دانستنی

هیپنوتیزم در ۱۰ دقیقه

هیپنوتیزم القای حالتی از هوشیاری است که در آن فرد قدرت عمل ارادی خود را از دست می دهد و پیشنهادات یا اظهارات هیپنوتیزم شده را انجام می دهد. اگرچه این روش یک تکنیک در روان درمانی به حساب می آید، اما متخصصان آن را به عنوان یک تمرین آرام سازی در خانه نیز توصیه می کنند. با مجله اینترنتی دلتا برای 10 دقیقه نکات و ترفندهای خود هیپنوتیزم همراه باشید.

هیپنوتیزم : روشی برای آرامش

به گفته متخصصان، مغز انسان دارای فرکانسی در مغز به نام THETA است که به ناخودآگاه اجازه می دهد اطلاعاتی را دریافت کند که می تواند باعث تغییرات مثبت در طرز تفکر و احساس و رفتار ما شود.

خود را در هیپنوتیزم قرار دهید. . به زودی. مزایای آن حل مشکلات روانی و اضطراب و ایجاد اهداف شخصی جدید است.

می توانید از این تمرین به عنوان یک تمرین مراقبت از خود یا به عنوان مدیتیشن استفاده کنید. اگر مشغول فعالیت های روزانه خود مانند خواندن کتاب، نوشیدن چای، تماشای سریال، حمام کردن و غیره هستید، از خود هیپنوتیزم برای آرامش ذهن خود استفاده کنید.

مراحل انجام هیپنوتیزم در ۱۰ دقیقه

برای بهترین نتیجه، این تمرین را هر روز انجام دهید، اما 3 بار در هفته کافی است و نباید به یک ورزش خسته کننده تبدیل شود.

مرحله اول

یک حالت نشستن راحت پیدا کنید، پاها را روی زمین صاف کنید. بازوهای خود را در پهلوی خود قرار دهید یا کمی روی پاهای خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که خوابیدن و خوابیدن نتیجه خوبی برای تمرین شما نخواهد داشت.

مرتبط  مزایای موی فر طبق نظریه تکاملی

مرحله دوم

راحت بنشینید، چشمان خود را ببندید و از طریق بینی عمیق نفس بکشید. با دم از طریق بینی و بازدم از طریق دهان، بدن شما با هر نفس بیشتر آرام می شود. چندین بار به این روش نفس بکشید و هر بار انقباض بدن خود را آزاد کنید. هنگامی که ذهن شما سرگردان است، توجه خود را به نفس خود برگردانید.

مرحله سوم

پس از چند دقیقه آماده سازی، توجه خود را از تنفس خود دور کرده و روی افکار خود متمرکز شوید. از مسائلی که در ذهن خود دارید آگاه باشید. اگر به برخورد با افراد اطرافتان، مشکلات، وظایف، درگیری ها یا درگیری ها، آینده یا خاطرات گذشته و گذشته فکر می کنید، این افکار را رها کنید. وقتی ابرها در آسمان حرکت می کنند و به طور کامل ناپدید می شوند، به این افکار نگاه کنید. به یاد داشته باشید که هر چیزی که نیاز به توجه دارد می تواند مدتی صبر کند.

مرحله چهارم

از تخیل خود برای الگوبرداری از مکانی استفاده کنید که در آن احساس امنیت و آرامش در کنار طبیعت دارید. این مکان می تواند هر جایی باشد. سواحل مورد علاقه، جنگل ها، پارک های خاطرات. آنچه را که می بینید ببینید، به صداها و بوها گوش دهید و در این مکان آرام غوطه ور شوید. برای استفاده از تمام حواس شما وجود دارد. آن را فوق العاده، زیبا و زنده تصور کنید.

مرحله پنجم

این زمان خوبی برای تصور اهداف، تصور راه حل برای مشکلات و بازگرداندن تعادل است. تصور کنید کجا می خواهید باشید. همانی باش که میخواهی کاری را که باید انجام دهید با سهولت، اعتماد به نفس، آرامش خاطر و کارآمدی انجام دهید. دیگر لازم نیست آن را باور کنید، اما ناخودآگاه شما عاشق تکرار است و قدر افکار واقعی یا خیالی را نمی داند. ذهن شما تصور می کند که افکار شما واقعی هستند و آنها را به عنوان واقعیت می پذیرد، بنابراین هرچه بیشتر عمل کنید و تجسم کنید، به اهداف و رویاهای خود نزدیکتر می شوید.

مرتبط  خطرات هوش مصنوعی از نظر بیل گیتس

مرحله پایانی

حدود 10 یا 20 دقیقه در هیپنوتیزم بمانید وقتی احساس آمادگی کردید، به راحتی متوجه خواهید شد که زمان بیرون رفتن فرا رسیده است پاهای خود را محکم روی زمین نگه دارید تصور کنید که انرژی را از زمین زیر پای خود دریافت می کنید و آن را به کل بدن شما منتقل می کند نفس عمیق بکشید و چشمان خود را به روی صورت باز کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا