بهداشت و سلامت

چرا منیزیم برای بدن ضروری است؟

وجود منیزیم در بدن این ماده معدنی را برای ما بسیار مهم می کند. برای این فعالیت بدن به مواد مغذی زیادی نیاز دارد. منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن انسان است و نقش مهمی در سلامت مغز و بدن دارد. حتی با یک رژیم غذایی سالم، ممکن است منیزیم کافی دریافت نکنید. در ادامه با خواص منیزیم در بدن بیشتر آشنا می شویم. با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید.

خواص منیزیم برای بدن انسان

سپس به فواید اصلی منیزیم برای بدن می پردازیم.

خاصیت ضدالتهابی

مصرف کم منیزیم با شروع التهاب مزمن مرتبط است. این التهابات یکی از عوامل اصلی موثر بر افزایش سن، چاقی و بیماری های مزمن هستند.

تأثیرگذاری در واکنش بیوشیمیایی

یکی از مهمترین خواص منیزیم این است که به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند (به مولکول ها در واکنش های بیوشیمیایی کمک می کند) و همچنان توسط آنزیم ها استفاده می شود. در واقع، منیزیم در بیش از 600 واکنش بیوشیمیایی در بدن نقش دارد. این فرآیندها را می توان به نام:

نامید

  1. غذا را به انرژی تبدیل می کند
  2. تولید پروتئین های جدید از اسیدهای آمینه
  3. به سنتز و تکثیر DNA و RNA کمک می کند
  4. انقباض و شل شدن عضلات
  5. فعالیت انتقال دهنده های عصبی در مغز و سیستم عصبی را کنترل می کند.
مرتبط  این آجیل برای درمان فشارخون معجزه می‌کند!

بهبود دیابت نوع ۲

یکی دیگر از فواید منیزیم برای بدن، بهبود دیابت نوع 2 است. تحقیقات نشان می دهد که 48 درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای سطوح پایینی منیزیم در خون خود هستند. همچنین مطالعات نشان داده است که افراد با سطوح پایین منیزیم در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت هستند.

بهبود عملکرد ورزشی

از خواص منیزیم در بدن می توان به بهبود ورزش اشاره کرد. منیزیم به گردش قند در خون و آزادسازی لاکتات در ماهیچه ها کمک می کند.

مبارزه با افسردگی

منیزیم نقش مهمی در مغز و قلب انسان دارد و سطوح پایین آن می تواند افسردگی را افزایش دهد. برخی از کارشناسان معتقدند که سطوح پایین منیزیم در رژیم غذایی مدرن ممکن است خطر ابتلا به افسردگی و بیماری های روانی را افزایش دهد. مکمل های منیزیم می توانند به کاهش علائم افسردگی کمک کنند.

کاهش فشارخون

مطالعات نشان داده اند که مصرف منیزیم می تواند به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک کند، اما در افرادی که سطح فشار خون طبیعی دارند، نه.

 پیشگیری از میگرن

از خواص منیزیم برای بدن می توان به بهبود سردردهای میگرنی اشاره کرد. برخی از محققان بر این باورند که مبتلایان به میگرن معمولاً نسبت به سایرین دچار کمبود منیزیم هستند.

کاهش مقاومت به انسولین

مقاومت به انسولین یکی از علل اصلی سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 است، علاوه بر این، انسولین بالا همراه با مقاومت به انسولین می تواند باعث دفع منیزیم از طریق ادرار و مواد زائد شود.

مرتبط  قاتلان خاموش در کمین شما هستند!

سلامت قلب

منیزیم برای حفظ سلامت ماهیچه ها، از جمله عضلات قلب، و برای انتقال سیگنال های الکتریکی در سراسر بدن ضروری است. مصرف کافی منیزیم می تواند خطر تصلب شرایین و فشار خون بالا را کاهش دهد.

کاهش اضطراب

کاهش اضطراب یکی از خواص منیزیم برای بدن است. کاهش سطح منیزیم یا تغییر روش پردازش منیزیم می تواند باعث افزایش اضطراب شود.

بهبود علائم سندرم پیش ‌از‌ قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی یکی از شایع ترین اختلالات در زنان است. علائم آن شامل احتباس آب، گرفتگی شکم، خستگی و تحریک پذیری است. جالب است بدانید که منیزیم در بهبود خلق و خو و سایر علائم این سندرم موثر است

سلامت استخوان

منیزیم برای حفظ سلامت استخوان ها ضروری است. این ترکیب با کلسیم و ویتامین D برای افزایش تراکم و استحکام استخوان کار می کند. به بدن در جذب و استفاده از کلسیم کمک می کند.

جذب کلسیم

کلسیم و منیزیم نقش مهمی در سلامت استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان دارند. بدون منیزیم، خوردن بیش از حد کلسیم می تواند میزان تصلب شرایین، بیماری های قلبی و سنگ کلیه را افزایش دهد و جذب کلسیم یکی از مهم ترین عملکردهای منیزیم برای بدن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا