بهداشت و سلامت

۴ حرکت یوگا برای محافظت از کبد

یوگا از کبد محافظت می کند و برای کسانی که از مشکلات تولید چربی و چربی کبد رنج می برند، سلامتی به ارمغان می آورد. به همین دلیل است که کبد را مهمترین عضو بدن انسان می دانند. تغییر سبک زندگی و تغذیه مناسب برای حفظ سلامت کبد ضروری است. مجله اینترنتی بنوان را دنبال کنید.

محافظت از کبد با چند ورزش ساده

گنجاندن 4 حرکت یوگا زیر در برنامه روزانه تان تاثیر بسزایی بر سلامت کبد، این اندام حیاتی بدن خواهد داشت. برای انجام این حرکات نیازی به آموزش خاصی نیست. فقط تا زمانی که احساس راحتی می کنید حرکت کنید.

۱. حرکت سگ سر پایین:

یوگا حرکات مختلفی برای محافظت از کبد دارد. یکی از آن حرکات، حرکت سگ کمر است.

این حرکت یک حرکت ورزشی محبوب است که به کشش ماهیچه ها و تقویت اندام های بدن از جمله کبد کمک می کند.

برای انجام این حرکت کف دست خود را روی زمین قرار دهید. دستان خود را روی شانه ها و زیر زانوهای خود در راستای باسن قرار دهید. انگشتان پا را روی زمین فشار دهید و باسن خود را به سمت بالا و عقب ببرید.

بازوها و پاهای خود را صاف نگه دارید تا بتوانید با بدن خود یک V معکوس تشکیل دهید. در این حرکت عمیق نفس بکشید و سعی کنید چندین نفس بکشید.

مرتبط  آیا برونشیت مزمن قابل درمان است؟

۲. حرکت ملخ

این حرکت به تقویت عضلات پشت و تحریک کبد کمک می کند.

برای انجام این کار، روی شکم خود دراز بکشید، دست های خود را به طرفین دراز کنید و کف دست ها را به سمت پایین بکشید. نفس بکشید و سعی کنید تا حد امکان پاها، سینه و بازوها را از روی زمین بلند کنید. شانه های خود را به عقب برگردانید. این وضعیت را برای چندین نفس عمیق نگه دارید و روی مرکز ثقل بدن خود تمرکز کنید.

۳. تکنیک تنفسی به‌نام کاپالاباهاتی

این روش تنفسی بدن را تیره و پاک می کند. برای انجام این تکنیک، در یک وضعیت راحت بنشینید. پشت خود را صاف نگه دارید و دستان خود را روی زانوهای خود قرار دهید. نفس عمیق بکشید، سپس نفس عمیق خود را از طریق بینی بیرون دهید و بالش خود را به سمت ستون فقرات خود بکشید. با هر نفس معده خود را به حالت اولیه برگردانید. این روند را برای چندین نفس کوتاه و عمیق تکرار کنید.

 ۴. وضعیت کودک یا Child Pose

انجام این حرکت باعث آرامش ذهن، کاهش استرس و در نتیجه برای سلامت کبد می شود.

برای انجام ژست کودک، روی هر دو پا بنشینید و زانوهای خود را در مقابل خود باز کنید: باسن خود را روی پاشنه پا، بازوها را به سمت جلو و پیشانی خود را روی زمین نگه دارید. به این حرکت آرامش بخش برای تنفس عمیق ادامه دهید و روی تنفس خود تمرکز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا