آشپزی و خانه داری

نگهداری سبزی خوردن برای مدت طولانی با این ۶ راهکار ساده+ ویدئو

خوردن سبزیجات سرشار از فیبر است، بنابراین خوردن آنها همراه با غذا بسیار مفید است. همچنین وجود سبزیجات در کنار غذا باعث خوش طعم شدن آن می شود. اما نگهداری سبزیجات در یخچال یکی از احتیاطات خانم هاست. این به این دلیل است که سبزیجات به مرور زمان نرم می شوند. به همین دلیل در این مقاله از بنوان به شما می گوییم که چگونه سبزیجات را برای مدت طولانی نگهداری کنید. لطفا با ما بمانید

خواص سبزی خوردن

طبیعت گرم و سرشار از فیبر سبزیجات به جلوگیری از گرسنگی کاذب کمک می کند و شما را در هر وعده غذایی سیر نگه می دارد. بنابراین اگر اضافه وزن دارید، از گنجاندن سبزیجات در برنامه غذایی خود غافل نشوید. از دیگر عملکردهای مصرف سبزیجات، اثرات ضد سرطانی، آرامش بخش و بهبود عملکرد سیستم گوارشی دارد. و به جریان بهتر خون به مغز کمک می کند بنابراین، اگر به سلامت خود و خانواده تان اهمیت می دهید. خوردن سبزیجات خود را فراموش نکنید

روش نگهداری سبزی خوردن

بسیاری از افراد هنگام خرید سبزیجات می گویند که اگر در یخچال نگهداری شوند ماندگاری بیشتری خواهند داشت. اما این از نظر بهداشتی بسیار اشتباه است. زیرا اگر سبزیجات را در یخچال نگهداری کنید، باکتری ها و آلودگی ها در اطراف یخچال پخش می شوند و بقیه مواد غذایی داخل یخچال را آلوده می کنند. راه حل بسیار ساده ای برای حل این مشکل وجود دارد که در زیر به آن اشاره می شود:

 نگهداری سبزی خوردن با شستشو مناسب

یکی از راه های نگهداری سبزیجات برای مدت طولانی تری در یخچال، شستن و شستن سریع آنهاست. چون وجود گل و لای و برگ های زرد و خشک زیر سبزی باعث ریزش و از بین رفتن سبزی های سالم دیگر می شود، نمک و شراب می ریزیم و سبزی ها را خوب می شوییم و در یخچال می گذاریم تا آب آن خارج شود و می گیریم تا برود. . کاملا فیلتر شده . توجه داشته باشید که برای شستن سبزیجات نباید از صابون ظرفشویی استفاده کنید. زیرا این ماده به درستی استخراج نمی شود و گیاه سمی است.

مرتبط  خورشت گلابی طعم بی‌نظیر یک غذای خوشمزه

خشک کردن سبزی

بهترین راه برای نگهداری سبزیجات در یخچال، خشک کردن کامل آنهاست. دلیل اصلی پژمرده شدن سبزیجات این است که قطرات آب روی برگ ها باقی می مانند و باعث پوسیدگی و خشک شدن آن ها می شوند. برای رفع این مشکل سبزی ها را بعد از شستن داخل سبد بریزید و کمی بچرخانید تا زودتر خشک شوند. روش دیگر، برای خشک شدن کامل از دستمال کاغذی استفاده کنید.

نگهداری سبزی خوردن با قرار دادن ساقه‌ها در آب

با استفاده از این روش، کیفیت خوراکی سبزیجات برای مدت طولانی تری حفظ می شود. برای این روش پس از تمیز کردن سبزی ها، ساقه آنها را در آب قرار دهید و روی برگ ها را با پلاستیک بپوشانید.

قرار دادن سبزی درون کیسه پلاستیکی حاوی هوا

اگر سبزیجات شسته شده را در کیسه پلاستیکی یا در فریزر قرار دهید و در آن را ببندید تا هوا وارد آن شود، این روش سبزی را برای مدت طولانی تری سالم و تازه در یخچال نگه می دارد.

نگهداری سبزی خوردن در قابلمه

یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش های نگهداری سبزیجات، گذاشتن آنها در قابلمه است. با نگهداری سبزیجات در قابلمه و پوشاندن آنها با یک پارچه نخی تمیز، می توانید حداقل 5-6 روز سبزیجات تازه را در خانه داشته باشید. با این حال، قبل از افزودن سبزیجات به قابلمه، از خشک بودن آنها مطمئن شوید.

استفاده از ظروف پلاستیکی

بهترین ظروف برای نگهداری سبزیجات ظروف پلاستیکی هستند. برای این روش پس از شستن و خشک کردن سبزی، ابتدا یک دستمال کاغذی در ظرف مورد نظر پهن کنید، سبزی را داخل ظرف بریزید و سطح سبزی را دوباره با یک لایه کاغذ بپوشانید و درب آن را بگذارید. ساختن. جریان هوا در ظروف وجود ندارد.

مرتبط  ۳ روش ساده برای خشک کردن انگور و طرز تهیه کشمش در خانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا