روانشناسی

هشدار، آنچه نباید به فرزندان خود بگویید

تحقیقات نشان می دهد که آنچه اکثر والدین باور دارند و آنچه در واقع انجام می دهند کاملاً متفاوت است. در این مقاله مجله اینترنتی بنوان به برخی از رایج ترین و اغلب نادرست ترین توصیه های والدین می پردازیم. در عوض، ما به شما خواهیم گفت که چه بگویید.

شایع ‌ترین نصیحت ‌های والدین

همه والدین دوست دارند فرزندانشان در آینده موفق شوند. بنابراین بر اساس تجربیات خود رفتاری را به فرزندان خود آموزش می دهند که معتقدند موفقیت آنها را تضمین می کند.

آنچه می‌گوییم: از شایع ‌ترین نصیحت ‌های والدین، روی آینده تمرکز کن و به دنبال پاداش باش

آنچه باید بگوییم: در لحظه زندگی کن

خیلی سخت است که همیشه متمرکز بمانیم. تحقیقات نشان می دهد که 50 درصد از زمان بیداری ما در مورد تصمیم گیری فکر می کند و روی چیز خاصی تمرکز نمی کند، به این معنی که احتمالاً مشغول مرور گذشته یا نگرانی در مورد آینده است. . همه این افکار احساسات مختلفی را در ما برمی انگیزد. کودکان اوقات شادتری دارند و اگر یاد بگیرند در لحظه زندگی کنند، سریعتر یاد می گیرند. همچنین خلاقیت آنها افزایش می یابد و به راحتی می توانند مشکلات را حل کنند.

مرتبط  دل مردان با این کارهای زنانه آب می‌شود +ویدیو

آنچه می‌گوییم: استرس اجتناب‌ناپذیر است؛ باز هم ادامه بده

آنچه باید بگوییم: یاد بگیر که استرس را کنترل کنی

استرس کودکان در مورد نمرات و عملکرد مدرسه در دوران نوجوانی طبیعی است. ما تمایل داریم با کودکان طوری رفتار کنیم که انگار استرس بخشی جدایی ناپذیر از مسیر موفقیت است.

ممکن است با خود بگویید استرس در محل کار و مشاغل مهم و پردرآمد اجتناب ناپذیر است. تقریباً حق با شماست، اما روشی که به فرزندانمان نشان می دهیم چگونه با استرس کنار بیایند اشتباه است. باید به آنها یاد دهیم که اعصاب خود را کنترل کنند و چگونه از روش هایی مانند مدیتیشن، یوگا و سایر روش ها برای رهایی از استرس استفاده کنند. برای احساس بهتر به مقاله «اشتباهات گذشته را تکرار نکنید» مراجعه کنید.

آنچه می‌گوییم: از وقتت برای درس‌خواندن استفاده کن

آنچه باید بگوییم: از کاری‌نکردن هم می‌توانی لذت ببری

حتی در موقعیت های خسته کننده مانند اتاق انتظار نیز می توان ذهن کودکان را تحریک کرد. پس سعی کنید بچه ها را تنها بگذارید. شما به آنها خواهید آموخت که آرامش چیست و چگونه از آن لذت ببرند، حتی اگر بخواهند دراز بکشند و ابرها را تماشا کنند.

آنچه می‌گوییم: شایع ‌ترین نصیحت ‌های والدین، فقط با توجه به توانایی‌هایت ادامه بده

آنچه باید بگوییم: می‌توانی اشتباه کنی و از آن‌ها درس بگیری

والدین معمولاً عادت دارند شخصیت فرزندان خود را بر اساس توانایی های خود شکل دهند. هرچه بیشتر فرزندتان را به سمت شخصیت خاصی سوق دهید، او جسورتر می شود تا چیزهای جدید را امتحان کند. شما می توانید به آنها بیاموزید که می توانند با تلاش و نحوه برخورد با شکست چیزی یاد بگیرند.

مرتبط  این کار رابطه عاشقانه شما را نابود می‌کند!

آنچه می‌گوییم: از شایع ‌ترین نصیحت ‌های والدین، ضعف‌هایت را بشناس و هیچ‌وقت نازک‌ نارنجی نباش

آنچه باید بگوییم: با خودت خوب رفتار کن

طبق تحقیقات انجام شده در زمینه انتقاد از خود، پیامد معمول این رفتار، خود تخریبی است. این باعث می شود آنها بیشتر روی آنچه که در آنها اشتباه است تمرکز کنند. یعنی ترس از شکست و به راحتی افتادن. این باعث می شود تصمیمات بدی بگیرند.

والدین باید فرزندان خود را در جهت تقویت خودآگاهی راهنمایی کنند.

مثلاً اگر کودک خجالتی به او نزدیک شود. درک کنید که طبیعت او ممکن است مانند دیگران نباشد و اشکالی ندارد که هر از گاهی خجالتی باشید. با این خودآگاهی می تواند تصمیمات بهتری بگیرد تا از پوسته خود بیرون بیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا