دکوراسیون داخلی

خانه تکانی اتاق خواب تنها در یک روز!

خانه تکانی اتاق خواب برای عید نوروز ریزه‌کاری‌های زیادی دارد. اتاق خواب یکی از آن بخش‌های مهم خانه است که تمیز کردن آن معمولاً در ابتدای لیست خانه تکانی عید قرار دارد. در این مطلب از مجله اینترنتی بنوان به معرفی ساده‌ترین راه خانه تکانی اتاق خواب می‌پردازیم.

خانه تکانی اتاق خواب

معمولا جزئیات زیادی در این اتاق وجود دارد. از آنجایی که لباس ها و تجهیزات در یک اتاق هستند، مهم است که بدانید چگونه اتاق را جابجا کنید تا به سرعت اتاق مورد نیاز خود را بدست آورید. یک اتاق خواب به هم ریخته می تواند منجر به استرس روزانه، اضطراب و کیفیت پایین خواب شود. با نزدیک شدن به عید نوروز خانه شروع به لرزیدن می کند و یکی از جاهایی که باید تمیز و مرتب شود اتاق خواب است.

تمیز کردن سطوح را فراموش نکنید

در این مرحله برای تمیز کردن سقف به مواد شوینده و شیشه پاک کن نیاز خواهید داشت. با کمک یک پارچه تمام قسمت های میز، بدنه و سر تخت، آینه و هر آنچه در اتاق است را تمیز کنید. به یاد داشته باشید که عینک خود را با یک پارچه میکروفیبر تمیز و شیشه پاک کن تمیز کنید. تمیز کردن تصاویر، آباژورها، عکس ها و لوازم جانبی کوچک را فراموش نکنید. اگر به پله ها دسترسی دارید، پس از خاموش کردن چراغ ها، لوستر داخل آن را تمیز کنید. وقتی لوستر را تمیز می کنید، می توانید یک پارچه زیر آن قرار دهید و لوستر را پاک کنید.

مرتبط  یک بار برای همیشه به آشپزخانه خود نظم دهید

روتختی و روبالشتی‌ها

بعد از تمیز کردن اتاق، وقت خواب است. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که هر شب دوش می گیرید یا از تمیزی روبالشی و ملحفه های خود مطمئن می شوید. اما یکی از مهم ترین نکات برای تغییر اتاق خواب، تعویض منظم ملحفه و روبالشی است. پس روکش بالش و تخت را بردارید و روبالشی و روتختی جدید بپوشید.

لوازمی را که احتیاج ندارید در کارتن جداگانه قرار دهید

هنگام سازماندهی اتاق خود، احتمالاً چیزهای زیادی پیدا خواهید کرد که سال هاست از آنها استفاده نکرده اید یا فکر می کنید دیگر به آنها نیاز ندارید. اتاق را جابه جا کنید: تمام کتاب ها و لباس هایی که اندازه شما نیستند را در جعبه های مخصوص گوشه کتابخانه قرار دهید.

پرده‌های اتاق خواب

حداقل سالی یک بار و احتمالاً هر دو سال یکبار پرده های خود را بردارید و بشویید. اگر پرده ها از مواد ضخیم ساخته شده باشند، تمیز کردن آن راحت تر خواهد بود. اگر بخارشوی در خانه دارید، می توانید از آن برای تمیز کردن پرده های خود استفاده کنید. اگر روی پرده ها گرد و غبار وجود دارد، می توانید از سر کرکی بلند پاک کننده کم مکش برای تمیز کردن سطح پرده ها استفاده کنید.

کمد لباس‌ها

بهترین راه برای شروع اتاق خواب این است که ابتدا تمام لباس های اتاق خود را بردارید. یک پارچه تمیز و مرطوب بردارید و داخل کابینت و کشوها را کاملا تمیز کنید. سپس تمام لباس ها را مرتب و یا با آویزان کردن آن ها روی چوب لباسی داخل اتاق قرار دهید. به یاد داشته باشید که لباس های بافتنی و خیلی ضخیم در فصل بهار دیگر کاربردی ندارند. آنها را در یک کمد یا کیف جداگانه قرار دهید. برای روزهای سرد می توانید چند پلیور را در کمد لباس خود نگه دارید. سعی کنید برای دسترسی آسان، لباس‌های راحتی را در کمد مجزا از لباس‌های رسمی نگهداری کنید.

مرتبط  این پرده شیک را در خانه بدوزید +ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا