بهداشت و سلامت

درد مفصل خود را فقط با ۳ ویتامین رفع کنید!

برخلاف تصور رایج، درد مفاصل نه تنها در افراد مسن یا میانسال، بلکه در جوانان نیز به دلایل مختلف از جمله کمبود ویتامین بروز می کند. اما عوامل دیگری از جمله چاقی نیز می تواند در ایجاد درد مفاصل نقش داشته باشد. در ادامه این مقاله با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید تا با ارتباط بین درد مفاصل و کمبود ویتامین بیشتر آشنا شوید.

ارتباط درد مفاصل و کمبود ویتامین ها چیست؟

به گفته معاونت آموزشی و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، کمبود برخی ویتامین ها با درد استخوان مرتبط است:

ویتامین D

ویتامین D برای جذب کلسیم و حفظ تعادل مواد معدنی در بدن ضروری است. نداشتن ویتامین D کافی می تواند در جذب کلسیم اختلال ایجاد کند و منجر به ضعف استخوان ها و درد مفاصل شود. کمبود ویتامین D می تواند باعث ضعف عضلانی شود. هر فرد روزانه از طریق غذا به 15 میکروگرم ویتامین D نیاز دارد و این ویتامین باید از ویتامین های مختلف و نور خورشید تامین شود. میوه های کامل و لبنیات غنی شده حاوی ویتامین D هستند.

ویتامین C

اسید اسکوربیک موجود در تاندون‌ها، رباط‌ها، ویتامینی که به ساخت کلاژن، جزء اصلی تاندون‌ها و استخوان‌ها معروف است. کمبود ویتامین C می تواند بافت همبند را ضعیف کرده و منجر به درد و التهاب مفاصل شود. برای حفظ سلامت استخوان، یک مرد مسن باید 90 میلی گرم ویتامین C در روز دریافت کند، در حالی که زنان به 75 میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. سبزیجات، میوه ها، به ویژه انواع توت ها. فلفل قرمز و پرتقال حاوی ویتامین C هستند.

مرتبط  درمان تبخال لب در خانه با ۶ ماده طبیعی

ویتامین A

بدن شما برای بسیاری از فرآیندها از جمله رشد استخوان و تمایز سلولی به ویتامین A نیاز دارد. یک مرد به 3000 واحد ویتامین A در روز نیاز دارد در حالی که یک زن به 2300 واحد نیاز دارد. سیب زمینی جاوه، هویج، کدو تنبل و کلم سرشار از این ویتامین هستند. کمبود ویتامین A باعث آسیب بافت همبند و درد مفاصل می شود. با این حال، مصرف بیش از حد این مکمل ویتامینی نیز می تواند باعث درد مفاصل شود. همانطور که می دانید این ویتامین برای بینایی بسیار مفید است. اگر هنگام خواندن این مقاله احساس ناباوری می کنید، آیا این ویدیو را دیده اید که به شما نشان می دهد چگونه پلک های خود را در کمتر از 2 دقیقه بالا بیاورید؟ + حتما ویدیو را تماشا کنید.

دیگر ویتامین‌ها

کمبود برخی ویتامین های دیگر نیز با درد مفاصل همراه است. این امر به ویژه در افرادی که رژیم غذایی نامناسب و سوء تغذیه دارند رایج است. اینها شامل ویتامین B1، ویتامین E، ویتامین B6 و ویتامین B12 است. با این حال، درد مفاصل می تواند منجر به مشکلات جدی دیگری شود. اگر پس از مصرف ویتامین ها درد مفاصل ادامه پیدا کرد، حتما با پزشک مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی: چیزهای شگفت انگیز درباره زعفران که باید بدانید! یادگیری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا