آشپزی و خانه داری

۲ روش کاربردی برای خشک کردن توت سفید در خانه

توت فرنگی خشک یکی از آن غذاهایی است که ما را به یاد دوران کودکی و خوبی های پدربزرگ و مادربزرگمان می اندازد. فواید زغال اخته برای سلامتی آنقدر زیاد است که از زمان های قدیم به عنوان یک میان وعده مفید در نظر گرفته می شده است. به دلیل گرانی توت خشک، خرید آن برای مصرف روزانه ممکن است مقرون به صرفه نباشد. بنابراین در اشتراک دلتاماگ به شما آموزش می دهیم که چگونه توت ها را به راحتی خشک کنید تا بتوانید توت سفید را در خانه خشک کنید و لذت ببرید.

خشک کردن توت سفید در خانه

روش خشک کردن توت سفید برای حفظ مواد مغذی توت بسیار مهم است. روش خشک کردن میوه های سفید متفاوت است و افراد با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب می کنند. اما در زیر امیدواریم روشی را به شما معرفی کنیم که دردسر چندانی ایجاد نکند و کیفیت و رنگ میوه را حفظ کند.

خشک کردن توت سفید در آفتاب

با این روش خشک کردن توت ها به میوه های رسیده و نرم نیاز دارید، اگر آنها را از درختان باغ یا حیاط خود می گیرید سعی کنید آنها را نشویید و برگ های اضافی را جدا کنید. به این ترتیب طعم توت حفظ می شود. یکی از قدیمی‌ترین روش‌های خشک کردن توت‌ها، خشک کردن آن‌ها در آفتاب است. لازم به ذکر است که توت ها باید در مکانی بدون فشار باشند. با این حال، روند چیدن توت ها می تواند طولانی باشد.

مرتبط  طرز تهیه بستنی خانگی با ماست در ۳ مرحله

برای استفاده از این روش، به میزی نیاز داریم که میوه ها از سطح زمین دور باشند، سپس یک پارچه نخی تمیز در محل مورد نظر پهن کنید. توجه داشته باشید که خورشید به شدت بر روی بوم می تابد. در نهایت توت ها را روی پارچه بمالید. توجه داشته باشید که توت ها باید به گونه ای پخش شوند که روی هم انباشته نشوند.

بعد از پخش کردن توت ها روی آنها را با آرد نتی بپوشانید تا حشرات موز روی آنها نماند. در این مرحله توت ها را به مدت دو تا چهار روز در معرض نور خورشید قرار دهید و پس از خشک شدن آنها را در سایه قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

خشک کردن توت سفید در مایکروفر

اگر در آپارتمان زندگی می کنید یا شرایط خانه شما به گونه ای است که آفتاب خیلی خوب نمی تابد. نگران نباشید، در اکثر خانه ها می توانید میوه های خشک را در مایکروویو بپزید. برای استفاده از این روش، ورقه پخت را با کاغذ پخت بپوشانید تا میوه ها پس از خشک شدن به ته قالب نچسبند.

سپس میوه ها را در سینی بچینید و در دمای 70-80 درجه بپزید. بشقاب را در فر قرار دهید و هر نیم ساعت یکبار بشقاب را بچرخانید تا همه توت ها به طور یکنواخت خشک شوند. در نهایت میوه خشک را در ظرف مناسبی بریزید و دو تا سه روز در ظرف را بدون درب بگذارید تا رطوبت آن کاملا گرفته شود.

خواص توت سفید

توت سفید به دلیل وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند ویتامین C و ویتامین A می تواند سیستم ایمنی بدن را به میزان قابل توجهی تقویت کرده و از پیری زودرس جلوگیری کند. علاوه بر این فیبر غنی آن باعث تقویت قلب و عروق خونی و کاهش سطح کلسترول خون می شود. بنابراین در صورت سکته قلبی، خوردن توت خشک را فراموش نکنید، اگرچه توت سفید بسیار شیرین است، اما نقش مهمی در تنظیم قند خون دارد. بنابراین به افراد دیابتی توصیه می شود که به جای شکر از انواع توت ها استفاده کنند. در نهایت توت سفید به تقویت کلیه ها و پاکسازی کبد کمک می کند.

مرتبط  با مصرف انواع نان بدن خود را بیمه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا