظرف مناسبی بریزید و کمی آب اضافه کنید و درب آن را ببندید. در این مرحله بهتر است زمان پخت برنج ایرانی را بیش از 15 دقیقه تنظیم نکنید. این زمان برای برنج خارجی 30 دقیقه است.

مرتبط  طرز تهیه چای ماسالا کافی‌شاپی به روشی ساده

مرحله دوم

بعد از 15 دقیقه مقداری آب در ظرف بریزید و روی آتش بگذارید و مقداری نمک اضافه کنید. نکته مهمی که در این مرحله باید به آن توجه کنید این است که وقتی برنج را در قابلمه می‌گذارید، آب خیساندن برنج را دور بریزید و نکته کاربردی دیگری که در این مرحله باید به آن توجه کنید این است که برنج در ته آن قرار دارد. ، این همان چیزی است که وقتی آب روی سطح می پرد اتفاق می افتد. حباب ها تا زمانی که برنج شفاف به دست آورید به جمع شدن ادامه می دهند.

مرحله پایانی

اجازه دهید آب برنج کاملا تبخیر شود سپس با قاشق برنج را محکم فشار دهید تا مخروطی شکل بگیرد. روی بخارپز بگذارید و بعد از 2 دقیقه که داخل قابلمه صدا داد، شعله گاز را خاموش کنید تا قابلمه خوب بخار شود. بعد از 35-40 دقیقه برنج شما پخته می شود.

طرز تهیه برنج کته بدون خیساندن

اگر برای تهیه برنج وقت دارید، حتما آموزش برنج کیت را امتحان کنید.

مرحله اول

ابتدا برنج را با آب سرد آبکشی کنید. سپس برنج را در تابه مناسبی بریزید و به طور یکنواخت پهن کنید و انگشتان خود را روی سطح برنج قرار دهید و آب اضافه کنید. وقتی آب به جوش آمد مقدار مناسبی نمک اضافه کنید و برنج را هم بزنید تا نمک به طور یکنواخت در برنج پخش شود.

مرحله دوم

بعد از اضافه کردن آب و نمک توجه داشته باشید که از آب سرد و برنج هندی استفاده می کنید، مقدار آب را به دو قسمت برسانید. سپس روغن را اضافه کرده و پس از تبخیر آب درب قابلمه را ببندید و برنج را به مدت 45 دقیقه با حرارت ملایم بپزید.

مرتبط  ۲ روش کاربردی برای خشک کردن توت سفید در خانه

طرز تهیه برنج کته ای قالبی در فر

اگر قصد دارید برنج را به عنوان کیک برای مهمانی های خود امتحان کنید، می توانید با این دستور کیک برنجی زیبایی سفره خود را چند برابر کنید.

مرحله اول

برای تهیه پودینگ برنج در قالب ابتدا به قالب های رستورانی نیاز دارید که می توانید از لوازم پخت تهیه کنید. ابتدا در فر را باز کنید تا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله مانند مرحله قبل برنج را با آب و نمک و روغن روی اجاق گاز می گذاریم و وقتی آب آن تبخیر شد 1 یا 2 قاشق غذاخوری زردچوبه اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا دانه های برنج بشکند. >

مرحله سوم

سپس آن را در فر بگذارید تا گرم شود، سپس آن را از فر خارج کرده و روی زمین پهن کنید. مقداری کشک اضافه کنید تا برنج نرم شود. مثلا برای 3 فنجان برنج، 1/3 فنجان ماست اضافه کنید

مرحله پایانی

داخل قابلمه بریزید و خوب آبکش کنید. سپس روی سطح برنج هر قارچ کره یا روغن بریزید. پروفیل را با یک ورق آلومینیومی نازک بپوشانید. با چنگال چند سوراخ روی فویل ایجاد کنید تا برنج به هم نچسبد. درب اجاق گاز را ببندید؛ دما را روی 200 درجه تنظیم کنید و برنج را به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید. در پایان برنج سرخ شده را در ظرف مناسبی بریزید و سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا