دانستنی

آیا نور خورشید زرد است؟

نور خورشید ممکن است برای ما زرد به نظر برسد، اما خوب است بدانید که رنگ خورشید زرد نیست. هنگامی که خورشید را از زمین مشاهده می کنیم، به ویژه در هنگام طلوع یا غروب خورشید، خورشید برای ما زرد به نظر می رسد زیرا طول موج های کوتاه نور (آبی و سبز) بزرگتر از طول موج های بلندتر (قرمز و زرد) است. ) توسط جو زمین جذب می شوند. ما را در دلتاماگ دنبال کنید.

خورشید چیست؟

به گفته ناسا، خورشید یک ستاره 4.5 میلیارد ساله، یک توپ درخشان از هیدروژن و هلیوم در مرکز منظومه شمسی است. خورشید حدود 150 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد و بدون آن حیاتی که ما می دانیم وجود نداشت. خورشید بزرگترین جرم منظومه شمسی ماست. حجم خورشید 1.3 میلیون برابر زمین است.

منظومه جهان به دلیل گرانش خورشید است، از بزرگترین سیارات تا کوچکترین اجرام اطراف آن. داغ ترین قسمت خورشید، هسته آن است که دمای آن 27 میلیون درجه فارنهایت (15 میلیون سانتیگراد) است. عمل خورشید بر آسمان و شکل آسمان تأثیر می گذارد و نور خورشید به ما حیات روی زمین می دهد.

خورشید چگونه میسوزد

آفتاب سوختگی شیمیایی نیست و آتش به معنای دنیا وجود ندارد. فرآیند سوزاندن خورشید ناشی از همجوشی هسته ای آن مانند یک بمب هیدروژنی غول پیکر است. بیشتر آتش سوزی هایی که در زندگی روزمره خود می بینیم سوزاندن زغال سنگ است: آتش سوزی، باربیکیو، آتش سوزی جنگل، شومینه گازی، سوختن بنزین در موتورها و غیره. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که سوزاندن زغال سنگ به اکسیژن نیاز دارد و وقتی اکسیژنی باقی نماند، سوزاندن زغال سنگ متوقف می شود که بسیار متفاوت از سوزاندن خورشیدی است.

مرتبط  ۵ مورد از شهرهای گم شده زیر دریا

نور خورشید چه رنگی است

خورشید در واقع یک گلوله گازی سفید و داغ است که بیشتر از هیدروژن و هلیوم ساخته شده است و رنگ آن سفید یا سفید است. اما واقعاً رنگ خورشید به رنگ نور آن است.

چرا ما خورشید را زرد می‌بینیم؟

ما خورشید را به دلیل پدیده ای به نام پراکندگی زرد جوی می بینیم. هنگام طلوع یا غروب خورشید، زمانی که خورشید در افق پایین است، خورشید باید از بیشتر جو زمین عبور کند. این باعث می شود که طول موج های کوتاه تری از نور پراکنده شود و خورشید قرمزتر یا درخشان تر به نظر برسد. با این حال، طول موج های بلندتر، به خصوص زرد و قرمز، کمتر تحت تأثیر پراکندگی قرار می گیرند و می توانند به چشم ما برسند و به خورشید ظاهری زرد می دهند.

به یاد داشته باشید که رنگ واقعی خورشید به این نزدیک است. . . . . . رنگ آن سفید یا کمی سفید است، اما بسته به شرایط آب و هوایی و موقعیت خورشید در آسمان، می‌توانیم آن را متفاوت ببینیم.

طول موج چیست؟

نور خورشید دارای طول موج های زیادی است، از ماوراء بنفش (UV) قابل مشاهده تا مادون قرمز (IR). در نور مرئی، نور خورشید به صورت ترکیبی از رنگ های مختلف ظاهر می شود و در نتیجه نور سفید ایجاد می شود. هنگامی که نور خورشید از یک منشور عبور می کند، به رنگ های جداگانه تقسیم می شود و رنگی دائمی به نام رنگین کمان ایجاد می کند. این پدیده نشان می دهد که نور خورشید شامل تمام رنگ های طیف مرئی از جمله قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش است. بنابراین نور خورشید یک رنگ خالص نیست، بلکه ترکیبی از همه رنگ ها است.

مرتبط  روش‌های پاک کردن لکه شکلات از روی لباس و فرش

رنگ نور خورشید چیست؟ لازم به ذکر است که رنگ های خورشید به طول موج های مختلف بستگی دارد و هر رنگ مربوط به طول موج خاصی از طیف الکترومغناطیسی است. در اینجا چند نکته مهم در مورد رنگ خورشید وجود دارد.

  • نور قرمز: دارای طولانی ترین طول موج در بین تمام رنگ های قابل مشاهده است، حدود 620 تا 750 نانومتر. این نور اغلب با گرما همراه است و در انتهای پایین طیف نور مرئی قرار دارد.
  • نور نارنجی و زرد: این رنگ ها دارای طول موج کمی کوتاهتر از نور قرمز هستند، یعنی نارنجی در طول موج 590-620 نانومتر و زرد در طول موج 570-590 نانومتر.
  • نور سبز: در وسط طیف نور مرئی با طول موج های حدود 495 تا 570 نانومتر، نور سبز با طبیعت مرتبط است و چشم انسان را تسکین می دهد.

  • نور آبی و آبی: این رنگ ها دارای طول موج کوتاه تری نسبت به نور سبز، آبی در حدود 450 تا 495 نانومتر و آبی در حدود 435 تا 450 نانومتر هستند. نور آبی به دلیل اثرات محرک خود شناخته شده است و توسط دستگاه های الکترونیکی تولید می شود.
  • نور بنفش: کوتاه ترین طول موج رنگ مرئی، بین 380 تا 435 نانومتر. نور بنفش اغلب با تفکر خلاق همراه است و در انتهای طیف نور مرئی قرار دارد.

چرا آسمان آبی است؟

هنگامی که نور خورشید از جو زمین عبور می کند، طول موج های نور مانند آبی و سبز بیش از طول موج های نور مانند قرمز و زرد پراکنده می شود. این پراکندگی باعث می شود نور آبی و سبز در جهات مختلف پراکنده شود و رنگ آبی به آسمان بدهد. برابری همه رنگ های طیف و در نتیجه رنگ سفید. . هنگامی که نور خورشید از هوای جو زمین عبور می کند، مقداری از نور توسط مولکول های هوا پراکنده می شود. مولکول های هوا مقداری از هر رنگ نور خورشید را پراکنده می کنند، اما آبی و بنفش بیشترین پراکندگی را دارند و آسمان را آبی مایل به سفید می کنند.

مرتبط  چند روش ساده برای تمیز کردن ماشین لباسشویی

از آنجایی که نور آبی و بنفش بیشتری نسبت به رنگ های دیگر از پرتو جلویی حذف می شود، نور مستقیم خورشید که به سطح زمین می رسد کمی قرمز مایل به نارنجی نسبت به نور خورشید است که از سطح خورشید خارج می شود. اما رنگ نارنجی مایل به قرمز آنقدر کم است (زیرا کل نور پراکنده شده توسط جو در مقایسه با نور خورشید که هنوز می تابد کم است) که نور مستقیم خورشید که به سطح زمین می رسد هنوز سفید است.

نتیجه گیری

از آنجایی که نور سفید شامل همه رنگ ها می شود، این نور تمام رنگ های اجسام جهان را نشان می دهد چمن سبز است، درختان قرمز و قهوه ای مانند گل به نظر می رسند وقتی یک طول موج از دیگری فراتر رود، آسمان آبی نیست و درختان سبز نیستند علاوه بر این، خورشید ممکن است بسته به زمان روز و شرایط آب و هوایی کمی متفاوت باشد روزها بر شدت و توزیع رنگ تأثیر می گذارند

|

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا