بهداشت و سلامت

فشارخون خود را فقط با بوییدن و خوردن این میوه کاهش دهید!

مواد مغذی موجود در سیب فواید بسیاری برای سلامتی به این میوه می دهد. سیب برای سلامتی مفید است زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در محیط کمک می کند. در این مقاله مجله اینترنتی بنوان درباره فواید سیب برای سلامتی بیشتر بخوانید.

خواص سیب برای سلامتی

سیب حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است. علاوه بر این، این میوه حاوی فیبر، ویتامین ها حاوی مواد مغذی مانند مواد معدنی و تانن است. ویتامین های A و C؛ اهن، منیزیم کلسیم همچنین سرشار از پتاسیم و فسفر است. بنابراین در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مفید است.

درمان نوسان در فشار خون

فقط خوردن و بوییدن سیب فشار خون را کاهش می دهد.

درمان ترک‌های پوستی با سیب

ترکیبات موجود در سیب باعث کاهش پف، خشکی و تیرگی پوست می شود.

تقویت مغز

چوب صندل سرشار از فسفر است که اعصاب و مغز را تقویت می کند.

|

پیشگیری از نقرس از خواص سیب

خوردن بیش از حد گوشت می تواند منجر به آرتروز و کمردرد شود. خوردن سیب از افزایش اسید اوریک در بدن و تشکیل اسید اوریک جلوگیری می کند و از کمردرد و آرتروز پیشگیری می کند.

مرتبط  آیا مضرات گوشت سفید از گوشت قرمز بیشتر است؟

خواص سیب برای دهان و دندان

سیب مانند یک مسواک روی دندان ها عمل می کند و ذرات غذایی باقی مانده بین دندان ها را از بین می برد. در نتیجه با مهار فعالیت باکتری ها در دندان از پوسیدگی جلوگیری می شود.

سیب سرشار از ویتامین C است و از بیماری های لثه جلوگیری می کند. اسید طبیعی موجود در سیب باکتری های دهان را از بین می برد. در واقع این خاصیت در سیب ترش فراوان است. جویدن سیب به تقویت ماهیچه های فک کمک می کند. البته نمی تواند جایگزین مسواک شود.

سیب دشمن دیابت

سیب حاوی ماده ای به نام پکتین است که قند خون را در بدن تنظیم می کند. هنگامی که پکتین از طریق دستگاه گوارش جذب می شود، به ژل تبدیل می شود و به آرامی سطح قند خون را تنظیم می کند. شاخص گلیسمی (GI) و شاخص گلیسمی (GL) ابزارهای مفیدی برای اندازه گیری میزان تأثیر غذا بر سطح قند خون هستند. قند موجود در سیب را می توان به عنوان قند نوع 2 با شاخص گلیسمی بالا (به این معنی که قند خون بعد از غذا بالا می رود) طبقه بندی کرد که برای دیابتی ها بسیار مفید است. مصرف منظم سیب مقاومت به انسولین را کاهش می دهد که باعث کاهش سطح قند خون می شود.

خوردن سیب با پوست

پوست سیب خاصیت ضد سرطانی دارد. علاوه بر این، خوردن سیب با پوست می تواند باعث افزایش کوتاه مدت قند خون شود و در نتیجه احساس سیری ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا