آشپزی و خانه داری

طرز تهیه لواشک آلو در آپارتمان بدون نیاز به آفتاب

لواش یکی از غذاهای لذیذ است که هم کودکان و هم بزرگسالان آن را دوست دارند. لواشک را می توان در خانه با میوه های مختلف درست کرد. اما استفاده از آلو برای تهیه لواش آلو بسیار توصیه می شود و طرفداران زیادی دارد. درست کردن گدازه با آلو مانند سایر میوه ها بسیار آسان است، تنها تفاوت آن این است که علاوه بر طعم، خواص ویژه ای برای بدن نیز دارد. در نتیجه مطمئناً می توانید یک غذای بسیار خوشمزه و خاص به فرزندان خود بدهید. تا پایان این مقاله با بنوان همراه باشید تا با ساده ترین روش تهیه لواش آلو در خانه آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه لواشک آلو

  • 1 کیلوگرم فلفل
  • آب نصف لیوان
  • 2 قاشق شکر
  • نمک 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه تهیه لواشک

از آلو یا میوه های دیگر به دو صورت می توانید لواش درست کنید. یکی از این روش ها بسیار قدیمی است و ممکن است توسط مادران و مادربزرگ های ما استفاده شده باشد. زیر آفتاب لواش درست کرد. اما چون امروزه بسیاری از خانه ها در خانه هستند و بدون حیاط مانده اند. امروز در این مقاله طرز تهیه بهترین لواش را در خانه به شما آموزش می دهیم.

مرحله اول طرز تهیه لواشک آلو در فر

ابتدا آلوها را در ظرفی بشویید و دانه ها را بردارید و کنار بگذارید. برای رنگ آمیزی نان پیتا می توانید از مخلوط آلو زرد و سیاه استفاده کنید. یا می توانید از مخلوط آلو، سیب و زردآلو استفاده کنید و مقداری میوه بخورید.

مرتبط  مزه دار کردن جوجه کباب در خانه با ۳ روش رستورانی

مرحله دوم

در این مرحله از تهیه لواش آلو ابتدا در ظرف مناسبی بپزید و نصف لیوان آب و نمک به آن اضافه کنید. در قابلمه ای به مدت 15 دقیقه بپزید تا آلوها نرم شوند. سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید آلوها خنک شوند.

مرحله سوم

آلوها را بعد از سرد شدن در آبکش ریخته و با دست خوب فشار دهید تا آب آلو از صافی خارج شود و داخل قابلمه بریزید. بعد از اینکه آلوها را خوب شستید، قابلمه را با دمای سرد روی آتش برگردانید و در این مرحله شکر و نمک را به مقدار ذکر شده به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم

البته لازم به ذکر است که میزان نمک و شکر در این طرز تهیه گدازه آلو کاملاً خوش طعم است. اگر طعم نان پیتا شیرین یا شور باشد، می توان مقدار آن را کم یا زیاد کرد. سپس در این مرحله لازم است هر چند دقیقه یکبار کفی که روی آلوها جمع می شود را بردارید تا یک لواش خوشمزه و تمیز به دست آید.

مرحله پایانی طرز تهیه لواشک در فر

مواد را به مدت 30 دقیقه در قابلمه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا غلظت مورد نظر به دست آید. سپس کنار بگذارید تا خنک شود. در این مدت باید حرارت خیلی کمی را روشن کرد تا فر از قبل گرم شود. سپس سینی را با روغن چرب کنید و مواد پیتا را اضافه کنید و مواد را حدود 30 دقیقه در فر بگذارید تا آب اضافی آن به خوبی تبخیر شود. در آخر از فر خارج کنید و چند روز در دمای محیط ترجیحا جلوی یخچال بگذارید تا رطوبت آن به خوبی گرفته شود.

مرتبط  ۳ مدل دسر رژیمی خوشمزه با انجیر!

طرز تهیه لواشک آلو در آفتاب

برای استفاده از این روش قدیمی به یک پایه استیل نیاز دارید، آن را خوب چرب کنید و زیر آن سلفون بگذارید. پس در این مرحله از ریختن مواد لواش در پایه توجه کنید که قطر مواد نازک نباشد. چرا بعد از خشک شدن نازک می شود؟ اگر قطر گدازه خیلی نازک باشد، خشک و سفت می شود.
در نهایت سینی را با توری بپوشانید تا از ورود حشرات جلوگیری شود. سپس گدازه را بیرون یا روی پشت بام قرار دهید تا یک یا دو روز در معرض نور خورشید قرار گیرد. در نهایت در تهیه لواش آلو دقت کنید، برای جلوگیری از تیره شدن لواش باید بگذارید خوب خشک شود و سپس جمع کنید و در یخچال نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا