دکوراسیون داخلی

هرچه سریع‌تر این ۵ وسیله را از آشپزخانه‌تان بیرون بیندازید

آشپزخانه قلب هر خانه ای است و ما زمان زیادی را در این قسمت از خانه می گذرانیم. بنابراین جای تعجب نیست که اشیا، ابزار یا مواد غذایی زیادی در آشپزخانه وجود داشته باشد. اما لازم نیست برای بازسازی آشپزخانه خود تا سال نو صبر کنید. دلتا 5 در این مطلب لوازم قدیمی و خطرناک آشپزخانه را ارائه می کند.

هرچه سریع‌تر این ۵ وسیله را از آشپزخانه‌تان بیندازید بیرون

اسکاچ قدیمی

برخی از افراد ترجیح می دهند از آب صابون برای شستن نوار قدیمی آشپزخانه استفاده کنند یا آن را در ماشین ظرفشویی یا مایکروویو قرار دهند تا آن را استریل کنند (البته هرگز نباید از نوار فلزی در مایکروویو استفاده کرد). اما مطالعه ای در سال 2017 در ژورنال نیچر نشان داد که اسکاتلندی های مسن ناقل باکتری ماراکسلا هستند. این باکتری ها می توانند خطر ابتلا به بیماری را در افراد دارای نقص ایمنی افزایش دهند.

تخته برش فرسوده

داشتن چند تخته برش برای گوشت خام، سبزیجات، نان و … یک راه ایمن و موثر برای جلوگیری از مسمومیت غذایی است. اما شیارهایی که به مرور زمان بر روی تخته برش ظاهر می شود، نشانه ساییدگی بیش از حد تخته برش است و نیاز به خرید تخته برش جدید را نشان می دهد. این شیارهای ساخته شده در کاشی های فرسوده به سختی تمیز می شوند و می توانند بستر مناسبی برای رشد باکتری های بیماری زا باشند.

مرتبط  این کار آشپزخانه شما را لوکس می‌کند

ظروف قدیمی غذاخوری

ممکن است شما ظروف آشپزی قدیمی، فرسوده یا فرسوده در آشپزخانه خود داشته باشید، اما همچنان از آن استفاده می کنید. تکه های کوچک ظروف چوبی می توانند وارد غذا شوند و تکه های پلاستیکی این ظروف به مایعات داغ تبدیل می شوند و در نهایت به غذا می رسند، بنابراین این ظروف باید در اسرع وقت دور ریخته شوند. همچنین ظروف قدیمی مانند تخته های برش قدیمی سوراخ هایی دارند که به سختی تمیز می شوند و محیط مناسبی را برای رشد باکتری ها ایجاد می کنند.

ادویه‌های قدیمی

اگر به آشپزی علاقه دارید و طعم و بوی ادویه ها را می چشید، احتمالاً تعداد زیادی از آنها در آشپزخانه خود دارید. اما مانند هر غذای دیگری، این ادویه ها نمی توانند برای همیشه خوب باشند، استفاده از ادویه های قدیمی توصیه نمی شود.

استانداردهای بین المللی مشخص می کند که محصولات غذایی، کامل و بدون خاک، در شرایط نگهداری مناسب بین 2 تا 4 سال ماندگاری دارند. با این حال، طعم و عطر ادویه ها ممکن است در این مدت قوی تر باشد. اگر مواد در دمای اتاق نگهداری نشوند، در جای خنک و دور از نور خورشید، به سرعت فاسد می شوند.

روغن پخت‌وپز کهنه

روغن پخت و پز آنقدر که بسیاری فکر می کنند دوام نمی آورد. این روغن ها به مرور زمان گندیده و ترش می شوند و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. برخی از روغن های فرآوری شده تا یک سال پس از باز شدن دوام می آورند، اما نه همه آنها به این مدت طولانی. به عنوان مثال، یک بطری روغن زیتون فقط تا چند ماه پس از باز شدن، کیفیت اصلی خود را حفظ می کند. بنابراین، اگر هنوز چربی قدیمی در کمد آشپزخانه تان گیر کرده است، وقت آن است که آن را دور بریزید.

مرتبط  این کارها گیاهان آپارتمانی را می‌کشد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا