بهداشت و سلامت

این گیاه برای لاغری معجزه می‌کند!

«سنا» گیاهی است که بیشتر شبیه بوته است و از برگ های آن استفاده می شود. تیره گیاه کاسیا نام دارد و از خانواده لوبیا است. در این مقاله مجله اینترنتی بنوان با فواید شیر مادر برای کاهش وزن آشنا شوید.

خواص برگ سنا

سنا گیاهی با خاصیت ملین است و برای درمان یبوست توصیه می شود. این گیاه به عنوان ملین خانگی و گیاهی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکاست. اما چای سنا برای کاهش وزن و سم زدایی بدن استفاده می شود. بیشتر انواع برگ سنا برای یبوست و کاهش وزن استفاده می شود. برگ های همه گونه ها به دلیل وجود ترکیباتی به نام «آنتراکینون» تلخ است.

واردات سنا به دلیل مصرف بالا

سنا اگرچه در جنوب ایران و اطراف خلیج فارس می روید، اما به دلیل تقاضای زیاد برای این گیاه، بیشتر آن صادر می شود. گرچه ارقام ایرانی و انواع وارداتی از نظر گیاه شناسی با یکدیگر تفاوت دارند، اما از نظر خواص ضد یبوست مشابه یکدیگر هستند. چای سنا از جوشاندن برگ سنا تهیه می شود. سنا گیاهی با گل و غلاف زرد است. این گیاه در مناطق بیابانی می روید.

در کشورهای مختلف سالهاست که از این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی، بیماری های پوستی و تنفسی استفاده می شود. طرفداران سنا معتقدند که این گیاه تاثیر مثبتی روی پوست دارد که به سرعت سموم را از بدن دفع می کند. بسیاری از مردم به طور مستقیم از برگ های این درخت چای درست می کنند و می نوشند. چای سنا را بهتر است از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. کیسه های چای یا دمنوش های گیاهی حاوی رزین یا آلاینده نیستند.

مرتبط  سرماخوردگی را با این ۲ میوه ضربه فنی کنید!

خواص برگ سنا برای لاغری و کاهش وزن

یکی از راه هایی که افراد تمایل به کاهش وزن دارند استفاده از گیاهان دارویی برای کاهش وزن و کاهش وزن است که در صورت استفاده صحیح در بسیاری از موارد مفید خواهد بود. البته مانند همه وسایل کمکی کاهش وزن، قبل از استفاده از این گیاهان برای کاهش وزن، توجه به ورزش و رژیم غذایی مهم است. یکی از موثرترین گیاهان دارویی استفاده از برگ سنا برای کاهش وزن است.

طبق نظر پزشکان و متخصصان گیاهان دارویی، سنا و رز اولین درمان چاقی شکمی هستند. برای این کار باید برگ سنا و گلاب را مخلوط کرده و دم کرده و به عنوان چای معمولی مصرف کرد. سنا مکی چربی های بدن از جمله چربی خون، چربی شکم و چربی کبد را درمان و از بین می برد. البته همه ملین ها این خاصیت را دارند اما سنا این خاصیت را بهتر و موثرتر دارد.

نحوه تأثیر برگ سنا برای لاغری

سنا با تعامل با باکتری های معده باعث ایجاد زخم معده می شود. این امر توسط آنتراکینون های موجود در خاکشیر ایجاد می شود. برگ سنا همچنین حاوی گلیکوزیدها (گروهی از ترکیبات آلی) است. این داروها دارای خاصیت ادرارآور هستند و با عبور غذای هضم شده از روده، عضلات را شل می کند و در نتیجه به افزایش حجم مدفوع و حرکت روده کمک می کند. این کار توسط زنجیره اسیدهای چرب برای بهبود هضم و همچنین انرژی و تبدیل گلیکوزیدها به داروهایی انجام می شود که بافت های جامد را نرم می کند و در نتیجه به کاهش وزن و کاهش وزن کمک می کند.

مرتبط  مصرف زیاد زردچوبه این بلاها را سرتان می آورد!+ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا