بهداشت و سلامت

کاربردهایی از نبات که شما را شوکه می‌کند!

تاریخ آب نبات از مشرق زمین آغاز می شود. دانش گیاهی آنقدر جالب و خواندنی است که دلتامگ این مقاله را برای شما آماده کرده است. این آب نبات از کریستال های نسبتا بزرگی از محلول فوق اشباع شکر و آب تشکیل شده است. بر اساس اسناد مکتوب نویسندگان اسلامی، تهیه این غذای لذیذ برای اولین بار در نیمه اول قرن نهم میلادی شرح داده شد و برخی از سبزی کاران معروف هنوز در آسیا فعال هستند.

دانستنی‌های نبات از گوشه و کنار دنیا

جالب اینجاست که شیرینی ها بخش مهمی از فرهنگ نوشیدن چای در شرق فریزلند، آلمان کنونی هستند، جایی که شیرینی ها در ته فنجان قرار می گیرند، درست مانند ایرانی ها که چای و شیرینی را با هم می نوشیدند. یکی از رایج ترین روش های نوشیدن چای، چای شیرین است. این روش نوشیدن چای در آسیای مرکزی با نام ناووت نیز یافت می شود.

گوشت نباتی چینی

سیب زمینی شیرین یکی از مواد رایج در غذاهای چینی است در چین از آن برای طعم دادن به چای های گیاهی و برخی سوپ ها استفاده می شود بسیاری از اشراف با ریاضیات به عنوان یک غذای لذیذ یا گوشت سرخ شده برخورد می کردند و این غذا فقط برای ثروتمندان یک تجمل بود. این گیاه خواص دارویی نیز دارد و در برخی از استان های چین مانند ایران به عنوان طب سنتی استفاده می شود.

مرتبط  آجیل را بدون خیساندن مصرف نکنید!‍

آبنبات‌های اسکلتی مکزیکی

جمجمه های تزئین شده گیاهی بخشی از سنت روز مردگان در مکزیک است. از این شیرینی ها برای آموزش نترسیدن از مرگ به کودکان استفاده می شود و مقداری نیز به مردگان داده می شود. در هلند شیرینی ها را به صورت نان سفید خوشمزه می پزند و در تامیل و سریلانکا کاربردهای آشپزی دارد.

نبات رنگی آمریکایی

جالب ترین چیز این است که در ایالات متحده، آب نبات در رنگ ها و طعم های مختلف وجود دارد و یک غذای لذیذ باستانی است. این غذای شرقی کندی نام دارد. این کلمه که از کلمه شکر گرفته شده است، از قرن سیزدهم پس از میلاد به کلمات فرانسوی و انگلیسی اضافه شد.

برخی نیز معتقدند که آب نبات یا حتی شکر از خنده اصلی می آید. سانسکریت برای شکر و نیشکر و برای اهداف دارویی استفاده می شود. تا زمانی که تولید انبوه آن در دهه 1900 شروع شد، این آب نبات ها فقط برای ثروتمندان در دسترس بودند، اما در بین مردم هند و ترکیه نیز محبوب بودند و یک آب نبات محبوب بودند. از این به بعد.

هشدار، مراقب نبات‌های دروغین باشید!

زعفران به دلیل خاصیت گرم کنندگی، محبوب ترین گیاه خاورمیانه است. با این حال، گیاه زردی که امروزه به عنوان زعفران فروخته می شود، اغلب با اسانس زعفران، یک ماده خطرناک، مخلوط می شود. مصرف این ماده با خطراتی مانند بیش فعالی و مشکلات گوارشی همراه است و کارشناسان می گویند آب نبات سفید انتخاب سالم تری است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا