روانشناسی

چرا افراد در خواب صحبت می‌کنند؟

صحبت کردن در خواب که به عنوان حرف زدن در خواب نیز شناخته می شود، یک اختلال خواب است که در آن افراد در هنگام خواب ناخودآگاه صحبت می کنند. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان دلایل صحبت کردن در خواب را بیان می کنیم.

حرف زدن در خواب چیست؟

حرف زدن در خواب یک نوع پاراسومنیا است. پاراسومنیا حرکات غیر طبیعی در طول خواب است. برخلاف پاراسومنیا که فقط در بخش‌های خاصی از چرخه خواب رخ می‌دهد، صحبت کردن در طول خواب امکان‌پذیر است.

دلایل حرف زدن در خواب

محققان دقیقاً نمی دانند چرا برخی افراد در خواب صحبت می کنند. برخی شواهد نشان می دهد که این اختلال ممکن است دارای یک جزء ژنتیکی باشد. مطالعه روی دوقلوها نشان داد که صحبت کردن در خواب با راه رفتن در خواب، دندان قروچه و کابوس در کودکان و بزرگسالان مرتبط است. پیشینه ژنتیکی مشترک با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک بهتر این ارتباط احتمالی مورد نیاز است.

صحبت کردن در خواب چقدر شایع است؟

مطالعات نشان داده است که حدود 66 درصد افراد در هنگام خواب صحبت کردن را تجربه می کنند، به همین دلیل این اختلال یکی از شایع ترین انواع اختلالات خواب است. صحبت کردن در خواب در کودکان شایع تر است و بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. تاثیر آن کمتر است. این اختلال در مردان و زنان به یک اندازه رخ می دهد. البته از آنجایی که فرد به ندرت در شب صحبت می کند، اطلاعات در مورد شیوع این اختلال ممکن است چندان دقیق نباشد. برای یک رابطه خوب با معشوق خود ازدواج کنید! از

مرتبط  نرم کردن دل شوهر با ترفندهای آسان

دیدن کنید

آیا حرف زدن در خواب خطرناک است؟

در بیشتر موارد، صحبت کردن در خواب بی ضرر است. معمولاً روی خواب فرد تأثیر بدی نمی گذارد و معمولاً آنقدر اتفاق نمی افتد که مشکلات جدی ایجاد کند. با این حال، در برخی موارد، صحبت کردن در خواب می تواند مشکلاتی ایجاد کند:

  • اگر صحبت کردن در خواب باعث ناراحتی سایر خوابندگان نزدیک بیمار و خواب آنها شود.
  • اگر موضوع گوینده در خواب مربوط به خشم یا شرم باشد.
  • اگر همراه با سایر اختلالات خواب (پارسومنیا) مانند صحبت کردن در خواب، کابوس دیدن یا راه رفتن در خواب رخ دهد.

درمان حرف زدن در خواب چیست و چگونه آن را کنترل کنیم؟

از آنجایی که علت صحبت کردن در خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانش ما در مورد نحوه کنترل آن نیز محدود است. البته در بسیاری از موارد به دلیل عدم خواب درمانی و عوارض جزئی آن نیازی به درمان نیست.
یک شروع خوب بسیاری از مشکلات خواب (انگلی) مشکلاتی هستند که در آنها مرزهای بین بیداری و خواب تار می شود و این دو حالت با هم تعامل دارند. این زمانی اتفاق می افتد که الگوی خواب طبیعی مختل شود. به همین دلیل، راهکارهایی که خواب کافی و ثابت را تسهیل می‌کنند، می‌توانند به مدیریت بی‌خوابی کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا