بهداشت و سلامت

فست‌فودها چطور شما را می‌کُشند!

مضرات فست فود

ضررهای فست فودها

در زیر در مورد آسیب های مهلک برخی از فست فودها به بدن صحبت می کنیم.

بیماری قلبی از ضررهای فست فودها

رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع شده یک عامل خطر برای بیماری قلبی است. کارشناسان هشدار می دهند که نباید بیش از 13 گرم چربی اشباع در روز مصرف کنید. در غیر این صورت خطر ابتلا به دیابت، چاقی و سدیم اضافی در بدن بسیار جدی است.

سندروم متابولیک

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مصرف نوشیدنی های شیرین که عموماً با فست فود مرتبط هستند، یکی از علل سندرم متابولیک است. سندرم متابولیک وضعیتی است که باعث فشار خون بالا، قند خون و تری گلیسیرید بالا و سطوح پایین کلسترول خوب در بدن می شود و چربی اطراف شکم را افزایش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و آلزایمر را افزایش می دهد.

ضررهای فست فودها، دیابت نوع ۲

چاقی، خوردن بیش از حد شکر و خوردن بیش از حد مواد غذایی فرآوری شده خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. در این حالت بدن نمی تواند قند خون را به درستی پردازش کند، زیرا بدن در برابر انسولین مقاوم است. انسولین هورمونی است که وظایف مهمی را در بدن انجام می دهد.

فشارخون بالا

فست فود سرشار از چربی، کالری و سدیم است و می تواند فشار خون را افزایش دهد. مصرف مقادیر زیاد آن خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می دهد و می تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود. مطالعات نشان داده است افرادی که فست فود می خورند فشار خون بالاتری نسبت به افراد عادی دارند.

مرتبط  ۵ تاثیر شکلات تلخ بر سلامت و تناسب اندام

سرطان

تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد شکر و غذاهای فرآوری شده مانند فست فود خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که خوردن فست فود خطر ابتلا به سرطان را تا 10 درصد افزایش می دهد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که اکثر افراد مبتلا به سرطان سینه هستند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا