آشپزی و خانه داری

طرز تهیه شربت گل محمدی خانگی در ۵ مرحله

شربت گلاب یکی از خوش رنگ ترین شربت هایی است که می توانید در فصل بهار و تابستان تهیه کنید. عطر این شربت باعث درخشش شما در مهمانی هایتان می شود. جدای از این گل رز خواص زیادی برای بدن دارد. به همین دلیل می تواند یک نوشیدنی عالی در روزهای گرم سال باشد. از این رو در این مقاله بنوان طرز تهیه شربت گل رز را به شما آموزش می دهیم تا با طعم منحصربفرد خود، بدن خود را شاداب کنید.

خواص شربت گل سرخ

با توجه به خواص فراوان گل رز در طب سنتی، مردم توصیه می‌شوند تا حد امکان از شربت گل رز استفاده کنند. از فواید این شربت می توان به خواص گل رز برای خانم ها اشاره کرد. استفاده از گل رز در دوران بارداری به این ترتیب درد و التهاب شکم را کاملا از بین می برد و به دلیل وجود ویتامین K، پکتین و بتاکاروتن از عفونت در بدن جلوگیری می کند. وی از دیگر خواص گلاب برای کبد، کلیه، پوست و بوی بد دهان نیز یاد می کند.

مواد لازم برای طرز تهیه شربت گل محمدی

  • 500 گرم گل رز تازه
  • شکر ۲ کیلوگرم
  • آب لیمو صورتی
  • آب ۲ لیتر

مرحله اول طرز تهیه شربت گل محمدی

برای تهیه شربت گل رز، اگر در خانه یا باغتان گل رز دارید، باید با دقت و حوصله برگ های ساقه را جدا کنید. سپس آنها را در ظرف مناسبی بریزید و نگهداری کنید. در قابلمه دیگری مقداری آب بریزید و روی شعله گاز روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید.

مرتبط  طرز تهیه ۳ کوکی پروتئینی برای یک میان وعده بعد از تمرین

مرحله دوم

بعد از به جوش آمدن آب، رودودندرون را داخل آن قرار دهید و درب قابلمه را ببندید. در این مرحله گلبرگ های گل را به مدت 24 ساعت در گلدان بگذارید تا بوی گلبرگ ها از بین برود.

مرحله سوم

بعد از این مدت گلبرگ ها را در یک سبد قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. مهم ترین نکته ای که در تهیه مربا و گلاب باید به آن توجه کنید این است که برگ ها را له نکنید. زیرا در غیر این صورت شربت ما تلخ می شود.

مرحله چهارم طرز تهیه شربت گل محمدی

بعد از جدا شدن کامل آب از گل ها، شکر را در قابلمه ای به آب اضافه کنید و بجوشانید تا شکر کاملا در آب حل شود.

مرحله پایانی تهیه شربت گل سرخ

وقتی مایع ما به غلظت دلخواه رسید، آبلیمو را اضافه کرده، قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. رنگ طبیعی این لوسیون صورتی کم رنگ است و برای رنگ کردن آن می توان از رنگ خوراکی استفاده کرد. در نهایت شیره را در لیوان مناسبی بریزید و در یخچال نگهداری کنید. برای هر بار استفاده حتما یک ششم حجم لیوان را با شربت بریزید و بقیه را با آب یخ پر کنید.

گرفتن تلخی شربت گل محمدی

اگر شربت گل رز شما تلخ است دلیل اصلی آن وجود گلبرگ های تیره و نارس است. بنابراین برای اینکه شربت تلخ نشود بهتر است از گل های رنگ روشن استفاده کنید. در نهایت برای کاهش تلخی شربت می توانید آن را با آبلیموی تازه استفاده کنید.

مرتبط  ساده‌ترین روش خشک کردن انجیر در خانه + ویدئو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا