دانستنی

۵ مورد از شهرهای گم شده زیر دریا

شهری گم شده در زیر دریا چنان موضوع جالب و گیرایی است که به سختی می توان واقعیت را از داستان جدا کرد. آثار برخی از این شهرهای گمشده در تاریخ دیده می شود. از افسانه تا واقعیت، شهرهای گم شده در زیر دریا بینش ارزشمندی از تاریخ به ما ارائه می دهند. به دلتاماگ در کانون توجه بپیوندید.

شهر گمشده آتلانتیس

آتلانتیس کجاست؟ آتلانتیس معروف ترین شهر گم شده در زیر دریا است. به گفته افلاطون فیلسوف یونان باستان، آتلانتیس تمدن پیشرفته و موفقی بود که در یک رویداد فاجعه بار در زیر دریا ناپدید شد. دریای جبل الطارق). این جزیره دارای شبکه پیچیده ای از کانال ها و چاه های آب است که مهارت های مهندسی ساکنان آن را نشان می دهد. آتلانتیس به عنوان یک جامعه پیشرفته با ثروت فراوان و دستاوردهای تکنولوژیکی شناخته می شود. در نهایت شهر با تهدید بزرگی از سوی شهرهایی مواجه است که در زیر دریا گم شده و برای همیشه زیر امواج ناپدید می شوند.

موقعیت جغرافیایی آتلانتیس کجاست؟ وجود آتلانتیس هنوز محل بحث است. برخی نظریه ها ادعا می کنند که آتلانتیس یک ایده تخیلی است که توسط افلاطون خلق شده است. برخی از نظریه ها معتقدند که ممکن است منشأ واقعی داشته باشند و بر اساس رویدادهای واقعی باشند. در طول سال ها جستجوها و جستجوهای زیادی برای یافتن حقیقت پنهان در رازهای جزیره آتلانتیس انجام شده است. اما هیچ دلیل قطعی در مورد وجود این شهر وجود ندارد. اما گم شد و به نمادی از فرهنگ مدرن تبدیل شد.

مرتبط  آیا نور خورشید زرد است؟

شهر گم شده دارکا

یکی دیگر از شهرهای گم شده در زیر دریا دوارکا یا دارکا نام دارد. دارکا نام شهری باستانی است که در متون مقدس هندو در ایالت گجرات در غرب هند ذکر شده است. در اساطیر اعتقاد بر این است که این شهر پایتخت پادشاهی کریشنا بوده و پس از خروج کریشنا از زمین در دریا غرق شده است. دارکا یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که دارای اهمیت مذهبی و تاریخی است.

کاوش های باستان شناسی ویرانه های یک شهر غرق شده باستانی را در سواحل دوارکای کنونی کشف کرده است. این اکتشافات منجر به این فرض می شود که شهر امروزی بر روی خرابه های دوارکا، یکی از شهرهای گمشده زیر دریا ساخته شده است. این شهر غرق شده به دلیل شهرت افسانه‌ای آن، «دارکای طلایی» نامیده می‌شود.

معبد لرد کریشنا، جاذبه اصلی دوارکا است که هر ساله هزاران نفر از طرفداران و گردشگران را به خود جذب می‌کند. خودش لباس میپوشه این معبد به دلیل معماری پیچیده و آداب مذهبی، طرفداران زیادی دارد.

شهر گم شده هراکلیون

هراکلیون نام یکی دیگر از شهرهای گم شده در زیر دریا است که به تونس نیز معروف است. این آثار، مجسمه ها و معابد زیادی را نشان می دهد که هراکلیون در دوران شکوفایی و شکوفایی خود تجربه کرده است.

 شهر گم شده پاولوپتری

این شهر که در سواحل یونان قرار دارد، یکی از شهرهایی است که از عصر برنز در زیر دریا ناپدید شده است. این شهر با کاخ ها، خیابان ها و مقبره هایش یکی از قدیمی ترین شهرهای گمشده در دریا و خیابان ها، کاخ ها، حیاط ها و شهرهای قدیمی به شمار می رود. اعتقاد بر این است که این مقبره حدود 2000 سال قبل از غوطه ور شدن در دریا به دلیل بلایای طبیعی و تغییرات آب و هوایی ساکن بوده است. ویرانه تصاویر هوایی از منطقه کشف شد. حفاری ها و کاوش های بعدی بقایای این شهر باستانی را کشف کرده و آن را به یک سایت باستانی مهم تبدیل کرده است.

مرتبط  روش‌های تمیز کردن کاشی

معماری شهر به خوبی حفظ شده است و خیابان‌ها، ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های زیر آب هنوز قابل مشاهده هستند. بقایای آن شامل خانه‌ها، ساختمان‌های عمومی و یک میدان مرکزی است که در آن اطلاعاتی درباره زندگی روزمره و معماری ساکنان اولیه یافت می‌شود که تاریخ شهر را روشن می‌کند. .. و روابط تجاری را تحقق بخشید. این صفحه درباره شهرهای گمشده زیرآبی اطلاعات ارزشمندی در مورد توسعه سکونتگاه های شهری در عصر برنز ارائه می دهد.

Pavlopetri به گردشگران و کاشفان فرصتی منحصر به فرد برای کاوش در ویرانه های یک شهر باستانی زیر آب ارائه می دهد. واقع در نمایش ها و دیدگاه های گذشته در تاریخ بشر.

شهر گم شده پورت رویال

یکی دیگر از شهرهای گمشده زیر دریا، پورت رویال است. در قرن هفدهم، این شهر محل زندگی مرفه ترین دزدان دریایی جامائیکا بود. اما در سال 1692 بر اثر زلزله ویران شد و در دریا غرق شد. بقایای پورت رویال بینش ارزشمندی از فرهنگ دزدان دریایی کارائیب و تاریخ دریایی ارائه می دهد.

کاوش در این شهرهای گمشده نیازمند تجهیزات ویژه و مهارت غواصی و همچنین مجوز از مقامات مربوطه است. با پیشرفت علم و فناوری، راه‌های جدیدی برای کشف مکان‌های ناشناخته در سراسر جهان وجود دارد که به ما کمک می‌کند تا حقیقت برخی از افسانه‌های رایج در مورد شهر اسرارآمیز را درک کنیم. حفاری ها و تحقیقات برای کشف اطلاعات جدید در مورد این شهرهای گمشده در زیر دریا ادامه دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا