آشپزی و خانه داری

ساده‌ترین روش تهیه مربا و شربت زغال اخته

شربت زغال اخته یکی از آن شربت های تابستانی است که با یک بار امتحان کردن، دوست دارید تا تابستان امسال این شربت و مربای خوشمزه را در یخچال درست کنید. یکی از دلایلی که این شربت طرفداران زیادی دارد طعم لذیذ آن است. البته نمی توان گفت که زغال اخته فواید زیادی برای بدن دارد. اگر می خواهید این شربت را درست کنید و مانند یک خانم مدل مانتو در مهمانی های خود بدرخشید تا انتهای این مطلب با دلتاماک همراه باشید.

خواص زغال اخته

برای تهیه شربت و آب زغال اخته باید خواص بی نظیر این میوه را بدانید.

تقویت سیستم ایمنی

زغال اخته حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است، بنابراین می تواند به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل کند، بدن را ضد عفونی کرده و در برابر باکتری ها مقاوم می کند.

فواید زغال اخته برای فشار خون

اگر فشار خون بالا یا بیماری قلبی دارید، به یاد داشته باشید که زغال اخته به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی، کلسترول خون و فشار خون را کاهش می دهد. در نتیجه از تصلب شرایین، سفت شدن یا انسداد سیاهرگ ها جلوگیری می کند.

مرتبط  پیتزا تخم مرغ، روشی مغذی برای داشتن یک پیتزا خوشمزه

خواص زغال اخته برای کم خونی

بسیاری از پزشکان زغال اخته را به عنوان یک مکمل آهن عالی توصیه می کنند زیرا سرشار از آهن و اسید فولیک است. بنابراین اگر مشکل کم خونی دارید، مقدار کمی از این میوه یا آب زغال اخته در روز کافی است.

کاهش قند خون با زغال اخته

انگور خشک برای دیابت بسیار توصیه می شود. زیرا زغال اخته دارای شاخص گلیسمی بسیار پایینی است و مدت زیادی طول می کشد تا بدن را اشباع کند و برای مدت بیشتری احساس سیری کند. در نتیجه می توانید قند خون خود را بالا نگه دارید.

خواص زغال اخته برای کبد

مصرف مداوم زغال اخته تاثیر زیادی روی کبد دارد. با نوشیدن آب زغال اخته و خوردن کرن بری تازه و خشک می توانید از شر کبد چرب خلاص شوید.

مواد لازم برای تهیه شربت زغال اخته

زغال اخته 700 گرم.

شکر 1 کیلوگرم.

3 فنجان موز

طرز تهیه شربت زغال اخته

ابتدا ظرف مناسبی را پر از آب کنید و زغال اخته را اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه در آب خیس کنید. سپس زغال اخته ها را بشویید و در یک سبد قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

در حالی که زغال اخته ها در حال خشک شدن هستند، شکر و آب را در قابلمه ای با هم مخلوط کرده و حرارت دهید تا شکر حل شود و قوام مناسبی پیدا کند. مهمترین چیز در هنگام تهیه شراب زغال اخته این است که مانند سایر میوه ها آب زغال اخته مستقیم درست نکنید

مرتبط  نکات مهم نگهداری از یخچال و فریزر

|

مرحله سوم

زغال اخته ها را در پارچه پنیر قرار دهید و محکم بپوشانید. سپس آن را به شهد در حال جوش اضافه کنید تا رنگ خود را باز کند و شربت ولرم شود. برای رنگ بهتر شربت می توانید از چند قطره رنگ خوراکی قرمز استفاده کنید.

مرحله پایانی تهیه شربت زغال اخته

بعد از به جوش آمدن شربت، هم بزنید تا شربت شفاف شود. بعد از اینکه شربت جا افتاد، گاز را خاموش کرده و بدون فشار، فیلتر را از قابلمه خارج کنید. در نهایت شربت تمام می شود و وقتی سرد شد می توان آن را در یخچال نگهداری کرد. زغال اخته را در بشقاب بپاشید، نمک اضافه کنید و آن را در مقابل آفتاب قرار دهید تا کرن بری خشک شده بخورید.

طرز تهیه مربای زغال اخته

این مربا را می توان به دو صورت مربای زغال اخته با دانه و مربای زغال اخته بدون هسته درست کرد. این دو دستور مربا شبیه به هم هستند، اما قبل از آبکشی مربای کاه بدون دانه، هسته آن را باید جدا کرد.

  • زغال اخته: یک کیلو
  • شکر:۸۰۰ گرم
  • آبلیمو: یک قاشق
  • وانیل: قاشق چایخوریشیشه آبی

مرحله اول تهیه مربای زغال اخته

زغال اخته ها را خوب بشویید و خشک کنید. سپس آب توت را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن شکر بریزید. این کار را تا زمانی که همه چیز تمام شود انجام دهید.

مرحله دوم

مخلوط شکر و زغال اخته را به مدت 10 ساعت در یخچال بگذارید و اگر زغال اخته سفت شد از شکر بیشتر استفاده کنید.

مرتبط  دسر لیالی لبنانی با بافتی نرم و خوشمزه

مرحله پایانی تهیه مربای زغال اخته

سپس بعد از گذشت این مدت و حل شدن شکر و کرن بری روی حرارت ملایم می گذارم تا بجوشد و غلیظ شود. در این مرحله ژله را مدام هم می زنیم تا ژله مانند شربت کرن بری یکدست شود. در آخر وقتی مربا سفت شد حرارت را خاموش کنید و وانیل و آبلیمو را اضافه کنید و هم بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا