دانستنی

این حیوانات تنبل راه بقا را یاد گرفته‌اند

تنبل ترین حیوانات جهان به دلیل فعالیت بسیار کم در مقایسه با سایر حیوانات شناخته می شوند. این حیوانات زمان زیادی را در استراحت می گذرانند و به راحتی زندگی نمی کنند. بنوان را به صورت آنلاین دنبال کنید تا با تنبل ترین حیوانات جهان آشنا شوید.

حیواناتی به نام تنبل

معروف ترین نمونه های تنبل ها موجوداتی به همین نام هستند. گورکن بیشتر وقت خود را در بلندی درختان آویزان می کند و بسیار آهسته حرکت می کند. تنبل ها متابولیسم بسیار پایینی دارند و می توانند تا 20 ساعت در روز بخوابند. آنها فقط در صورت لزوم حرکت می کنند، به عنوان مثال برای دریافت غذا یا تسکین درد.

اسلات ها به دو نوع اصلی ویک دو پا و سه پایه تقسیم می شوند. لانه های سه طرفه نسبت به همتایان دو طرفه خود کندتر و کندتر هستند. آنها سازگاری های خاصی دارند که به آنها اجازه می دهد برای مدت طولانی بی حرکت از درختان آویزان شوند. حرکت آهسته به آنها کمک می کند تا با شاخ و برگ های اطراف ترکیب شوند و برای شکارچیان نامرئی بمانند.

پاندا

پانداها به خاطر سبک زندگی مسالمت آمیز و غیر فعال خود معروف هستند. آنها زمان زیادی را صرف خوردن بامبو می کنند که انرژی کمی دارد. پانداها می خواهند انرژی خود را حفظ کنند و تا حد امکان از فعالیت بدنی خودداری کنند، به همین دلیل است که آنها به عنوان تنبل ترین حیوانات جهان شناخته می شوند.

مرتبط  تأثیر پدیده گرمایش زمین بر اندازه مغز

کوالا

کوالاها حیوانات کوچکی هستند که در استرالیا زندگی می کنند. آنها معمولا به درختان می چسبند و بیشتر وقت خود را در درختان اکالیپتوس می خوابند. کوالاها متابولیسم سریعی دارند. و غذای تهیه شده از برگ اکالیپتوس ارزش غذایی پایینی دارد. زندگی عادی داشته باشید

گاو دریایی

گاو دریایی پستانداران بزرگ دریایی هستند که در نواحی ساحلی و رودخانه ها زندگی می کنند. آنها طبیعت بسیار ملایم و کندی دارند و جزو تنبل ترین حیوانات دنیا هستند. گاو دریایی بیشتر وقت خود را به چرای گیاهان آبزی، شنا در آب و حداقل فعالیت بدنی می گذراند.

برگچه‌خوار

Capybaras یکی از بزرگترین جوندگان در جهان است و بومی آمریکای جنوبی است. آنها به رفتار صلح آمیز و دوستانه خود معروف هستند. تنبل‌ترین حیوان جهان، کاپیباراها زمانی را به استراحت در آب یا در ساحل با دوستان و آفتاب‌گیران می‌گذرانند.

حیواناتی با خواب زمستانی

برخی از حیوانات با خواب زمستانی در هوای بد یا دوره های کمبود غذا، تنبلی را نشان می دهند. در طول خواب زمستانی متابولیسم آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و فعالیت آنها کاهش می یابد. نمونه هایی از حیوانات در خواب زمستانی عبارتند از خرس، جوجه تیغی و خفاش.

لاک‌پشت‌های غول پیکر

لاک پشت های بزرگ به آرامی و بی صدا بودن معروف هستند. عمر طولانی دارد و می تواند بیش از صد سال زندگی کند و یکی از تنبل ترین حیوانات جهان است. این لاک پشت ها بسیار کند حرکت می کنند و کندی آنها به دلیل جثه و نیاز به صرفه جویی در انرژی است.

مرتبط  سفر در زمان : آرزویی دست‌یافتنی

گربه‌های خانگی

گربه ها جزو تنبل ترین حیوانات دنیا نیستند، اما گربه های اهلی زیاد می خوابند. گربه ها حیواناتی هستند که در صبح و عصر بیشترین فعالیت را دارند، اما بیشتر روز را می خوابند. به طور متوسط، گربه ها 12 تا 16 ساعت در روز می خوابند تا انرژی خود را برای دوره های کوتاه بازی و شکار حفظ کنند.

لازم به ذکر است که تنبلی در حیوانات اغلب نتیجه سازگاری و آموزش فیزیولوژیکی آنهاست. برنامه این صرفه جویی در انرژی است، نه تجلی واقعی تنبلی. چگونه یک شخص را بشناسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا