بهداشت و سلامت

عوارض مصرف سیر را بشناسید و جدی بگیرید!

سیر یکی از اعضای خانواده پیاز است که سال هاست به عنوان غذا مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران زیادی دارد. حتما در مورد فواید فراوان سیر شنیده اید. در این مقاله مجله اینترنتی بنوان به بررسی موارد مضر سیر می پردازد.

مضرات مصرف زیاد سیر

در زیر می آموزید که سیر بیش از حد با بدن چه می کند.

آسیب به کبد

لازم نیست به اهمیت کبد فکر کنیم. از آنجایی که سیر یکی از مهم ترین اندام های بدن انسان است، خوردن بیش از حد آن می تواند به آن آسیب برساند. اگرچه سیر سرشار از آنتی اکسیدان است. با این حال، استفاده بیش از حد می تواند باعث سمیت کبدی شود، اگرچه به ندرت سمی است. با این حال، بیش از حد می تواند باعث آسیب کبدی شود.

حالت تهوع، استفراغ و سوزش معده

یک گزارش می گوید که مصرف سیر تازه، عصاره یا روغن با معده خالی می تواند باعث تهوع، استفراغ و سوزش سر دل شود. علاوه بر این، سیر یکی از غذاهایی است که می تواند باعث عود بیماری شود.

اسهال

خوردن سیر با معده خالی می تواند باعث ایجاد گاز و اسهال شود. اگر در سیستم گوارش خود مشکل دارید و این 9 علامت را دارید، به پزشک مراجعه کنید! باید بخوانید

تشدید خونریزی

طبق گزارش منتشر شده توسط مرکز پزشکی مریلند، سیر ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد. بنابراین نباید همراه با داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین و کلوپیدوگرل مصرف شود. این عوارض جانبی به ویژه برای سیر تازه صادق است. همچنین لازم است بدانید که سیر حداقل دو هفته قبل از جراحی باید از مصرف آن پرهیز شود، زیرا می تواند باعث خونریزی و اختلال در سطح فشار خون شود.

مرتبط  ۷ نشانه که می‌گوید کبد شما در خطر است!

کاهش زیاد فشارخون

آیا سیر برای فشار مفید است؟ این یک مزیت است. اما اگر در حال حاضر برای کاهش فشار خون خود دارو مصرف می کنید، باید از سیر اجتناب کنید. زیرا سیر و مکمل های آن توانایی کاهش فشار خون را دارند.

تغییرات بینایی

تغییرات بینایی ممکن است چیزی باشد که هرگز در مورد آن نشنیده اید. مشخص شده است که خوردن بیش از حد سیر می تواند باعث بیماری به نام هایفما شود که شامل خونریزی در حفره چشم – فضای بین عنبیه و قرنیه است. به نظر می رسد استفاده از مقادیر زیاد سیر که یک ضد انعقاد است، هایفما را بدتر می کند. این بیماری می تواند باعث از دست دادن دائمی بینایی شود.

سردرد

سیر، به ویژه زمانی که خام خورده شود، می تواند باعث میگرن شود. اگرچه سردرد علت مستقیم آن نیست، اما مکانیسم ایجاد آن است.

اگرچه علت دقیق آن ناشناخته است، برخی از متخصصان معتقدند که منبع اصلی درد در بدن عصب سه قلو است. . . خوردن سیر می تواند باعث شود که این اعصاب مولکول های سیگنال دهنده عصبی به نام نوروپپتید را آزاد کنند که مانند غشای پوشاننده مغز عمل می کنند و باعث سردرد می شوند.

زنان باردار

مصرف زیاد سیر در دوران بارداری می تواند باعث زایمان زودرس و تغییر طعم شیر مادر در مادران شیرده شود.

توجه: محتوای بخش سلامت صرفاً جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد. بنابراین توصیه پزشکی متخصص محسوب نمی شود و نباید جایگزین مراجعه به پزشک برای تشخیص و درمان شود. مطلب پیشنهادی: این کار درد کبد را از بین می برد! بیشتر بخوانید

مرتبط  آب مروارید را در کمتر از ۲ دقیقه بشناسید؟+ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا