روانشناسی

چگونه با ترس‌های خود روبه‌رو شویم؟

گاهی ترس زندگی ما را نابود می کند و ما را متوقف می کند. در این مقاله از مجله اینترنتی دلتا روش های غلبه بر ترس را توضیح می دهیم.

روش ‌های غلبه بر ترس‌

یک ضرب المثل معروف داریم که می گوید: «تنها کاری که باید انجام دهیم ترس است». اما چیزهای ترسناک زیادی در دنیای بیرون وجود دارد. بنابراین بسیار مهم است که بدانیم چگونه بر ترس و اضطراب غلبه کنیم

|

گام اول

اولین قدم برای غلبه بر ترس، شناسایی چیزی است که از آن می ترسید. دو دلیل مهم برای تشخیص درست ترس شما وجود دارد. اول، به شما کمک می کند کارهایی را انجام دهید که واقعاً شما را آزار نمی دهد، اما به دلایلی از آنها اجتناب کرده اید. دوم اینکه به تمرکز روی مشکل اصلی و اجتناب از مشکلات ثانویه کمک می کند. اگر بتوانید ترس خود را تشخیص دهید، صحبت کردن با کسی، مانند یک دوست صمیمی، آسان تر خواهد بود. صحبت کردن در مورد موقعیتی که باعث ترس شما می شود، ترس شما از موقعیت را کاهش می دهد.

گام دوم

قدم دوم برای غلبه بر ترس این است که بفهمیم به خود چه می گوییم و چگونه ترس ما را ایجاد می کند، حتی اگر درونی باشد، اغلب بدون اینکه متوجه باشیم صحبت می کنیم، این گفتگو می تواند دلیلی برای ظاهر شدن ترس باشد. در درون خودمان بده و خلق کن. برای کاهش ترس، جملات تاکیدی مثبت برای کاهش ترس بگویید

مرتبط  آیا بیدار شدن با صدای زنگ، برای بدن ضرر دارد؟

گام سوم

گام سوم برای غلبه بر ترس، افزایش تعداد حوادث غیرمنتظره است. ما اغلب آن را درک نمی کنیم، رویداد را تصور می کنیم و اغراق می کنیم که باعث افزایش ترس می شود. به عنوان مثال، اگر از تماس تلفنی با عزیز خود برای برقراری ارتباط و درک بهتر می ترسید، بدترین اتفاق ممکن را تصور کنید. سپس به خود بگویید که اگر آن تماس را برقرار کنید و راه خود را نروید، کار نمی کند. در واقع، شما می توانید نتایج بهتری از آنچه فکر می کنید به دست آورید. اگر اقدام نکنید هیچ چیز قطعی نیست.

گام چهارم

گام چهارم در مقابله با ترس، استفاده از افکار و تصاویر مثبت است. ابتدا استراحت کنید، نفس عمیق بکشید و در عین حال بدن خود را تقویت کنید. سپس به آرامی بازدم کنید و همزمان عضلات را شل کنید. این روند را چندین بار تکرار کنید. تصور کنید که باید با این وضعیت وحشتناک روبرو شوید و کاری برای آن انجام دهید. خودتان را در این موقعیت ترسناک تصور کنید و حتی اگر باز هم می ترسید، ببینید آنقدر قوی هستید که بتوانید بر این موقعیت غلبه کنید. این دیدگاه مثبت و لذت ذهنی به شما کمک می کند.

برای داشتن روابط خوب با مردم، از نشانه های یک طرفه بودن روابط خود آگاه باشید.

گام پنجم از روش ‌های غلبه بر ترس

آخرین گام برای مقابله با ترس، رویارویی با موقعیت، شخص یا چیزی که از آن می ترسید در دنیای واقعی است. اما این تغییر را می توان به چند مرحله تقسیم کرد تا بتوانید به آرامی و با اطمینان رفتار خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر از صحبت کردن در کلاس می ترسید، می توانید بعد از کلاس شروع به پرسیدن از استاد کنید. بعد از اینکه چند بار این کار را با موفقیت انجام دادید، می توانید سوالات خود را در طول کلاس بپرسید. سپس می توانید در طول کلاس نظر خود را بیان کنید. این روند را با بازخورد پس از کلاس و همچنین در طول کلاس ادامه دهید. در نهایت، با تقویت خود، اعتماد به نفس کافی برای صحبت آزادانه در جلسات کلاس خواهید داشت. روند تدریجی و تدریجی تغییر به شما کمک می کند با اعتماد به نفس بیشتری بر ترس های خود غلبه کنید.

مرتبط  آیا رابطه جنسی مردان را خوش اخلاق می‌کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا