دانستنی

عجایب هند : از شهر دوقلوها تا دریاچه اسکلت‌ها

هند با بیش از 1.3 میلیارد جمعیت و 3.3 میلیون کیلومتر مربع مساحت، یکی از بزرگترین کشورهای جهان است و شگفتی های بسیاری را در خود جای داده است. هند به عنوان پیشرو در تمدن های باستانی در جهان شناخته می شود و دارای تاریخ طولانی علم، هنر، فلسفه و معماری است. شگفتی های هند را با هم در دلتا کشف کنید.

هند مذاهب بسیاری از جمله هندوئیسم، بودیسم، جینیسم و ​​سیکیسم را در خود جای داده است. شگفتی هند در تنوع و تنوع ادیان و فرهنگ های مختلف این کشور در طول تاریخ آن نهفته است. در هند می توانید آداب و رسوم و ویژگی های طبیعی را تجربه کنید که در هیچ کجای دنیا نمی توان آنها را یافت. عجایب هند:

  1. آنها مردان را در هولی کتک زدند

یکی دیگر از چیزهای شگفت انگیز در مورد هند، رویدادهای مختلفی است که در زمان های مختلف در این کشور برگزار می شود. جشنواره ای پر از شگفتی، رنگ، نور و طراوت. این جشنواره ها مورد استقبال اکثریت مردم این کشور قرار می گیرد و کمک زیادی به گردشگری هند می کند. یکی از محبوب ترین رویدادها در هند جشنواره هولی یا جشنواره رنگ ها است که در آن مردم این سنت را با پاشیدن رنگ های شاد جشن می گیرند.

مراسم هولی چیست؟

هولی یکی از پر جنب و جوش ترین و رنگارنگ ترین فستیوال هایی است که در هند جشن گرفته می شود و می توان آن را یکی از شگفتی های هند دانست. این جشنواره که به “جشن رنگ ها” نیز معروف است، نماد فرا رسیدن بهار و پیروزی خیر بر شر است. هولی توسط افراد با هر سن و پیشینه ای با اشتیاق و شادی بزرگ جشن گرفته می شود.

مرتبط  ۱۰ سیاره به جای ماه و مشاهده آن ها از روی زمین!

چند روز قبل از هولی، آماده سازی برای این رویداد آغاز می شود. مردم خانه‌های خود را تمیز می‌کنند و چوب و زباله جمع‌آوری می‌کنند تا در شب قبل از هولی، آتشی به نام هالیکادان روشن کنند. در برخی جاها، جشن های هولی برای روزها ادامه دارد و مردم با موسیقی سنتی می رقصند و از تنقلات و شیرینی های خوشمزه لذت می برند.

هولی زمان اتحاد و شادی و موانع طبقاتی است. ، سن و اجتماعی را از بین می برد. این جشنواره مردم را دور هم جمع می کند و حس اجتماعی را در آنها تقویت می کند.

اما یکی از شگفتی های هند رویداد رسمی “چاپان بوگ” است که در شمال هند جشن گرفته می شود. در این مراسم زنان با چوب به مردانی که از قبل لباس زنانه پوشیده اند حمله می کنند و تنها وسیله دفاعی مرد تکه ای پوست است که روی سر و صورت خود می گذارد.

ساکنان این مناطق معتقدند که چنین مراسمی به یاد حمله زنان روستا به همسر کریشنا و دوستانش برگزار می شود. وقتی کریشنا و دوستانش به روستای همسرش رادا رفتند، زنان آنها را با چوب احاطه کردند و آنها را کتک زدند تا رنگ نریزد.

  1. شهرهای دوقلو

یکی دیگر از شگفتی های هند وجود روستای کودینی است. یک روستای معمولی در ناحیه مالاپورام در ایالت کرالا در جنوب هند. این روستا به دلیل تعداد دوقلوها توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و اغلب از آن به عنوان “دهکده دوقلو” یاد می شود، عنوانی که اخیراً یکی از عجایب هند رایج شده است. از آن زمان، این دهکده همچنان به ثبت تعداد باورنکردنی از دوقلوها ادامه داده است و دانشمندان و محققان بسیاری را از سراسر جهان برای بررسی علل به هند جذب کرده است. تاریک . رمزها به طور کامل درک نشده اند، دانشمندان معتقدند که ژنتیک و عوامل ارثی در این پدیده نقش عمده ای دارند.

مرتبط  روشن شدن فلش گوشی هنگام تماس

این روستا هویت منحصر به فردی پیدا کرده است و اکنون جشنواره ها و برنامه هایی درباره دوقلوها برگزار می کند. این مشکل کدی را به نماد شگفتی هند تبدیل کرده است.

  1. روستای شانی روستایی بدون دروازه است

یکی دیگر از شگفتی های هند روستای شانی شینگناپور در ایالت ماهاراشترا هند است. ویژگی این روستا رسمی نبودن در و قفل ساختمان هاست. این ویژگی مردم محلی و گردشگران را به یک اندازه جذب کرده است و آن را به مقصدی محبوب برای کسانی که برای دیدن شگفتی های هند می آیند تبدیل کرده است.

روستای شانی بر اساس اعتقادات مردم این روستا الهه شانی را می پرستد که به الهه عدالت شهرت دارد و مورد احترام جامعه محلی است. گفته می شود که قدرت لرد شانی روستا را از دزدی و جنایت محافظت می کند و نیاز به در و قفل را از بین می برد. مردم روستا به قدرت محافظتی لرد شانی اعتقاد دارند. مردم اعتقاد راسخ دارند که به فضل الهی هیچ دزد و جنایتکاری نمی تواند وارد روستا شود و یا جنایتی انجام دهد. این امر سالانه هزاران نفر را از سراسر هند به این روستا جذب می کند.

  1. دریاچه اسکلت

یکی دیگر از شگفتی های هند دریاچه ای در این کشور به نام روپکوند است که به دریاچه اسکلت نیز معروف است. این دریاچه در ایالت اوتاراکند هند و در ارتفاع تقریبی 5029 متر (16499 فوت) از سطح دریا واقع شده است. چیزی که روپکوند را به یکی از شگفتی های هند تبدیل می کند، وجود صدها استخوان انسان است که در اطراف دریاچه و در اعماق آن دیده می شود. منشاء این استخوان ها برای قرن ها یک راز باقی ماند تا اینکه تحقیقات علمی مدرن این راز را روشن کرد.

مرتبط  ۵ ترفند برای خنک‌تر کردن باد کولر آبی

با توجه به مطالعات و بررسی های مختلف، اعتقاد بر این است که قدمت این اسکلت به قرن نهم میلادی می رسد. نظریه اصلی این است که افرادی که اسکلت آنها در روپکوند پیدا شده است بخشی از گروهی از زائران یا نیروهایی بودند که در سفر به روپکند به دلیل طوفان یا طوفان ناگهانی تگرگ به این سرنوشت غم انگیز دچار شدند. با ذوب شدن یخ های اطراف روپکوند به دلیل تغییرات آب و هوایی، اسکلت او دوباره ظاهر می شود.

روپکوند به عنوان یکی از شگفتی های هند، همچنان تخیل بسیاری از گردشگران، کاوشگران و کاوشگران را به خود جلب می کند.

  1. ستون معلق لاپکش

این ستون که به عنوان “ستون ویلانکانی” نیز شناخته می شود، یکی از شگفتی های هند است که در معبد Bherbhadra در Lepxi، آندرا پرادش، هند واقع شده است. این معبد تاریخی که به لرد شیوا تقدیم شده است در قرن شانزدهم در دوران امپراتوری ویجایاناگار ساخته شد.

جاذبه اصلی معبد ستون گرانیتی عظیم آن است که به نظر می رسد بدون هیچ تکیه گاه از سقف آویزان است. این ستون گواهی بر مهارت های مهندسی و معماری خارق العاده هنرمندان آن زمان است.

بازدیدکنندگان از سرتاسر جهان برای دیدن این شگفتی شگفت انگیز می آیند و از نبوغ معماری هند باستان شگفت زده می شوند. ستون معلق Lepakshi نمادی از میراث فرهنگی غنی هند و نمونه ای جذاب از آثار باستانی در شگفتی های هند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا