دکوراسیون داخلی

آسان‌ترین روش پاک کردن لکه‌های فرش

فرش یکی از مهمترین عناصر تزیینی در خانه ایرانی است که تاثیر زیادی در زیبایی فضا دارد و پس از مدتی کثیف می شود. در این مقاله مجله اینترنتی بنوان به شما نشان می دهیم که چگونه لکه را از روی فرش پاک کنید.

نحوه پاک کردن لکه‌ های فرش

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای فرش ایجاد شود، پیدایش لکه های مختلف روی فرش است. هر لکه نیز روش خاص خود را برای تمیز کردن آن دارد، زیرا اگر مراقب نباشید، فرش بدتر می شود. به یاد داشته باشید که اگر لکه ای بیش از یک یا دو روز روی فرش بماند، جا می افتد. بنابراین توصیه می کنیم که لکه را در اسرع وقت با یک ماده پاک کننده پاک کنید.

پاک کردن لکه ادویه

برای پاک کردن لکه ادویه از روی فرش، مقداری آب لیمو و آب را مخلوط کرده و با پارچه خشک پاک کنید.

نحوه پاک کردن لکه‌ چسب قطره‌ای از  روی فرش

لکه چسب یکی از سخت ترین لکه ها برای پاک کردن فرش است. این لکه ها می توانند فرش شما را خراب کنند زیرا وارد بافت فرش می شوند. دو روش برای از بین بردن قطرات چسب از روی فرش وجود دارد. روش اول: استفاده از بخار. برای این کار می توانید از اتو بخار استفاده کنید. یک پارچه خشک را در اینجا قرار دهید و چسب را بخارپز کنید تا چسب از روی پارچه محو شود. بهتر است این کار را سریع انجام دهید تا لکه به طور کامل پاک شود. سرکه یکی دیگر از حلال های موثر و کاربردی برای از بین بردن لکه های چسب است. چسب های خشک را می توان به راحتی با یک پارچه آغشته به سرکه پاک کرد.

مرتبط  با سبد پلاستیکی مبل زیبا بسازید +ویدیو

پاک کردن لکه انار

گارنت برگ های قرمز روشن را روی سطح آب لکه می کند. بنابراین سرعت عمل بسیار مهم است. یک درمان خانگی خوب برای این لکه ها این است که با مخلوط کردن آب و سرکه سفید محلولی درست کنید. اگر لکه باقی ماند، شامپو فرش را به این محلول اضافه کنید تا به از بین بردن لکه کمک کند. یک دکوراسیون دیواری جالب برای تزئین خانه خود اضافه کنید! فیلم را تماشا کنید.

نحوه پاک کردن لکه چای و قهوه از روی فرش

برای پاک کردن لکه چای یا قهوه از روی فرش، ابتدا لکه باقی مانده را پاک کرده و با آب گرم، کمی مواد شوینده و یک اسفنج فرش را تمیز کنید. اگر لکه باقی ماند، لکه را با مخلوط 5 درصد پراکسید هیدروژن و کمی آب پاک کنید. سپس لکه را با حوله خشک کنید تا مانند روز اول زیبا، تمیز و زیبا به نظر برسد.

پاک کردن لکه آدامس

برای از بین بردن لکه های لثه باید از یخ استفاده کنید. بلوک های شکر را روی چسب قرار دهید تا سفت و شکننده شوند. سپس از صابون برای از بین بردن آثار استفاده کنید. البته علاوه بر یخ می توانید از تخم مرغ هم استفاده کنید. روش استفاده از محصول سفید مشابه بستنی است.

نحوه پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

برای این منظور مقدار زیادی اسپری مو روی لکه اسپری کنید و بگذارید خشک شود. سپس به آرامی آن را با محلول آب و سرکه تمیز کنید. البته به یاد داشته باشید که میزان سرکه ای که استفاده می کنید به اندازه ای نیست که به الیاف فرش آسیب برساند.

مرتبط  اتاق خواب خود را بزرگ کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا