آشپزی و خانه داری

طرز تهیه شیره انگور بدون خاک سفید + ویدئو

شیره انگور یکی از محصولاتی است که از قدیم الایام از انگور به دست می آمده است. کیفیت آب انگور به گونه ای است که از آن برای تهیه انواع شیرینی، نوشیدنی و … استفاده می شود. این شیره مخصوص از هر دو نوع انگور سفید و سیاه موجود است. طرز تهیه انگور سفید و سیاه کمی متفاوت است، همانطور که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. از آنجایی که از خاک سفید برای تهیه آب انگور استفاده می شود، امروز در این مقاله بنوانماگ به شما آموزش می دهیم که چگونه بدون استفاده از خاک، بهترین آب انگور را در خانه درست کنید.

تفاوت شیره انگور سفید و سیاه

تهیه آبغوره خانگی از انگور سفید و سیاه شباهت زیادی دارد، در حالی که طعم و کیفیت دو نوع شیره، شیره انگور سیاه، متفاوت است. از این نوع آب میوه به عنوان طعم دهنده در تهیه دسر، شیرینی و نوشیدنی استفاده می شود.

شیره انگور سیاه که آن را از انگور‌های تیره به دست می‌آورند، رنگ آن تیره مایل به مشکی است که در مقایسه با انگور سفید کمی تلخ‌تر و شیرین‌تر است. در نهایت هر دو نوع شیره انگور، مواد مغذی از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها بسیار زیاد است که انتخاب آن بستگی به ذائقه شما دارد.

مرتبط  شربت دو رنگ ژله‌‍‌ای، نوشیدنی خاص برای خواستگای+ ویدئو

حکم ریختن خاک در شیره انگور

خاک رس سفید از زمان های قدیم برای تهیه آب انگور استفاده می شده است. زیرا این زمین ها آهکی و سرشار از املاح معدنی هستند. بنابراین از این خاک برای جلوگیری از اسیدی شدن شیره انگور استفاده می شود. باید گفت که این خاک را می توان از زیر شیروانی گرفت.

چرا انگور شکرک می‌زند؟

یکی از دلایل اصلی طعم دادن به شیره انگور استفاده از خاک رس سفید در آن است. اما باید توجه داشت که با اضافه کردن شکر خواص انگور از بین نمی رود. میزان قند آب میوه بسته به دمای هوا و غلظت آب میوه می تواند متفاوت باشد. بنابراین، هر چه الکل و هوا سردتر باشد، سریعتر آب انگور را جذب می کند و اجازه می دهیم تا گرم شود تا شکر حل شود.

مواد لازم برای طرز تهیه شیره انگور

انگور سیاه یا سفید 5 کیلوگرم

مرحله اول

ابتدا انگور را تمیز کرده و خوب بشویید. سپس از دستان خود یا آبمیوه گیری برای استخراج آب انگور استفاده کنید. آب انگور را دوباره داخل پارچه تمیزی بریزید و با دست فشار دهید تا تکه های کوچک آب انگور کاملا جدا شوند.

مرحله دوم طرز تهیه شیره انگور بدون خاک

آب انگور صاف شده را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی آب انگور شروع به جوشیدن کرد، کف جمع شده در آب انگور را با دقت جمع کنید.

مرحله سوم

ابتدا وقتی آب انگور شروع به جوشیدن کرد، دقت کنید که نجوشد. سپس اجازه دهید آب انگور به مدت دو تا سه ساعت بجوشد و غلیظ شود. در این مدت کف جمع شده در آب انگور باید هر از چند گاهی جمع آوری شود.

مرتبط  خورشت گلابی طعم بی‌نظیر یک غذای خوشمزه

مرحله پایانی طرز تهیه شیره انگور

بعد از این مدت می بینید که آب انگور کم کم کم می شود و لرزش آن را احساس می کنید. وقتی آب انگور به غلظت دلخواه رسید، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا خنک شود. در این مرحله، اگر کفی روی آب انگور بود، به آرامی با قاشق آن را جدا کنید. در نهایت آب انگور شما آماده است، می توانید آن را در ظرف مناسبی گذاشته و در جای خنک نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا