روانشناسی

از مادرم متنفرم؛ با والدین سمی خود چگونه رفتار کنیم؟

«از مادرم متنفرم» واژه ای دردناک و دشوار است که می تواند بر روابط خانوادگی تأثیر منفی بگذارد. والدین سمی ممکن است به دلایلی مانند بیماری روانی، فشار مالی، سوء مصرف مواد و غیره رفتار سمی از خود نشان دهند. خبرنامه آنلاین بنوان را دنبال کنید تا در مورد علائم والدین سمی بیشتر بدانید.

چند راهکار برای بهبود رابطه

1- با یک متخصص مشورت کنید: مراجعه به مشاور خانواده، روانشناس یا روانشناس می تواند به شما در شناسایی مشکلات خانوادگی و پیشنهاد راه حل هایی برای بهبود روابط کمک کند. ۲- سعی کنید با مادرتان رابطه سالمی داشته باشید. رابطه سالم با مادر می تواند رابطه خوبی باشد. برای این کار باید سعی کنید از انتقاد و تهدید پرهیز کنید و با او در مورد مشکلات خانوادگی صریح صحبت کنید. 3- استفاده از روش های دیگر: روش های دیگر مانند تحقیق، رفتار درمانی، مدیتیشن. علاوه بر این، یوگا به مدیریت استرس و اضطراب کمک می کند. مراقب باشید و روابط خانوادگی سالمی داشته باشید.

بنابراین اگر احساس می کنید با والدینی سمی سر و کار دارید، اولین قدم این است که راه حلی بیابید. مشکل اینجاست که ممکن است همچنان ناامن و آسیب دیده باشید. در این صورت بهتر است برای یافتن راه حل های مناسب برای حل مشکلات خود مشورت کنید. همچنین می توانید با مطالعه در مورد فرزندپروری و شیوه های ارتباط سالم که به بهبود رابطه شما با والدین سمی کمک می کند، دانش خود را افزایش دهید.

مرتبط  این موارد نشان می‌دهد در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اید

نشانه های والدین سمی عبارت است از:

  • تعامل کودک با دیگران را محدود یا حذف کنید.
  • مدام از بچه ها انتقاد و توهین می کند.
  • برای رسیدن به اهداف مورد نظر والدین، کودک را تحت فشار قرار دهید.
  • نادیده گرفتن مرزها گامی در رشد کودکان است.
  • قضاوت یا عدم تایید احساسات و نیازهای کودک.
  • ایجاد تصویر منفی از کودک در چشم دیگران.
  • میزان مجازات مستقل از تخلف کودک است.
  • رفتارهایی را ترویج کنید که می تواند از نظر روحی و جسمی به کودک آسیب برساند.
  • سعی کنید کنترل بیشتری بر زندگی کودک داشته باشید
  • احترامی برای کودک وجود ندارد و خودکشی نیز از همین بی احترامی ناشی می شود.

اگر فکر می کنید که والدین شما این علائم را دارند، می توانید برای یافتن راه حل مناسب به روانشناس مراجعه کنید.

چگونه با تنفر از والدین در بزرگسالی کنار بیاییم؟

مشکلات رابطه خود و نشانه های والدین سمی را بشناسید.

حقیقت را بپذیرید: برای حرکت رو به جلو در این مسیر، ابتدا باید بپذیرید که ممکن است رابطه شما با والدینتان ناخوشایند بوده باشد، اما با اذعان به این واقعیت ، شما در حال برداشتن گامی در جهت ترمیم آن رابطه هستید. می توان از آن به عنوان یک پله استفاده کرد.

کار برای ترمیم رابطه: برای بهبود روابط خود با والدین خود، باید روی آن کار کنید. برای رسیدن به این هدف، ممکن است به یک روانشناس یا مشاور نیاز داشته باشید. نگرش خود را تغییر دهید: یکی از راه های بهبود روابط خود با والدین، تغییر نگرش است. گاهی اوقات تغییر احساس شما نسبت به والدینتان می تواند تفاوت بزرگی در رابطه شما ایجاد کند. به مشاوره مراجعه کنید: یک روانشناس یا مشاوره می تواند به شما کمک کند با والدین خود برخورد کنید و از آنها متنفر شوید. مشاوره به شما کمک می کند وضعیت خود را بهتر درک کنید و راه حل هایی برای بهبود رابطه خود با والدین سمی خود بیابید.

مرتبط  این نشانه‌ها عشق زنان را فاش می‌کند +ویدیو

راهکارهای مفید برای مقابله با نشانه های والدین سمی

در نهایت، باید زمان بیشتری را با خود و والدینتان بگذرانید. سعی کنید تجربه خود را با صحبت کردن و مشاوره دادن یا کمک به دیگران به اشتراک بگذارید. افرادی که تجربیات مشابهی دارند را پیدا کنید و با آنها صحبت کنید. همچنین، پیوستن به یک گروه پشتیبانی می تواند به شما کمک کند کمتر احساس تنهایی کنید. ———————————————— —————

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا