دکوراسیون داخلی

۳ مورد از خطرناک‎‌ترین گیاهان سمی در دکور منزل

گیاهان داخلی سمی و خطرناک تقریباً در هر خانواده ای رایج هستند. این گیاهان زیبای داخلی خانه را سبک و مطبوع می کنند و به بهبود کیفیت هوای داخل خانه کمک می کنند. بسیاری از گیاهان داخلی می توانند رنگ و بافت جذابی به فضای داخلی شما ببخشند. خب مشکل کجاست؟ با مجله اینترنتی بنوان به روز باشید.

نکات ایمنی مربوط به گیاهان آپارتمانی سمی و خطرناک

فقط به این دلیل که برخی از گیاهان آپارتمانی سمی و مضر هستند، به این معنی نیست که نمی توانید آنها را در خانه خود نگه دارید و از زیبایی آنها لذت ببرید. تا زمانی که اقدامات احتیاطی ایمنی را رعایت کنید، گیاهان، کودکان و حیوانات ایمن خواهند بود. در اینجا چند راه برای کاهش آسیب از بدترین گیاهان آپارتمانی وجود دارد.

  • گیاهان را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.
  • گیاهان خود را تمیز نگه دارید و زباله ها را مرتباً بیرون بیاورید.
  • گیاه را سمی یا غیر سمی در نظر بگیرید.
  • پوشیدن دستکش یا شستن دستان خود را بلافاصله پس از دست زدن به محرک های پوست یا چشم در نظر بگیرید.
  • از انتقال گیاهان به مکان‌هایی که به راحتی در دسترس هستند اجتناب کنید.
  • به کودکان بیاموزید که گیاهان را لمس نکنند.

گیاه زامیفولیا

جاموفیلیا یکی از سمی ترین و خطرناک ترین گیاهان است. این گیاه سرپوشیده به دلیل داشتن برگ های سبز روشن و نگهداری آسان به گیاهی محبوب و محبوب تبدیل شده است. این گیاه نیز یکی از گیاهان تصفیه کننده هوا است اما متاسفانه سمی است. اگزالات کلسیم نامحلول در بافت گیاهان زامیوفیلا یافت می شود. کریستال های اگزالات کلسیم دارای لبه های تیز هستند که می توانند به بافت های نرم دهان بچسبند و باعث خارش، سوزش و تورم زبان، لثه و گلو شوند. این علائم در انسان و حیوانات شایع است.

مرتبط  این گیاهان آپارتمانی به خاک نیاز ندارند!

فیلودندرون

شاید یکی از محبوب ترین گیاهان داخلی، فیلودندرون زیبا باشد که به راحتی رشد می کند و نیاز به مراقبت بسیار کمی دارد. اگرچه اغلب به عنوان افزودنی مفید برای هر دکوراسیون اتاق در نظر گرفته می شود، اما حاوی کریستال های اگزالات کلسیم است که برای انسان و حیوانات سمی است. فیلودندرون می تواند بالا رود یا سر بخورد. مهم است که فیلودندرون را دور از کودکان و حیوانات خانگی آویزان کنید. انواع نامرئی این گیاه را نیز باید در قفسه ها و طاقچه ها در ارتفاع بالا قرار داد.

سینگینیوم

زینیا یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی سمی و خطرناک است. این گیاه نزدیک به فیلودندرون است و مراقبت از آن آسان است. اغلب در گلدان با سایر گیاهان با شرایط نگهداری مشابه مخلوط می شود. گیاهان جوان دارای برگ های قلبی شکل هستند. گیاهان مسن تر دارای برگ های نوک پیکان هستند. برگ های این گیاه می ریزد. این ایده خوبی است که اغلب برگ های ریخته شده را بررسی کنید. برای اینکه آن را از کودکان و حیوانات خانگی خود دور نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا