آشپزی و خانه داری

طرز تهیه رب گوجه خانگی غلیظ بدون کپک + ویدئو

رب گوجه فرنگی یکی از رایج ترین چاشنی ها، یکی از رایج ترین پایه های غذایی به خصوص در غذاهای ایرانی است. یکی از خوبی های تابستان این است که می توانید رب گوجه فرنگی سالم را در خانه بدون افزودنی درست کنید و از آن لذت ببرید. تهیه رب گوجه فرنگی بسیار آسان است و مادران و مادربزرگ های ما این کار را در خانه انجام می دادند.

اما امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، تهیه رب گوجه فرنگی برای بسیاری از ما سخت شده است. به همین منظور در این مقاله بنوانمگ بهترین طرز تهیه رب گوجه فرنگی در خانه را به شما آموزش می دهیم; به این ترتیب می توانید به راحتی یک پای مرغوب در چرخ گوشت یا چرخ گوشت درست کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه رب گوجه خانگی

  • گوجه فرنگی 4 کیلوگرم
  • 50 گرم روغن مایع
  • نمک ۲۰ گرم
  • آب ۱ کیلوگرم

طرز تهیه رب گوجه خانگی که کپک نزند

برای تهیه رب گوجه فرنگی باکیفیت به چند سوال نیاز دارید. آیا واقعاً باید رب گوجه فرنگی را بردارید؟ یا با رب گوجه قرمز چه کنیم؟ اگر پاسخ این سوالات را نمی دانید، به خواندن ادامه دهید.

مرتبط  ۲ روش طرز تهیه آلبالو خشک بازاری در خانه+ ویدئو

مرحله اول طرز تهیه رب گوجه خانگی

مهم ترین نکته ای که در تهیه گوجه فرنگی باید به آن توجه کنید استفاده از گوجه فرنگی غلیظ و گوشتی است. سپس برای تهیه گوجه فرنگی، آنها را بشویید و چهار قسمت کنید و در ظرف بزرگی بریزید.

مرحله دوم

برای اینکه آب گوجه فرنگی بترکد و پوست گوجه به راحتی جدا شود، قابلمه گوجه را روی گاز بگذارید. مراقب باشید که گوجه فرنگی نسوزد زیرا حرارت در این مرحله خیلی زیاد است.

مرحله سوم طرز تهیه رب گوجه خانگی

وقتی گوجه ها دم کشیدن و نرم شدند، شعله را خاموش کنید و کمی خنک کنید و همه گوجه ها را دو یا سه بار از صافی رد کنید. توجه داشته باشید که فقط تفاله و آب گوجه فرنگی از توری عبور می کند، چون پوست یا دانه گوجه فرنگی از آن عبور می کند، تفاله آن خیلی سریع کپک زده و حل می شود، پس گوجه ها را با دقت صاف کنید. .

اگر می خواهید. برای تهیه سریع رب گوجه فرنگی می توانید به جای آبکش، گوجه فرنگی را با غذاساز یا چرخ گوشت پوره کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله از تهیه رب گوجه فرنگی خانگی، پس از آبکش شدن گوجه فرنگی، نمک را با عصاره مخلوط کرده و هم بزنید تا مواد به غلظت دلخواه برسند و مواد کمی غلیظ شوند. توجه داشته باشید که غلظت مواد بسیار مهم است. زیرا رب گوجه فرنگی آبکی به سرعت کپک می زند.

مرحله ششم

این مرحله هنگام تهیه سس کچاپ در خانه بسیار مهم است. برای اینکه ببینید آیا مخلوط به قوام غلیظی رسیده است یا خیر، از یک کاردک برای کشیدن خط روی مخلوط استفاده کنید. اگر خط خیلی سریع پر شود، چسب شما به اندازه کافی ضخیم نیست و برای ضخیم شدن باید مدت زمان بیشتری حرارت داده شود. یادتان باشد که در این مرحله خمیر را مدام هم بزنید تا نچسبد. چون اگر خمیر بچسبد طعم آن کاملا تغییر می کند.

مرتبط  ساده‌ترین روش تهیه مربا و شربت زغال اخته

مرحله پایانی طرز تهیه رب گوجه خانگی

در این مرحله روغن و آب اضافه می کنند تا رب غلیظ شود و رنگ آن روشن شود. در آخر وقتی گوجه فرنگی ها آماده شد، گاز را خاموش کرده و خمیر را به دمای محیط برسانید و در ظرف شیشه ای در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. این نکات را در مورد طرز تهیه رب گوجه فرنگی در خانه دنبال کنید و مطمئناً یک رب بسیار رنگارنگ درست می کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا