آشپزی و خانه داری

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن ادویه هایی مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می تواند برای ما بسیار سرگرم کننده باشد و از طرفی باید مطمئن باشیم که این مواد کاملا ارگانیک و کمتر از محصولات سنتی هستند. حالا که طعم لیموی تازه را چشیده اید، می توانید به راحتی لیمو عمانی را در خانه درست کنید. طرز تهیه لیمو عمانی بسیار آسان است و نیاز به تجربه خاصی ندارد. با رعایت این نکات می توانید لیمو ترش عمان را تهیه کنید. اگر به این نوع محتوا علاقه دارید، این مقاله بنوانماگ را از دست ندهید.

فیلم طرز تهیه لیمو عمانی

مواد لازم برای تهیه لیمو عمانی تازه

  • لیمو به میزان لازم (4 کیلو در این آموزش)
  • سرکه یک استکان
  • نمک
  • آب جوش

بهترین روش تهیه لیموعمانی

پرتقال خشک عمان به نور مستقیم خورشید نیاز ندارد. بله، اگر وارد حیاط شوید، می توانید خوشحال باشید. زیرا لیمو به سرعت خشک می شود.

مرحله اول

هنگام خرید لیمو سعی کنید از لیموهای زرد با پوست نازک استفاده کنید تا لیمو عمانی بعد از خشک شدن تلخ نشود. ابتدا لیمو را بشویید و خوب خشک کنید. سپس تمام لیموها را در یک کاسه بزرگ بریزید و نمک را اضافه کنید. توجه کنید که تمام لیموها با نمک پوشیده شده است.

مرتبط  لاکچری‌ترین کیک بدون فر را با شلیل درست کنید!

مرحله دوم

بگذارید 24 ساعت لیموهای نمکی بماند سپس تمام لیموها را در آبکش بریزید و دوباره با آب سرد بشویید تا نمک آن گرفته شود. سپس در قابلمه ای آب بریزید و روی گاز بگذارید تا بجوشد. حالا نصف فنجان شراب و آب اضافه کنید تا دوباره بپزد.

مرحله سوم طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

در این مرحله لیموها را در آب جوش و سرکه بریزید و لیموها را به مدت 10 ثانیه در این محلول بگذارید. سپس فیلتر کرده و با آب سرد بشویید. این روند را یک بار دیگر تکرار کنید. اما در این سری لیمو از مدت ها قبل در آب و سرکه رقیق شده است. در این مرحله نباید لیموها را بشویید یا سرد کنید.

مرحله چهارم

بعد از سرد شدن لیمو آن را با خلال دندان سوراخ کنید. این کار فرش داخلی را به خوبی خشک می کند و آب اضافی را از بین می برد.

مرحله پایانی طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

در نهایت، اگر از فر برای خشک کردن استفاده می کنید، لیموها را روی یک سینی فر که از قبل گرم شده قرار دهید و در فر قرار دهید. هر چند دقیقه یکبار لیموها را بچرخانید تا همه قسمتها خشک شوند. اگر لیموها را در آفتاب خشک می کنید، آن ها را با فاصله کمی روی پارچه تیره قرار دهید و سه تا چهار روز در آفتاب بگذارید تا خشک شوند. توجه داشته باشید که در این مدت، لیموها را زیر و رو کنید تا نور خورشید از طرف دیگر هم باشد. در نهایت لیموهای شما آماده است و می توانید آنها را در ظرف مناسب نگهداری کنید.

مرتبط  ۵ ته‌ دیگ دلچسب که حتما باید امتحان کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا