بهداشت و سلامت

یبوست را به‌راحتی درمان کن + ویدیو

یبوست به تاخیر در اجابت مزاج و مشکل در حرکت مدفوع اشاره دارد. به طور کلی، اجابت مزاج کمتر از 3 بار در هفته می تواند منجر به یبوست شود. درمان های خانگی برای یبوست بسیار آسان است و شما می توانید به راحتی با چند روش آسان و ساده از شر این درد مزمن خلاص شوید. با بنوان همراه باشید.


درمان خانگی یبوست

برخی از علل شایع یبوست عبارتند از رژیم غذایی نامناسب (کمبود فیبر به دلیل مصرف کم مایعات)، عدم فعالیت بدنی، تغییر در داروها، تغییرات هورمونی (به ویژه در دوران بارداری) و مشکلات روانی مانند استرس و اضطراب. برای درمان یبوست در خانه می توانید موارد زیر را انجام دهید:

افزایش مصرف فیبر

خوردن غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل به حرکت روده شما کمک می کند. فیبرهای غذایی تعداد دفعات مدفوع را افزایش داده و آنها را آسان می کنند.

مصرف مایعات

یک درمان خانگی برای یبوست نوشیدن آب است. مطمئن شوید که در طول روز مقدار زیادی مایعات (آب، آب میوه و نوشیدنی های کافئین دار) می نوشید، زیرا آب مدفوع را نرم می کند و دفع آن را آسان می کند.

ورزش و فعالیت بدنی

فعالیت بدنی معمولاً حرکات روده را تقویت می کند، بنابراین حداقل 30 دقیقه در روز فعالیت بدنی متوسط ​​داشته باشید.

مرتبط  با بند ناف به جنگ سرطان بروید

مصرف میوه‌ها و سبزیجات آب‌دار

سایر درمان های خانگی برای یبوست میوه ها و سبزیجات آبدار مانند هندوانه، طالبی، خیار و گوجه فرنگی هستند که بسیار موثر هستند.

نیاز به مکمل‌های فیبر

در صورت نیاز و توصیه پزشک، می توانید مکمل های فیبر مصرف کنید

استفاده از ملین‌ها

در موارد شدیدتر یا موقتی، پزشک ممکن است ملین های طبی تجویز کند.

رفع عوامل تنش و استرس

سعی کنید با مقابله با استرس و تنش روحی به آرامش و آرامش برسید، این بهترین راه مقابله با استرس و استرس طبیعی است. . ، بهتر است با یک متخصص گوارش مشورت کنید تا دلیل آن را بیابید و بهترین راه حل را تعیین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا